Hallo dames De titel zegt het al, zouden jullie een tattoo laten zetten in de eerste 12 weken? Of toch afzeggen?
Een vriendin heeft het toen wel gedaan. Weet niet meer hoe ver ze zwanger was, maar kindje heeft niks overgehouden.
Nee dat wordt afgeraden. Een (goede) tattoo shop zet ook niet als ze weten dat je zwanger bent. En júist die eerste weken niet, dan is het kindje het meest kwetsbaar. Zou even wachten dus
Ik zie niet direct wat het probleem zou zijn? De inkt trekt in de huid maar zal verder geen directe invloed hebben op de zwangerschap en de baby, lijkt mij. Waar je wel rekening mee moet houden uiteraard is de plek van de tattoo, is dit op/rond buik/borsten/lage rug, houd dan rekening met je veranderende lichaam (maar daar zal je zelf ongetwijfeld ook al over nagedacht hebben).
Ik heb een heel klein ankertje op mijn voet laten zetten toen ik 8 weken zwanger was. De tattooeerder vond dat ook geen probleem. Ik zou niet een hele sleeve gaan zetten zelf, maar een kleine kan denk ik geen kwaad. Mijn kindje doet het goed nu dus denk niet dat een kleine tattoo daar invloed op heeft
Zo verdeeld vind ik de meningen niet, het overgrote deel raad het af toch? ik ook.. Zou het echt niet doen. Wil zelf ook heel graag weer een tattoo maar waarom haast? Als je hem echt wilt dan wil je hem na de zwangerschap ook nog, dus dan laat je zekerheid en je kindje voorgaan toch?
Het is hetzelfde als met rood vlees: 99 keer is er niks aan de hand, de 100ste keer gaat het mis. Zelfde met een tattoo. Waarom dan rauw vlees laten staan en wel laten tatoeëren?
Ik zou het zeker niet laten doen. Als je verder rood vlees en alcohol en alle andere dingen die slecht zijn laat staan, dan zou ik het risico niet gaan lopen met een tattoo. Jouw lichaam kan een infectie wel aan, maar jouw kindje niet.. lijkt me best een naar idee.
Buiten dat de shop je weigerd omdat je zwanger bent, zou ik het zowiezo niet in mn hoofd halen om te doen. Je bent gigantisch ontstekingsgevoelend.. maakt niet uit of je 7 weken zwanger bent of langer zwanger is zwanger. Ik kan het weten heb mn eigen tattooshop.
Ik zou het niet doen.. Je huid is je.grootste orgaan en neemt alles op.. Dit komt in je lijf/bloedbaan en dus ook bij je baby.. Je kunt zeggen ik zie niks aan mijn kind en heb het ook gedaan..maar je kunt ook 3 jaar naast je kind roken en daar niks van zien.. Maar gezond Is anders.. Ik heb zelf overigens ook eentje.. Na mn zwangerschap laten zetten..
ik heb tattoo laten zetten toen ik net niet wist dat ik zwanger was (3,5 weken zwanger) het grootste risico is inderdaad infectiegevaar en dat wil je echt niet als je zwanger bent... maar langs de andere kant, hoeveel keer hoor je dat iemand een infectie overhoudt aan een tattoo? ik ga steeds bij dezelfde voor een tattoo en ik ken hem al 15 jaar... hij werkt heel proper en hygiënisch, dat doet al veel denk ik (oh en vorige zwangerschap, toen ik het wel al wist, wou hij geen tattoo zetten want de huid kan ook anders worden/zijn door de hormonen en dan heb je mss niet het resultaat dat je wou!!)
Bij een goede tattooshop wordt er gevraagd of je zwanger bent en gaan ze (bij een positief antwoord ) niet eens beginnen. Mijn gedachte: met het openen van dit topic laat je merken dat je zelf twijfelt. Je hebt vast zelf ook gegoogled en dat heeft je twijfel niet weggenomen. Waarom dan niet gewoon wachten tot na de bevalling? Zekere voor het onzekere! Er is volgens mij geen onomstotelijk bewijs dat een tattoo zetten slecht is tijdens de zwangerschap, maar er is te weinig over bekend. Wel is bekend dat je huid heel anders kan reageren op allerlei invloeden van buiten af dan voor je zwangerschap. Wat als het misgaat? Met jou of met je kindje? Dat neem je jezelf altijd kwalijk! Kortom, ik zou het niet doen als ik jou was
Een goede (!) tattooshop zet geen tattoos als je zwanger bent. Maakt niet uit hoe kort of hoe lang. Inderdaad, vanwege infectiegevaar. En als jij verstandig bent zou je het niet eens overwegen