tattoo zetten begin stadium zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door monkey1990, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melotje

melotje Lid

14 apr 2010
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals reeds gezegd, geen enkele zichzelf respecterende artist gaat een zwangere vrouw tatoeëren! ik sta zelf vrij vol en heb momenteel een groot onafgewerkt stuk op mn bovenbeen, dat moet wachten tot na mijn borstvoedingsperiode nu, want mijn artist weigert om dezelfde redenen te tatoeëren tijden de bv periode.

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
  3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het echt niet doen..

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik heb vorig jaar een tattoo laten zetten voordat ik zwanger was. Na een paar weken moest ik hem eigenlijk bij laten werken, maar toen was ik dus wél zwanger. Ik mocht hem toen niet bij laten werken vanwege infectiegevaar. In januari ben ik bevallen en in maart heb ik mijn tattoo bij laten werken.

Je moet niet voor niks op zo'n formulier invullen of je zwanger bent of niet. Ik zou er dus mee wachten.

5. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Ik zou het niet doen, het kan op zich geen kwaad voor het kindje maar het gaat meer om infectiegevaar. Mijn broer heeft een eigen tattoo shop en die tattoeert geen dames die zwanger zijn. Wanneer er een infectie op treed, en dat kan bij kleine als grote tattoeages, dan heb je antibiotica nodig en dat is nou juist wat je niet mag als je zwanger ben. Ik heb zelf aardig wat tattoeages (makkelijk met zo'n broer hihi) maar ik wacht ook netjes totdat ik bevallen ben. Waarom risico lopen als het niet nodig is ... groetjes!

6. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Waarom wel? Als er mogelijk risico is?

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit dus! Er is altijd een kans op infectie.
    Maar tijdens een zwangerschap is de weerstand verlaagd en heb je een vergrote kans op infecties en daarom zet een goede tattoo shop die volgens de richtlijnen werkt geen tattoo bij zwangeren.

8. Coco20

Coco20 Lid

31 mrt 2015
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen, werd mij verteld door een tattoo eigenaar dat het echt niet mag en dat een goede tattoo shop dat ook niet toestaat

9. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Ik zit aardig onder de tatoeages en zou het echt niet doen als ik zwanger ben. Het heeft niet alleen met infectie te maken wat hier al terecht wordt genoemd, maar ook met het feit dat je lichaam nu bezig is met het gereed maken van je baarmoeder en de rest voor een zwangerschap en daaropvolgend een bevalling. Als je lichaam dan ook nog een wond moet herstellen is dat sonde van jouw energie die ergens anders moet zijn...

Het wordt ook niet voor niks afgeraden en goeie shops zetten 'm ook zeker niet bij je, mits ze het weten.

10. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er bestaat altijd het risico van infectie (en antibiotica geven is niet evident als je zwanger bent). Daarbij krijg je door de pijnprikkels ook meer stresshormonen in je lichaam. Dit is ook niet gunstig voor je kind, die krijgt dat sowieso mee.

Ik vind het geen goed idee jezelf te laten tatoeëren als je zwanger bent, het vooral het infectierisico ligt mijn inziens te hoog voor iets dat je later alsnog kan laten doen...

11. monkey1990

4 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties😄
    Het was gewoon een vraag maar dan weet ik iig met deze reacties NIET doen 😁

12. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee echt niet doen! Tattoo shop mag ook niet tattoo eren als je zwanger bent. Hier een conventie afgezegd ondanks dag ik nog maar 5 weken was.

Deel Deze Pagina