Tav het spaargeld topic: hoeveel schuld hebben jullie

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een flinke restschuld op de verkoop van ons huis ( Gedwongen verkoop ) in getallen die ik niet openbaar ga noemen.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Is dat zo? Alleen in materiele zin niet, maar een diploma levert je een betere positie op de arbeidsmarkt. Ik ben verder gegaan in mijn studie (nu gepromoveerd), daar was ik zonder mijn wat uitgebreidere voortraject niet gekomen (niet dat je deze loopbaan voor je baanzekerheid of salaris moet doen ;) ).

Het onderpand dient voor de bank, maar jouw kennis en opleiding zijn ook een soort onderpand voor de overheid die door leningen (en gedeeltelijke giften ten tijde van de prestatiebeurs) te verstrekken aan studenten investeren in de toekomst van de (kennis)economie.

Het niet kunnen aflossen van je hypotheek heeft een veel groter gevolg dan het niet kunnen aflossen van je studieschuld, in die zin is het een ernstiger schuld, naast nog het feit dat het vaak om minstens het 10-voudige van het bedrag van een gemiddelde studieschuld gaat.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.501
    36.455
    113
    Een diploma KAN je een betere positie op de arbeidsmarkt opleveren, maar er zijn ook genoeg gevallen waarbij dat niet zo is. Uitgaande van de waarde van huizen is het lang niet altijd nodig om de hypotheek af te lossen zolang deze in verhouding staat met de waarde van het huis.

Deel Deze Pagina