Ahhh! Morgen is het zover!

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Het stond al twee jaar op de planning maar er fietste nog even een cadeautje tussendoor. Maar morgen gaat het dan echt gebeuren:

ik word gesteriliseerd!

Met 5 kinderen is ons gezin meer dan compleet.
    8 zwangerschappen heeft mijn lichaam doorgemaakt, mijn lichaam is af wat dat betreft. Ìk heb ook me/cvs en die combinatie maakt dat ik in ieder geval geen zwangerschap meer moet doormaken.

Twee jaar geleden, na de geboorte van de vierde hadden we al besloten dat ons gezin compleet was, verstandelijk was dat zo, gevoelsmatig was het iets moeilijker om afscheid te nemen van het zwanger zijn. Toch stond ik wel achter die beslissing. Ik had toen ook al besloten mij te laten steriliseren maar wilde wel wachten tot ik 30 was.

Ondertussen gingen 1 voor 1 de babyspullen de deur uit. Met pijn in mijn hart, dat wel.

Misschien was het daarom ook wel, dat er toch nog een kindje zich aankondigde. En nu kan ik echt oprecht zeggen, met mijn hoofd en met mijn hart: wij zijn compleet!
    We hebben vier prachtige meiden en een zoon, van baby tot puber en wat een rijkdom aan tafel!

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Sterkte morgen!

3. Dana

Dana Niet meer actief

spannend! ik wil na deze zwangerschap ook gesteriliseerd worden, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaring morgen, succes ook alvast! ;)

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Sterkte. Lijkt me heel heftig, zowel lichamelijk als mentaal. Fijn dat je er wel 100% achterstaat :).

5. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Napo: hé meis! Mooi verwoord..
    Heel veel succes alvast morgen! Knuffel :D

6. tulip

tulip Niet meer actief

suc6 morgen meid, maar zo als je het schrijft voel ik wel dat je erachter staat. En je hebt een prachtig gezin zo he??:)

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

veel sterkte en succes morgen meid

8. Alita

Alita Niet meer actief

succes morgen en fijn dat je dit gevoel hebt van compleet zijn!

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Succes morgen!!!

10. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Succes morgen!!

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Succes morgen!

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Heel veel succes!

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

spannend en veel succes. hier naar mijn idee ook klaar na deze zwangerschap ( al zou mn vent er nog wel 1 willen denk ik) maar als ik dalijk 3 gezonde kinderen heb denk ik dat we dankbaar en tevreden moeten zijn plus dat ik niet echt makkelijke zwangerschappen altijd heb. maar idd het idee van nooit meer zwanger zijn enzo hierna nooit meer zon klein frummel is even wennen. man is veel te bang dat zijn ballen blauw worden heb ik het idee dus laat ik dit ook maar doen nog ( kan er best bij..... eerst jaren de pil, 3 kinderen baren en dan doen we dit ook maar even) feit is alleen dat ik doodsbang ben voor narcoses en ruggenprikken en dat soort geneuzel. beval liever dan dat maar goed.......... tanden op elkaar.

succes meid!

14. Skye

Skye Niet meer actief

Succes morgen!!!

Ik kan jullie wel vertellen............als wij straks geen kinderen meer willen, dan is mijn man degene die zich laat steriliseren! Ik draag er nu al 11 jaar zorg voor dat we niet ongewenst zwanger worden dmv de pil, dus tegen de tijd dat we geen kinderen meer willen mag hij de taak overnemen!!!

15. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Succes morgen.

Skye zo denk ik er ook over.

16. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Veel succes morgen.

Wat een rijkdom zo'n groot gezin. Hier ben ik ook dolgelukkig met mijn 3 kinderen, maar in mijn hart is er ook nog ruimte voor nog een kindje. Helaas zal dat er niet meer inzitten, dus donderdag mag ik er ook aan geloven. Voor het eerst in 8 jaar weer aan de anti-conceptie. Sterallisatie is mij een stap te ver.

17. Alita

Alita Niet meer actief

vindt ik dus ook!

18. Rono

Rono Niet meer actief

Heel veel succes!

Hier word het na de 3e ook gedaan. Ik moet dan weer met een ks bevallen en dan doet ze het gelijk.

Dit raden ze ook alle vrouwen die 3 keizersnedes hebben gehad aan in dit zkh omdat er anders grote risico's zijn mbt 4e zwangerschap

19. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Sterkte, wat gaan ze dan precies doen:)

Deel Deze Pagina