Tattoo topic deel 3 (andere is dicht)

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou gisteren was het dus zover en is dit mijn aanwinst!
    Ben helemaal blij en supertrots.
    Geen pijn gevoeld ofzo vond het meer een iritant gevoel en lastig dat ik zolang (1,5uur) in dezelfde houding moest blijven zitten..

Bijgevoegde bestanden:

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn tattoo. Vanmiddag laten zetten. Is mijn 3e maar wel eerste met een betekenis en de pijnlijkste ;)
    Sorry voor de bloederige foto. Kort gemaakt na thuiskomst en na afhalen folie.

4. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die is groot! Heb je lang moeten zitten?

Maar waarom zoveel bloed dan?
    Ik heb hem hem zoals boven staat ook op die plek (naja mijns is maar 7 cm dus dat scheel wel haha) maar helemaal niet nagebloed .. ja wel tijdens zetten natuurlijk.
    En mijn foto is ook van meteen na folie verwijderen ( dus ongeveer 2 uur na zetten..)

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik heb bij al mijn tatts geen bloed gezien enkel wat wondvocht. Vaak is bloeden het resultaat van te diep of ruw werken.

6. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ow dankjewel Imensa, klinkt logies..
    Dat verklaard dan misschien ook waarom ik nauwelijk rode / geiriteerde huid om te tattoo heen heb?

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Weet niet precies wat het is maar zat aardig rode stap op de folie en huid . Moet wel zeggen dat ze laag over laag moesten inkleuren ( lekker pijnlijk ook) en de folie uur na zetten eraf ging. Ga nu slapen en laat hem wat aan de lucht drogen want me kleding blijft er aan plakken? Is dat normaal? Voor het slapen gaan gewassen en dun ingesmeerd.

Heb er 2,5 uur opgezeten zonder pauze

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Niet smeren juist. Moet genezen als je smeert kan er geen korst opkomen plus dat je het dichtsmeert het roodheid en irritatie kan veroorzaken. Meestal plus minus 24 uur wachten met smeren. Dan ontstaat er een korstje. Dan smeer je 2 keer.per dag in om soepel te houden.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Thanks. Had briefje meegekregen voor de verzorging en een tube zalf. Briefje kan ik nergens meer vinden en dacht dat ik zoiets gelezen had als wassen en smeren. Kan best dat dat pas na 24 uur mocht. Laat het nu aan de lucht drogen :) wel koud brrr

10. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij ben je een echte kenner maar ik heb ook te horen gekregen 2 'wassen' met neutral en daarna heel dun insmeren met bepahten zalf.. maar dat klopt dus niet? Heb je verder nog verzorgings advies? Hier trouwens geen last van een plakkerige tattoo..

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mijn beste maatje is artist... dus pik wel eens wat op:)

Zoals.ik het altijd doe is bij thuiskomst even afspoelen. Volgens luchtige kleding aan geen strakke dingen.
    Dan laat ik het 24 uur met rust en dan smeer ik 2x daags uierzalf. Tot alle korstjes eraf zijn. Smeer ook niet te lang door dan krijg je irritatie.

12. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Mijn nieuwe aanwinst de namen van mijn kindjes

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,2 KB
      Weergaven:
      22
  13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het is al een stuk rustiger nu

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Weer mooie tattoo's bij!

Ik moest om de 3u tattoo afspoelen met lauw water (niet wrijven) en elke keer insmeren met bepanthol. Dit zo de eerste 24u, ook elke keer folie vervangen. Vanaf dag 2 deed ik zonder folie, om te slapen wel nog, goed insmeren. Maar niet meer om de 3u.

15. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Ik kwam met folie thuis,ook met bloed, dat afwassen na 3 uur en dan droogdeppen aan de lucht drogen en insmeren met bepanthen.
    En dat dan ong 3 x pd mijn rug is ook met kleur gezet vond t kleuren pijnlijker en duurde langer eer t genezen was dan mn andere tattoos zonder kleur.
    Moest overginds wel week of 3, 4 blijven smeren..

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het ligt ook echt wel aan je huid type e.d. of je bloed, en hoeveel je bloed.
    Mijn man heeft al een uur of 25/30 in de stoel doorgebracht. En hij bloed redelijk veel. Zijn huid is niet heel erg stevig ( sorry schat ), en het ligt ook aan de plek bij hem waar er gezet wordt.
    Borst, borstkas, onderarmen, die bloeden bij hem niet. Bovenarm en vooral binnenkant armen bloedde vrij veel. En dat heeft bij hem helemaal niks met te diep tatoeëren te maken.
    Hier houden we even het folie om, sowieso om de kleding en wond te beschermen. Na een paar uurtjes af, voorzichtig wat afwassen en daarna met calendula crème insmeren. Korstjes ontstaan altijd wel wat, en hij smeert tot het niet meer nodig is. Dat voelt hij zelf vaak wel aan. Verschilt nog wel eens per keer.
    Maar sowieso verzorgt hij zijn ene arm ( sleeve ) meer. Vaker insmeren e.d. Nu is het ook allemaal in kleur, en heeft dat gewoon wat meer verzorging nodig.

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ziet er mooi uit.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    De nazorg is per artiest erg verschillend is mijn ervaring.
    De eerste die gaf als advies om de folie (wel verwisselen) 3 dagen te laten zitten. En om de paar uur met lauw water afspoelen en insmeren met Bepanthen. Nergens last van gehad, genezen ging als een speer!

19. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    #639 Eki, 3 jan 2014
    Laatst bewerkt: 3 jan 2014
    Vandaag laten zetten, ben er superblij mee! :D

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Heel sierlijk!
    Betekenen de sterren iets of gewoon voor de sier?

Deel Deze Pagina