Hallo allemaal, Ik heb onlangs een lap stof (150 cm bij 140 cm) gekocht, waar ik een stretchrok van wilde maken. Nu is deze stof echter niet geschikt want het rekt niet genoeg mee. Het blijkt meer een soort jeansstof te zijn. Nu heb ik al aardig wat knippies en knipmodes doorgekeken maar kan niks vinden wat ik nu van deze stof kan maken. Heeft iemand nog goede ideeen? Ik heb een meisje met maatje 80-86 en een jongetje met maatje 74-80. Zelf draag ik maat 34/36. Heb je een idee of tip, wil je dat aub doorgeven? Ik zoek me suf en vind het zonde om deze lap maar te laten liggen in de kast. Alvast bedankt!!
Handwerkboeken.nl - Jazzy Jeans | naaien, breien, haken, quilten, borduren Misschien eens bij de bibliotheek ofzo gaan kijken of ze dit boekje hebben? Lijkt me wel tof en boordevol ideetjes
Bedankt! Het is overigens geen spijkerstof, maar een zachte grijze stof (blijkbaar noemen ze dat dus ook jeansstof). Nooit geweten hoor. Maar in de stof die ik nu heb, daar zit lichte stretch in. Zo moeilijk om iets te vinden. Dacht inderdaad ook wel aan een jurkje voor m'n dochtertje maar kan nergens een passend patroon vinden :S
Mijn moeder is een jurkje aan het maken van spijkerstof voor mijn dochter uit één van de laatste knippies..
@sandraske: wat voor soort jurkje is het? Weet jij uit je hoofd gezegd of het jurkje ook gemaakt kan worden van soepele stof (die ik hier dus heb liggen..)? Zou je er achter kunnen komen welk knippie het is? Thnx alvast!
Ok Napoleon, is ook even de moeite waard om te kijken! Ik dacht net nog wat hier is gezegd: leuke kussentjes ofzo voor de slaapkamer. Maar kun je die ook opleuken met iets ofzo? Anders wordt het wel erg effen grijs.. Wie weet dat?