Bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Linnie82, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

IK ben nu 10 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb nu twee echo's gehad waarop te zien was dat het hartje klopte. Nu heb ik twee weken geleden bloedverlies (vaginaal) gehad tijdens mijn ontlasting. Mijn verloskundige zei dat dit kan gebeuren. Vanochtend had ik ook last van vrij harde ontlasting, ik ging naar mijn werk en op mijn werk (half uur later) kwam er een enorme bloedgolf aanzetten. Het werd daarna wel minder en uiteindelijk is het gestopt. Kan dit ook door de ontlasting zijn gekomen? en klopt het dat ik dit na moeten laten kijken ivm een onsteking of poliep aan mijn baarmoedermond?

Bedankt voor uw antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Linnie82,

het klopt dat je door drukverhoging, bv bij ontlasting, kans hebt dat er een vaatje in je baarmoedermond knapt en je daar wat vaginaal bloedverlies van krijgt. Als het vaker voorkomt en het is meer dan een beetje, moet je het wel in de gaten houden. Maar je zei dat er een bloedgolf kwam? Daar zou ik inderdaad toch even een extra echo voor laten maken om te zien of er inderdaad niet iets zit wat nogmakkelijker bloed dan de baarmoedermond of dat er iets is wat in de gaten gehouden moet worden. Meestal kan het dus geen kwaad, maar na een bloedgolf zou ik toch even wat verder willen kijken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina