Hi allemaal, In ander topic dit bericht al geplaatst, maar geen reactie nog op mijn vragen. En aangezien het zaterdag is en ik niet weet wat ik moet doen nog even hier een bericht geplaatst in hoop op meer reacties. Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven, maar ik denk dat ik problemen heb mijn mijn spiraaltje. Ik heb het siraaltje nu alweer een aantal maanden en op af en toe wat bloedverlies na de sex/wc gaan na heb ik er helemaal geen last van.. Alleen vandaag voelde ik hem zitten met het lopen. Ik ben gaan googlen en las dat je het kon testen. Als ik zelf voel dan voel ik de draadjes en een heel hard stukje (groot stuk wel). Kan dat het spiraaltje zijn? We hebben vanmorgen sex gehad, kan het daardoor komen? Zo ja wat nu? Het is zaterdag en het doet geen pijn, maar kan ik het wel zo laten zitten? Het is wel vervelend gevoel tijdens lopen en mijn buik voelt wat zeurderig, of moet ik toch naar de huisartsenpost gaan? En kan als de spiraal niet goed zit je zwanger raken? Is dat schadelijk voor de vrucht? De huisarts heeft trouwens de spiraal gezet en na 6 weken ben ik terug geweest en toen zat alles goed. Hopelijk krijg ik snel reacties. Maak me toch zorgen!
Dat zou ik ook doen. Klinkt alsof hij niet meer op zijn plek zit maar ik ben geen arts. Hij is dan volgens mij niet veilig dus ik zou zeker de HAP even bellen voor informatie.
Even huisartsenpost bellen, die kunnen hem goed zetten, of eruit halen. En dat heb je denk ik liever... Je kan hem overigens ook verliezen, dat had een vriendin van mij. Bel even en overleg, als het nu een vervelend gevoel is, moet je er wel even wat mee laten doen.
je kunt normaal alleen de draadjes voelen en die steken zo minimaal uit dat je het niet zo moeten merken. dat je wat voelt met lopen in de combinatie met wat hards voelen zou ik zowiezo even bellen. je bent nu niet goed beschermt waarschijnlijk dus zou zowiezo condooms gebruiken voor de zekerheid wacht je tot maandag. een spiraal kan uitzakken en je kan hem zelfs verliezen en dat is echt geen uitzondering. succes en je maakt geen gebruik van de PowerPlate ofwel. dit kan er voor zorgen dat de spiraal er uit trilt
De hap bellen omdat je spiraal niet goed zit? Daarom word de zorg duurder! Dit is geen noodgeval en kan gerust tot maandagochtend wachten.
Daarom vraag ik het he? Niet zo bitchie meteen. Ik vraag of het kwaad kan om tot maandag te wachten? Dat heeft namelijk ook mijn voorkeur... Tnx voor de tips iedereen.
Het lijkt mij toch niet goed om daar mee rond te blijven lopen, haar spiraal is naar beneden gezakt. Wie weet wat voor schade dat kan aanrichten. Of raakt ze zwanger omdat die niet goed zit.
Nee het kan geen kwaad te wachten maar als je spiraal inderdaad niet goed zit moet je maar even geen sex meer hebben nu! Bij mij zat hij ook niet goed, en tadaaaa mijn tweede dochter Wat je omschrijft te voelen klinkt mij inderdaad als een spiraaltje die er weer uit komt. Dat kan, dat je lichaam dat zelf doet. Bij mij zelfs twee keer dus geen spiraaltjes meer voor mij
Hahaha bitchie? Het kan geen kwaad er mee rond te lopen tenzij je dit al weken hebt. En als je niet zwanger wil raken even voor de zekerheid een condoom om. Het komt vaker voor dat een spiraal niet goed zit, is gewoon geen levensbedreidegend iets.
Pfff bepaal jij dat? @ts; kan me voorstellen dat het een vervelend gevoel is, denk dat het niet zo erg is zolang het geen pijn doet. Je kan ook de hap bellen hoor dan hoef je niet meteen langs te komen..
hmmm, volgens mij kan het best schadelijk zijn als een spiraal niet goed zit. Ik zou persoonlijk ook wachten, mits ik er last van kreeg. Een vriendin van mij heeft het ook gehad en ze kreeg voor de zekerheid wel een echo van de baarmoeder.
Ze vraagt toch om advies? Tja dit is mijn advies. Ik persoonlijk zou voor zoiets tot maandag wachten. Ten eerste omdat ik het nog geen nood vind en ten tweede omdat ik het fijner vind dat mijn eigen huisarts zoiets doet. En als iemand mij dan direct bitchie wil noemen omdat het niet een antwoord is wat ze wil horen jammer dan. Ik geef hier een met oprecht goed bedoelt advies.
Het gaat erom HOE je je mening/advies ventileert en naar mijn bescheiden mening was die de 1e keer niet zo vriendelijk idd. @ts Bel even met de HAP om te overleggen, daarvoor zijn ze er. S6!
tjonge, als je ook al de hap niet eens meer voor wat advies mag bellen omdat een ander bang is dat daardoor de zorg duurder wordt? je kan ook doorslaan!
Dat had ik ook en tijdens seks issie er toen mee 'uitgekomen' zat ineens in mijn vagina ipv baarmoeder.. Daarna snel de morning afterpil gekregen van mijn HA omdat je dus WEL zwanger KAN raken als hij niet goed zit..
Heb je vanmorgen onbeschermde sex gehad, dan zou ik zeker even bellen, Als je spiraal niet goed zit beschermd hij niet meer en zul je waarschijnlijk een MAP krijgen als je dat wilt. Maar ik zou het sowieso even voorleggen aan de HAP. Bellen kan geen kwaad, en je weet niet zeker of het spiraaltje nu kwaad kan.
Ik zou wel even de MAP halen als ik jou was, just to be sure. Maar even bellen met de assistente van de HAP kan geen kwaad. Vaak overleggen ze dan even met de arts en als de arts het belangrijk vind moet je langskomen en anders verzinnen ze wel iets anders voor je of dan gewoon maandag naar de huisarts
Ik zou op zijn minst bellen en vragen of t geen kwaad kan. Dan bepalen zij wel of je beter langs kunt komen of dat je moet/kan wachten tot maandag.