Jullie mening gevraagd, teveel cadeautjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Samba25, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo Allemaal

Mijn dochter wordt over een paar weken 2 jaar. Nu heb ik vandaag kadootjes voor haar gekocht, ik heb hierna mijn beste vriendin gesproken en mijn moeder en zij vonden allebei dat ik teveel had gekocht. Ik vind het het wel meevallen:

- Rieten poppenwagen
    - Poppenbedje
    - kleertjes voor de pop en luiers
    - little people speeltuintje ( niet groot )
    - boek woezel en pip

totale waarde: ongeveer 100 euro.

wat vinden jullie? is dit teveel, ze bedoelen trouwens niet dat het te duur is ofzo maar dat het teveel is voor haar, dat ze dan niet meer weet waar mee te spelen..

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het zelf ook wel wat veel, niet qua geld hoor, maar idd hoeveelheid. Maar goed, dat moet JIJ toch weten ;). De kans is zeer aanwezig dat ze alles achter elkaar uitpakt en vervolgens met dr oude vertrouwde speelgoed gaat spelen of alleen met 1 item. Of zelfs niet omkijkt naar jouw mooie cadeaus maar alleen maar met het spuuglelijke herriemaakding dat ze van de buurvrouw heeft gekregen wil spelen (oid) ;) :D

Ik weet zo snel niet meer wat M kreeg toen ze 2 werd, maar toen ze 3 werd kreeg ze van ons een loopfiets en een boek.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

het ligt ook aan hoe groot je fam is. op zich is het niet extreem veel, zeker omdat er ook spullen tussen zitten voor de pop. maar als er nog 20 kado's komen bijv kan het wat overweldigend worden. je kan dan misschien wat dingen van jou achter houden voor een paar weekjes later bijv. dan geef je alleen de poppenwagen bijv voorlopig.wij hebben ons grote kado ook achterwege gelaten omdat er al een aantal kado's waren en dat je merkte dat hij het al niet meer kon overzien. die hebben we uiteindelijk pas 6 weken later gegeven.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dit is zo herkenbaar! Bij mij loopt het ook aardig op.
    Of telt haar peuterbed niet mee? Nou goed, komt ie dan:

- peuterbed (80,00 incl. beddengoed)
    - 2 bedeltjes (25,00)
    - houten poppenhuis Picotoys (2,50 rommelmarkt maar 95,00 nieuw)
    - vilten voedsel (zelf gemaakt, 6,00)

5. adi

adi Niet meer actief

maar de dingen die jij hebt gekocht zijn niet allemaal 'kadootjes' voor je dochter. Niet in de belevenis van een kind iig. In het bed gaat ze slapen, armband gaat ze dragen. Dus er blijven 2 speelgoed-kadootjes over.

Ik twijfel ook constact over wat we gaan kopen, en wat vooral niet. Vorig jaar zijn ze bedolven onder de cadeau's, het werd ze echt te veel (ook door de familie en vrienden). na het uitpakken vonden ze inpakpapier leuk om te spelen, en vrij snel gingen ze slapen door al die indrukken.

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Wat vind je zelf? het is toch jou kind, en jij geeft haar toch de cadeautjes? En als je merkt dat het teveel is voor je kind, kun je toch iets wegleggen, en later weer omruilen.
    En je vriendin kan het wel heel veel vinden, maar misschien is de situatie bij haar heel anders, en haar kind is ook anders.
    Ik zou het belangrijker vinden wat de pappa ervan vind, wat vind die ervan?
    Andere mensen, andere meningen!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind het wel wat ruim, maar dat moet je toch zelf weten? Als het haar teveel is, leg je het weg en wissel je het regelmatig even om.

Lucas heeft van ons (alvast) voor zijn verjaardag een zandbak gekregen. Op de dag zelf krijgt hij nog zat cadeautjes.
    Van opa/oma het keukentje van IKEA met inventaris en verder vraag ik kleine dingetjes zoals klei, wat kleine knutselspulletjes en onderdelen van de HEMA-treinbaan.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het vooral afhankelijk van wat ze verder nog krijgt of zitten er ook cadeautjes bij voor opa/oma? Want als ze van jou al 5 cadeau`s krijgt en van de visite ook nog vanalles dan vind ik dat ze best veel krijgt. Hier krijgen ze 1 of 2 cadeau`s van ons en ook van de opa`s en oma`s. Met dochters 2de verjaardag hadden wij samen met de opa`s en oma`s het ikeakeukentje gekocht en hadden we allemaal er nog iets kleins bij gekocht.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik vind het ook afhangen van wat ze verder nog krijgt.

En je hoeft toch niet per se alles op haar verjaardag te geven...J. krijgt tussendoor ook regelmatig iets nieuws. Met haar verjaardag heeft ze van ons twee dingen gehad (speelhuisje voor in de tuin en een boek). En van de cadeautjes die ze krijgt zet ik tot nog toe ook steeds een deel weg, omdat ze toch niet met alles tegelijk kan spelen. En zo heeft ze later ook nog iets nieuws als ze op haar speelgoed is uitgekeken.

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Persoonlijk vindt ik niet dat je teveel gekocht hebt. Het is toch jouw kind, en als jij/jullie haar zoveel cadeautjes voor dr verjaardag willen kopen moet je dat gewoon lekker doen. De een koopt één groot cadeau van 100 euro en de ander koopt voor het zelfde bedrag meerdere dingen :)

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    3 dingen kunnen iig al gecombineerd worden. Die poppenwagen dat poppebedje en de kleertjes voor de pop. Dat hoort eigenlijk bij elkaar en is 1 geheel vindt ik dan. En dan die andere 2 cadeautjes. Dus ik vindt het wel meevallen. Maar zou zeker niet meer gaan kopen.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind het ook veel ja. Een poppenwagen alleen, met eventueel wat extra (de kleertjes + luiers) voor de pop is al heel wat om mee te spelen denk ik.

Het poppenbedje zou ik een leuke aanvulling vinden met sinterklaas ofzo.
    Het little people speeltuintje is ook vast erg leuk, maar ik zou dat dan verwachten van een opa of oma ofzo, want dat komt er nu óók nog bij.

Een boek kan altijd wel vind ik , maar ook daarvoor geld: Dat is ook iets, wat ik zou verwachten van family ofzo.

Ik heb het idee dat ze nu van jullie al 'alles' krijgt wat ze van de halve familie had kunnen krijgen (afhankelijk van hoe groot je familie natuurlijk is :p ) .

Nu onze dochter 3 wordt, krijgt ze van ons een fiets. De buuf gaat een leuke fietsvlag uitzoeken en een helmpje krijgt ze van een vriendin.

Dat heb ik bewust zo gevraagd, omdat we dit toch 'nodig' hebben - het is leuk om te geven omdat er wel wat printjes enzo gekozen kunnen worden, en verder voorkomt het dat ze niet wéér meer speelgoed krijgt.

Het totaal loopt allemaal zo op....

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Hier doen wij altijd maar 1 kado.
    Puur omdat ze van de overige visite nog minimaal een kado of 40 krijgt.
    Ik vind jouw kado's niet veel in geld maar wel in hoeveelheid. Tis ook veel om uit te pakken. Kun je de little people en het boek niet bewaren voor sint?

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het ook teveel, zowel qua bedrag als qua hoeveelheid speelgoed. Vooral qua hoeveelheid trouwens.
    Wij doen het hier liever zo dat we tussendoor nog eens wat kopen als ze aan nieuw speelgoed toe is.
    Zo in 1 keer op de verjaardag is het erg veel en weet je dochter straks idd niet waar ze allemaal mee moet spelen...

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind het eigenlijk helemaal niet veel, niet qua hoeveelheid en ook niet qua bedrag.

Maar eigenlijk moet het er niet toe doen wat wij vinden of wat je familie vindt: het is jouw dochter en het zijn jullie cadeautjes aan haar. Als jullie er zelf achter staan dan is het toch prima?

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lekker zelf weten! Ik zou zelf ook gewoon alles geven, en dan misschien een paar dingetjes die ze nog niet zo leuk vind nog even boven op haar kamertje zetten.

Wij hebben voor haar eerste verjaardag lekker een voorleesboek gegeven, en verder niks bijzonders. Ze vond die dag zelf al heel leuk en kreeg van alles, dan hoef ik ook niet per sé iets te verzinnen voor het idee. Ze krijgt het jaar door ook al van alles! Dit jaar krijgt ze van ons een nieuw bed met een matras. We vragen dan ook nog een dekbed van iemand anders, zodat ze straks een mooi nieuw bed heeft. Ze hoeft van mij ook niet per sé alleen speelgoed te krijgen!

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik vind het qua hoeveelheid ook wel wat veel, ik had het boek en het little people tuintje weggelaten. Qua bedrag moet je zelf weten wat je uit wilt/kan geven natuurlijk. Mijn zoontje heeft alvast een werkbank (bosch) gekregen voor zijn verjaardag. Kan hij er nu alvast mee spelen, daarnaast krijgt hij vaak genoeg iets tussendoor. Ik geef liever iets wanneer hij er aan toe is dan specifiek voor een gelegenheid. Hij beseft nu toch nog niet dat hij jarig is.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het wel meevallen. De eerste drie dingen zijn allemaal om met een pop mee te spelen. Dus dat hoort, in mijn ogen, bij elkaar!
    Wij hebben Finn ook verschillende cadeaus gegeven, maar het was, op een Thomas de Trein-tandenborstel na, allemaal voor zijn treinbaan.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik snap wel wat ze bedoelen.. maar de eerste 3 gaan redeljk samen als ze speelt met dr pop en bovendien bepaal je vooral zelf wat je wil geven. Ik geef kadootjes ook omdat ik het zelf leuk vind zegmaar :)

wij geven iets minder meestal.. vooral omdat er altijd meer dan genoeg mensen okmen met kadootjes
    en ja er zijn altijd kadootjes waarvan ze maanden later pas ontdekt hoe leuk ze ze vindt.
    tja.. ik kan moeilijk verbieden dat mensen kadoos meenemen maar het heeft wel "weerslag" op hoeveel we zelf kopen :)

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ach, wat is veel. Dat kun je alleen zelf bepalen hoor. Mijn zoon wordt zaterdag 3 en vandaag hebben wij een tractor voor hem gekocht waar hij op kan rijden. Waarde: 180 euro. Hij heeft er zeker al een jaar over zo'n ding en wij willen het hem graag geven. Door zijn opa's en oma's zal hij vast ook weer schandalig verwend worden. Nou en. Tussendoor kopen we helemaal niet zoveel speelgoed voor hem, dus wij vinden het waard.

Deel Deze Pagina