Vakantieveilingen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jellie, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jellie

    jellie Bekend lid

    3 sep 2006
    554
    0
    16
    Hoi!!

    Ik zat net ff opde site te kijken van vakantieveilingen..Is het nu echt zo dat je voor zo weinig opvakantie kunt? Tis natuurlijk mega lastminute maar zit er echt geen adertje onder het gras? Snap dat de kosten excl bepaalde service kosten zijn maar dan nog.. Iemamnd ervaring mee???

    Bedankt!!
     
  2. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het klopt echt wel, hoor :) Het enige is dat er bij sommige dingen nogal ... ehm ... onhandige voorwaarden aan kunnen kleven. Ik heb een keer een fotoshoot 'gewonnen' voor 30 euro, maar was aan de andere kant van 't land - vond ik geen punt, want konden we meteen weekendje weg doen: leuk juist.
    Oh, oeps, weekend mag niet in dat arrangement. Nou, ok, dan doen we een midweekje weg. Vragen we voor een bepaalde dag om een uur of 2, want makkelijk met kind.
    Oh, oeps, mag niet, mag alleen om 11 uur of om 16 uur (beide tijden waarop mijn zoon op een gemiddelde dag toch redelijk chagrijnig aan het worden is van vermoeidheid).

    Uiteindelijk hebben we 't dus maar laten schieten. Zonde van de 30 euro die je natuurlijk wel van tevoren moet betalen, maar met zoveel haken, ogen en gezeur heb ik er ook echt al geen zin meer in.

    Als je zorgt dat je heeeeeel goed alle kleine lettertjes leest, zou het goed moeten komen ;)

    Oh, als iemand m'n shoot wil overnemen...?? ;)
     
  3. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    ja het is echt zo,

    zo hebben wij voor 125 euro 10 dagen frankrijk geboekt via vakantieveilingen,

    daar kwam optioneel nog bij : luxe tent met stromend water en magnetron 50 euro en je moet natuurlijk zelf de reis erna toe betalen.
     
  4. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    we zijn nu trouwens net 2 weken terug, was een geweldige camping, echt super leuk,
     
  5. Vlinder249

    Vlinder249 Actief lid

    15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de voorwaarden inderdaad vaak heel onhandig en vreemd..

    Ook vind ik het heel raar dat er soms heel veel geboden wordt voor dingen, zoals entreekaartjes voor walibi. En uiteindelijk is het nog duurder dan wanneer je gewoon zelf kaartjes koopt.
     
  6. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Dat doen mensen gewoon zelf. Je moet natuurlijk wel kijken wat het normaal ongeveer kost.

    Wij zijn naar Hof van Saksen geweest voor 200 euro inclusief bijkomende kosten. Normaal kost zo'n boerderij voor die week 700 euro.
     
  7. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ook ik heb positieve ervaringen met vakantieveilingen. We zijn op die manier al een paar keer goedkoop op vakantie, weekendje weg of uit eten geweest. Bijkomende kosten staan er duidelijk bij, sommige zijn verplicht, sommige zijn optioneel. Let ook op de datum: soms moet je de week erna al vertrekken. Maar soms kun je ook zelf een datum kiezen.

    Er zit dus geen addertje onder het gras, je moet wel even goed lezen waarvoor je precies biedt. Maar het werkt 2 kanten op, natuurlijk. Voor de bieder is het leuk om goedkoop op vakantie te kunnen, voor de aanbieder is het beter dat zijn huisje / hotelkamer / etc. bezet is voor weinig geld, dan dat deze leeg staat. ;)
     
  8. amberliek

    amberliek Bekend lid

    10 okt 2010
    951
    0
    0
    Wij zijn net vorige week terug gekomen van de camping in zuid frankrijk en daar spraken we met wat mensen die via vakantieveilingen idd op de camping stonden voor een prikkie en het helemaal geweldig vonden.
    de camping was ook super dus des te leuker is je vakantie dan als je er echt voor haast niets staat...natuurlijk moet je er wel naar toe maar dat moet je ook als je via het reisbureau boekt....alleen ben je dan wel wat meer kwijt dan via vakantieveilingen.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit ook te kijken, maar bv. voor de Apenheul slaat het nu nergens op, kaarten gaan weg voor ongeveer 26 euro, dan komt er nog 4 euro administratiekosten bij en is het 30 euro, terwijl je online kaarten kan kopen voor 32 euro.

    Iemand enig idee wanneer je het beste kan gaan bieden, wanneer er dus weinig mensen zijn? Ik zat te denken rond etenstijd, of midden in de nacht ;)
     
  10. jellie

    jellie Bekend lid

    3 sep 2006
    554
    0
    16
    Oke... nou dan ga ik volgende week maar eens kijken.. Wilden ivm verbouwing eigenlijk niet weg maar... heb toch welzin om er ff tussenuit te gaan.

    Bedankt!!!
     
  11. zoemeisje

    zoemeisje Actief lid

    13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hotels boeken zou ik achter wegen laten. Je mag maar 12 dagen voor je aankomst dag boeken en ook bijna niet op vrijdag en zaterdag.
     

Deel Deze Pagina