Woensdag = soepdag. Ik maak de soep altijd zelf, maar heb nu even geen inspiratie voor een lekker soepje. Soepen die ik al gemaakt hebt: - paprikasoep - tomaten/paprikasoep - broccolisoep - courgettesoep - broccoli/wortelsoep - uiensoep - preisoep Ik wil in ieder geval geen: - groentesoep - kippensoep Iemand nog een idee voor een lekkere soep (mét recept )?
pompoensoep? Heb ik alleen zo gauw geen recept van. Oh en brandnetelsoep is ook heel lekker, Klinkt niet lekker maar kun je vergelijken met spinazie. Kerrie/preisoep is ook heerlijk Schil 4 aardappelen en snij ze in blokjes, maak 1 a 2 preien schoon, ook in stukjes. Bak een klontje boter in de pan, daarbij de aardappelen met een flinke eetlepel masala kerrie, roerbakken voor 5 min, dan de prei er bij mee roerbakken, 5 min. Dan een halve liter water erbij, zacht laten pruttelen een half uur. van het vuur afhalen, met de staafmixer gladmaken. Vervolgens een halve liter melk erbij doen, warm maken op smaak brengen met peper en zout. als laatste kun je (hoeft niet) wat blaadjes jonge spinazie er over heen doen.
paprika-pompoensoep Ik gebruik altijd het recept van de Albert Heijn, echt heerlijk! Romige paprika-pompoensoep - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Erwtensoep is een beetje te bewerkelijk. Ik maak het dinsdagavond, zodat ik het woensdag na het werk alleen nog maar hoef op te waren. Pompoensoep is wel een goed idee. Goulashsoep, ook een goed idee. Receptje?
Ik at vandaag pastinaaksoep met aardpeer uit de Hello Fresh doos. Heerlijk en niet moeilijk te maken!
ik heb er een recept bijgeschreven En geloof me: Hij is heerlijk! Iedereen die ik ken vind het lekker. Ik lust zelf geen kerriesoep of kerriesaus, maar dit wel.
Deze!! Nigella Lawson: pompoensoep met zoete aardappelen - recept - okoko recepten Hmmmmmm de allerlekkerste pompoensoep!!
Dit is mijn absolute favoriet: Sunshine soep - Recept - Allerhande - Albert Heijn En anders is bietensoep met rookworst ook zeer de moeite waard. En megasnel klaar. Bietensoep met rookworst - Recept - Allerhande - Albert Heijn Maar die worst bak ik niet, dat is echt onzinnig. Kan ook even in de magnetron. Lekker met wat zure room erdoor.
Mosterdsoep (vooral lekker met grove mosterd). Ik maak het altijd met het gangbare bouillonnetje met soepgroentes en dan een pot mosterd erdoor met evt. maïzena/bloem om het te binden. MMMMMMM Of gerookte palingsoep.... Maakte manlief laatst, nadat hij het in een restaurant voor het eerst gehad had. Superlekker, maar wel behoorlijk prijzig, omdat er gerookte paling in gaat.