Weer een vraagje over eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mississippi, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi dames!

Ff vraagje aan de meiden die hun eisprong voelen en dat bevestigd
    Krijgen door ovu test bijv.
    Heb nou al een week een gevoel van de eisprong, dit was maandag het ergst, ik had toen veel slijm ook waar je flinke draden van kon trekken (beetje vies maar wel duidelijk ;) ) ik zat toen echter pas op cd 13 bij een cyclus van normaal 28/29 dagen. De afgelopen dagen is het slijm veel minder en meer cremerig en niet rekbaar, maar heb nog wel steeds beetje dat ongi gevoel en nog geen obstipatie (waar ik altijd last van heb na eisprong) moet ik nou afgaan op het ongi gevoel en de calculator of op de afscheiding?

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Meestal voel je juist het groeien van je eitje.
    Met draderige afscheiding zit je juist net voor je eisprong.
    Cremerige afscheiding is weer gebruikelijk na je eisprong.
    Persoonlijk vond ik het heerlijk om de bevestiging te krijgen door te temperaturen. Dat weet je echt zeker dat en wanneer je eitje is gesprongen.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankje lappie voor je antwoord. Ja temperaturen zou fijn zijn maar het wordt voor mij erg lastig om elke dag om dezelfde tijd te tempen. Ovu testen vind ik ook alweer wat ver gaan... Die draderige AFS was maandag en s'avonds hebben we het gezellig gemaakt dus dan zou het theoretisch gezien precies goed geweest zijn, maar kan het gevoel van de laatste dagen dan weer niet echt verklaren... Lastig!!

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Maar welk gevoel van de laatste dagen bedoel je dan precies?
    Maandag klinkt als een goede vruchtbare dag in ieder geval.
    Ik had trouwens ook altijd een cyclus van rond de 28 dagen. Ook vaak postitieve ovulatietest op cd13 en mijn eisprong of op cd13 of op cd14. Kan dus goed wat je beschrijft.
    Ik zou me echt niet druk maken. Het klinkt allemaal goed in mijn oren.

5. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde m'n eisprong nooit dacht ik.. totdat ik de laatste maand met ovulatietesten aan de slag ging. Op het moment dat deze positief waren had ik rechtsonder in m'n buik een constante steek, iets wat ik achteraf elke maand had maar niet gelinkt met m'n eisprong.

Je zou het dus wel een maandje kunnen doen om je symptomen goed te herkennen.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Lappie: Gevoel is soort lichte ongi kramp, met vlagen. Ik ga er maar vanuit dat ik dinsdag ei had, maar voor de zekerheid misschien vanavond nog een keertje 'klussen'...
    Jjaylin: misschien wel een goed idee als het deze ronde niet raak is om eens een maandje ovu testen te proberen, geeft inderdaad meer duidelijkheid over welke klachtjes passen bij welke fase in de cyclus! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina