hoi hoi nou wij zijn dus al een hele tijd bezig in de tuin en 2 maand geleden kwam er een pad onder een steen weg die we daar weghaalden gister weer bezig in de tuin en jaar hoor hij was er nog steeds nu net roept mijn vriend mij is in de tuin aan het werk kijk eens zegt ie allemaal witte bolletjes die pad heeft eitjes gelegt bij ons in de tuin haha wist niet eens dat ze dat deden wel dat ie eitjes leggen maar niet bij iemand in de tuin haha
nou heb even gegoogled maar padden eieren schijnen zwart te zijn en komen zonder water niet uit verder gekeken deze waren wit doorschijnend en bleken dus slakken eieren te zijn padden vind ik nog leuk maar slakken no way vieze beesten
Yup padden leggen hun eieren ook in water. Wel ondiep water anders verzuipen ze. Ze kunnen namelijk erg slecht zwemmen ondanks dat ze familie zijn van neef kikker. Ben gek op die beestjes. Wij hebben geregeld padden en kikkers in de tuin. Laatst ook weer eentje die onder een stapel stenen vandaan kwam die n weekie hadden liggen wachten op minder warm weer zodat ze gelegd konden worden. En n jaar terug hadden we een logeer pad. Die was in een put terecht gekomen die droog stond maar had allang weg verstopt moeten zijn voor de winter slaap. Die hebben we maar binnen genomen tot t weer beter weer werd anders was hij dood gevroren. Heeft lekker krekels, wormen en naaktslakkies gegeten bij ons tot t voorjaar. En toen hebben we hem in een beschermd gebied weer vrij gelaten nadat we hem goed gewaarschuwt hebben voor de ooievaars die daar nestelen.
Nou dat zou niks voor mij zijn. Kikkers en padden zijn de engste dieren (voor mij) die er bestaan. Als ik ze zie dan gil ik mijn longen bijna uit mijn lijf. Zo erg is het ja. Verschrikkelijk.