Vaccin, Mex griep of gewoon verkouden? Oohh!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Oohh moet even van me afschrijven hoor, echt ik word gek hier!

Gisteravond las ik dus over dat vaccin waaraan die 3 kindjes zijn overleden. Nou ik schrok ervan omdat Arda maandag zijn eerste prikjes heeft gehad. Maar ja, was laat dus kon CB niet meer bellen. En ik dacht hij heeft niets dus zal vast niet.
    Toen kwam mijn man vervroegd thuis van zijn afdelingsuitje; koorts, rillerig, hoesten, overgeven, etc. Ik dacht "oohh jee, de Mex griep!". Maar goed heb hem op afstand van de 2 kleintjes gehouden enzo.

Vanmorgen begon het al met een snotterige baby. Ik heb hem wat neusdruppeltjes gegeven, flesje drinken ging goed en hij is gewoon helder, dus niets aan de hand. Overigens is mijn dochter al een week verkouden en ik dacht nog: "ohh hij is natuurlijk besmet door zijn zus, hoort erbij."

Maar toen heb ik de huisarts gebeld, en toen begon het hoor!
    Ik wilde namelijk weten waar ik op moet letten als mijn man idd de Mex schijnt te hebben. Maar tijdens dat gesprek kwam ik er zelf achter dat ik me meer zorgen maakte dan ik wilde toegeven, kennen jullie dat? En toen ik vertelde dat mijn zoontje snotterig was en wat hoestte, zei ze dat ik toch ff met hem op het griepspreekuur moest komen. Compleet in een kamer in quarantaine met mondkapjes etc. Daar moet ik dus om 2 uur heen.
    Vervolgens belde ik het CB over dat vaccin. En kreeg ik te horen dat hij dus idd dat vaccin wat van de markt is gehaald, heeft gehad. En ik moest dus letten op koorts etc.

Nou ik heb hem ff helemaal zitten nu. Ik heb net flink zitten janken, wordt me ff teveel! Want het kan momenteel van alles zijn; het vaccin, de Mex griep die waarschijnlijk in ons huis is binnengekomen, of de verkoudheid van mijn dochtertje waar ze haar broertje mee heeft besmet. Echt waar ik word gek! :(

2. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ooooh lieve meid, ik kan me je radeloosheid en angst goed voorstellen. Heel veel sterkte! Ik hoop dat 't allemaal goed uit mag pakken en je straks met een gerust hart weer thuis komt met Arda.

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Pffff dat is inderdaad heel wat, wat je nu over je heen krijgt...
    Beterschap en veel Sterkte!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Adem in, adem uit. Je kleine is alleen nog verkouden. De kans dat het door het vaccin komt, is erg klein (er zijn al honderden kinderen je voor gegaan die allemaal nog gezond zijn).

Hou het in de gaten, maar je kindje heeft niets aan een moeder die het overzicht compleet kwijt raakt. Maar ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen hoor! Hopelijk knapt je kleine snel weer op.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik sluit me aan bij Merijn.

Houdt je zoontje goed in de gaten, maar laat je niet gek maken.

Hij is nu alleen nog een beetje snotterig. Hopelijk blijft het daarbij. Sterkte ermee!

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nou ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en ben iets geruster. Echt zo'n eng gezicht, we mochten niet door de wachtkamer maar via de zij ingang moesten we naar binnen naar een speciale griepkamer. Mondkapjes enzo op. Oohh man, lijkt wel een horrorfilm, serieus waar! Maar zijn longetjes klonken gelukkig schoon, dus was er geen reden tot bezorgdheid volgens de huisarts. Ik moest hem in de gaten houden ivm met benauwdheid enzo.
    Tja, ik ben zelf ook risicopatient (hartpatient) en ik voel het inmiddels ook prikken in mijn keel en ben beetje rillerig enzo. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen...

Overigens was de huisarts niet eens op de hoogte van dat gebeuren over de vaccinatie. Ik denk als het echt zo ernstig was geweest dan hadden ze toch wel een melding gehad ofzo? Ja natuurlijk is het wel ernstig maar ik bedoel; als het echt een groot risico zou zijn.

Deel Deze Pagina