taxi naar het ziekenhuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tjoebie, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo iedereen,

Ik ben nu 36 weken zwanger en wil graag in het ziekenhuis bevallen. helaas zijn we niet in het bezit van een auto. Zijn er hier mensen die met een taxi naar het ziekenhuis gegaan zijn of die met de vk meegegaan zijn?
    En wat waren jullie ervaringen

Ben benieuwd

Groetjess :D

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

een vriendin heeft een buurvrouw die er altijd is gevraagd en dat is toch wel goed geweest.er zijn namelijk veel taxi bedrijven die dit soort weigeren.hoe belachelijk ook

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    idd van te voren even informeren bij de taxi bedrijven of ze je mee willen nemen.. en anders vrienden/ buren /ouders vragen of hun je een lift willen geven als t zover is

4. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Tja, wij hebben ook geen auto, maar gelukkig wel lieve ouders die dan wat dat betreft voor ons klaar staan!
    Ben er ook nog niet overuit of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen! Duurt ook nog zo lang!
    Taxi is ook duur! Heb je geen familie of goede vrienden in de buurt wonen?

5. happymama

happymama Niet meer actief

waar wonn je want ik rijd op de taxi en bij ons doen ze t wel hoor

6. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Heel lastig, familie woont een stuk verder en vrienden hebben ook geen auto helaas.
    Wij wonen in Poortugaal.
    Groetjes

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mmm das voor mij te ver anders had ik je wel gebracht :D maar tegen de tijd dat ik er ben...

8. happymama

happymama Niet meer actief

helaas onze taxi ook niet sorry

9. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Heel lief van jullie in ieder geval;)

Het zal allemaal wel in orde komen, ga wat verder zoeken.
    Als er nog mensen zijn die ideeen hebben, laat maar horen!

Groetjes

10. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    lieve vriendin vragen? heb er wel eentje die dat voor mij zou doen...
    trein? bus ? grapje natuurlijk!

succes!

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Snap wel dat niet alle taxibedrijven het doen...er kan (soms) natuurlijk wat vies gemaakt worden!
    Wel lastig dat je daardoor naar andere oplossingen moet zoeken...ik heb wel eens gehoord dat iemand door zn vk is gebracht...of met haar is meegereden nadat die bij hun thuis was om te kijken hoe het ging...
    maar dat zal ook wel per vk verschillend zijn!

12. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ja daar zaten wij ook al aan te denken... Wij hebben ook geen auto. Weet alleen nog niet eens zeker of ik wel in het ziekenhuis wil bevallen...
    Misschien idd aan een vriendin vragen die ook in dezelfde plaats woont...

13. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik was zo zeker dat ik thuis ging bevallen dat ik helemaal geen telefoonnummers van taxicentrales had opgezocht. De computer had ik al uit staan toen bleek dat ik naar het zh moest en mijn vriend heeft geen rijbewijs. Uiteindelijk heeft de vk me gebracht. Dat is wel een uitzondering zeiden ze. Wat wel scheelde is dat ik vantevoren had aangegeven dat mijn vriend niet kan rijden.

14. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    wij hebben ook geen auto maar ik wil thuis bevallen en als dat niet kan zijn er altijd vrienden die voor me willen rijden maar vind het zo lullig als ik ze midden in de nacht wakker moet bellen van ja het is zo ver :(:( en als hun overdag aan het werk zijn kunnen ze ook neit mee dus ja het is neit handig als je op een ander moet rekenen als je zelf geen auto hebt :(:(
    maar ja ik denk ook zo als het zo ver is loopt dat ook wel los en anders bellen we 112 klaar dan brengt die me wel met de ambu :oops: ga me daar nog niet druk over maken

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

je kan 112 bellen meid maar die komen er niet meer voor alleen als het echt noodzakelijk is ivm met levens bedreigende situaties

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mij is verteld dat ze gewoonweg niet verzekerd zijn in deze situaties dus nogal wiedes dat ze dat niet doen, ik vind dat ook je eigen verantwoordelijkheid...

Een VK mag om deze reden ook geen bevallende vrouw meenemen in haar auto naar het ziekenhuis (geen verzekering die dat dekt)

En geloof dat een ambulance hiervoor niet komt (behalve als het echt nodig is en dan is het medisch zeg maar) een ambu onnodig laten komen is al 800 euro voor je rekening..

Hoe wil je dat straks gaan doen met een ziek kindje (wil je die op de fiets zeggen naar de dokter?) ze komen niet altijd thuis..

17. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja nee, al die mensen zonder auto dat kan toch eigenlijk gewoon niet he, onverantwoord om dan een kind te nemen :rolleyes: Nee het is inderdaad wel iets om bij stil te staan, maar als een kind echt te ziek is om op de fiets te gaan komt de huisarts hier wel gewoon langs hoor. Vooral met kleine baby's weet ik dat ze al snel komen en je niet over straat laten gaan.

Ontopic: Wij hebben gelukkig mijn ouders die sowieso in de buurt blijven tegen die tijd, maar mocht het onverwachtser al gebeuren dan kunnen we ook echt wel aankloppen bij een van de buren. Ook al kennen we de meeste nog helemaal niet, er is vast wel iemand die ons even heen wil brengen.

Ik ga het van te voren ook nog even aan de VK vragen, ik wil graag thuisbevallen, maar wat als het op het laatste moment niet gaat lukken en ik met spoed naar ziekenhuis moet? Mijn zus is wel een keer met de VK meegegaan en dat terwijl haar vriend gewoon auto heeft, maar dit was zodat hij nog wat spulletjes kon pakken geloof ik.

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    al zou mijn buurvrouw midden in de nacht voor de deur staan dat 1 van dr kinderen naar de dokter moeten dan zou ik r meteen brengen! er valt denk ik altijd wel wat te regelen.
    ik heb ook een keer een wild vreemde naar de dokter gebracht een vrouw op de fiets met een kindje zonder zitje dus voetje tussen de spaken.. bloede als een rund. Ik denk dat de meeste mensen dit wel zouden doen..

19. Bri

Bri Niet meer actief

Dit lijkt me nogal bizar. Over wat voor verzekering heb je het; wat voor schade zou er niet gedekt worden? Taxi's hebben gewoon een inzittendenverzekering, dus als er iets met een inzittende gebeurt zijn ze verzekerd.
    En als de bekleding vies zou worden doordat je vliezen breken, heb je zelf toch een WA-verzekering?

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat van dat niet verzekerd zijn is echt onzin. De meeste taxi's maken er geen probleem van en die paar die het wel doen, die zijn bang voor troep of dat je in de auto gaat bevallen (en daarmee troep maakt). Het zijn vaak mannen he en die hebben geen idee hoe het werkt en dat het nog wel even kan duren. Dit is trouwens de reden waarom een VK vaak ZELF de taxi voor je belt. Ze zegt namelijk niet dat het gaat om een bevalling. Ze vraagt gewoon rustig een taxi naar ziekenhuis X of Y. Echt haast heb je niet dus er wordt gewoon relaxed gedaan. Voor in de taxi heeft je VK extra matjes (zitten ook in je kraampakket).

TIP: Bel je zelf of je man om een taxi: zeg dan niet dat je hoogzwanger bent en gaat bevallen. Zeg ook gewoon rustig dat je een taxi wilt naar het ziekenhuis X. Grote vent die je laat staan als hij eenmaal voor je huis staat en jou met je dikke buik en hypernerveuze man ziet staan! ;)

Ambulances zijn voor noodgevallen. Een bevalling is in principe geen noodgeval. Je gaat meestal met circa 5 cm ontsluiting naar het ziekenhuis.. dan heb je (meestal) nog wel een aantal uren te gaan! Je kan dus rustig met de taxi. Of regel inderdaad iemand in de buurt die een auto heeft.
    In noodgevallen (ernstig bloedverlies, op aangeven van de vk of bij veelvuldig flauwvallen bijvoorbeeld) mag je natuurlijk wel 112 bellen.

De vk neemt je niet mee omdat zij mobiel moet blijven en dat is de enige reden waarom ze je niet mee neemt. Je bent niet haar enige client! Een inzittende verzekering dekt ook gewoon een zwangere vrouw hoor.

Deel Deze Pagina