hoi meiden, de vorige keer dat ik bij de vk was had ik volgens haar een lage bloeddruk 93/57 nu was ik afgelopen woensdag bij de vk en mijn bloeddruk was nog lager 86/49 wanneer is het een TE lage bloeddruk ik heb nog 2 kleine kids rond rennen niet dat ik dadelijk "out"ga als ik alleen met hun ben , thanks
Wat te laag is, weet ik niet, maar wat helpt om je bloeddruk te verhogen is voldoende drinken, (2,5 liter per dag). Zoethoutthee verhoogt je bloeddruk, evenals drop: mag dus lekker allemaal als je met deze bloeddruk loopt, (ik heb zelf tijdens zwangerschap altijd rond de 90/60-55).
mijn bloeddruk is ook steeds te laag en ik moest ook maar droppjes eten en wat boulion nemen enz. heb ik keurig gedaan maar de laatste x was m'n bloeddruk ook weer lager. toen zei ik wel tegen de vk nou ik geef het dan op hoor om het omhoog te krijgen want elke x als ik een dropje neem gaat er een rennie achteraan omdat ik het zuur er van krijg hahah maar ik denk wel dat je rustig aan moet gaan doen hoor want ik vind hem persoonlijk wel akelig laag bij je
Ik zit gemiddeld rond de 110/46. Voel me af en toe behoorlijk licht in het hoofd. Heb er standaard een doosje zoute drop voor binnen handbereik. Ook gebruik ik meer zout in mijn eten.
hier ook 'lage' bloeddruk 115/55 maar gynaecoloog vond het verder niet verontrustend, want bij vorige metingen eigenlijk ook altijd rond hetzelfde heb er (gelukkig) ook geen last van in het begin zei ze juist dat het gunstig was/ is, om een lage bloeddruk te hebben, heb je nl minder kans op zwangerschapsvergiftiging (dus zie het voordeel er maar van )
Ik had ook lage bloeddruk, 110/60 en 110/55. Onder 50 kan "gevaarlijk" zijn, maar alleen als je er echt last van hebt. Ik had er geen last van en inmiddels zit ik op 120/70. Bij mij zei VK ook dat als je er geen last van hebt (duizeligheid, sterretjes etc.) het geen kwaad kan. Zou idd lekker zoute dropjes nemen en chips en alleen als je er last van hebt aan de bel trekken.
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook een lage bloeddruk. (nu weet ik nog niet). Volgens de Vk was dat helemaal geen probleem en mijn hele lage bloedglucosewaarde ook niet. Terwijl ik er wel duidelijk last van had. Ik heb veel gebruikte richtlijnen voor bloeddruk en daar staan geen vaste onderwaarden in. Er wordt vaak heel makkelijk over gedaan en het zal heus wel minder erg zijn dan te hoog maar ik ben best vaak niet goed geworden. Ik zou zorgen dat je altijd eten en drinken binnen handbereik hebt. Ik nam o.a. bv overal een flesjes Aquarius mee naar toe. En dan ook meteen reageren als je lichaam aangeeft dat het iets nodig heeft.
Deze gaat niet helemaal op, mijn bloeddruk was tijdens mijn 2e zwangerschap gemiddeld 110-50, maar ik heb HELLP gehad, dus uiteindelijk (binnen 12 uur) veranderd naar 225-115.... Ik heb em nu weer laag, maar ben behoorlijk op m'n hoede, kan binnen mum van tijd veranderen klaarblijkelijk.
Volgens mij span ik de kroon, ik had vrijdag bij de vk 80/40 gemeten. Ze vroeg me of ik al was flauw gevallen. uhh nee dat niet, ben wel af en toe duizelig en als ik snel opsta of draai dan moet ik even gaan zitten, maar dat ie zo laag was had ik niet verwacht. Bij mijn eerste had ik ook wel de hele zwangerschap een lage bloeddruk. Gelukkig niet flauw gevallen. Maar meer zout en drop eten werkt niet tijdens de zwangerschap...(vk en huisarts zeggen dat t niet werkt) Je moet het er maar mee doen en gaan zitten/liggen zodra je je niet goed voelt, want je wilt niet ongelukkig vallen...