taxi naar het ziekenhuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tjoebie, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zit stiekem ook wat te lachen hier hoor.

hoe deden ze dat vroeger toch toen de auto nog niet uitgevonden was?! ongelooflijk dat de mensheid er al die generaties al was zónder een auto. daarvoor hadden ze niet eens een fiets?! hoe deden ze het toén?!

je kunt met een kind in de wandelwagen naar de ha, als je kind de deur niet uit kan bestaan er huisvisites en als zelfs dat te moeilijk wordt, wordt het tijd een ambulance te bellen.

hier wel een auto, maar niemand om het te rijden als overdag mijn weeen beginnen hoor. mijn man zit op kantoor en ik rij dan écht niet meer.

en wat betreft de verzekering, ik vraag me ook af over welke schade je het hebt?! en wáár iemand verantwoordlijk voor is?!

ik denk dat je meer verantwoordlijk gesteld kan worden op het moment dat jij iemand achterlaat terwijl deze naar het ziekenhuis moet dan andersom.

maar het klopt, er zijn taxibedrijven die bevallende vrouwen weigeren. simpelzat omdat het een risico op een vieze auto is en er daarna niet meer gereden kan worden voor andere klanten. plus het regelen met een wa verzekering kost tijd en moeite en daar hebben sommige centrales geen zin in.

zeg dus idd níet dat je gaat bevallen, laat ze daar ín de auto maar achterkomen. je zou zelf wel welwillend kunnen zijn door een stuk afdek plastic (verfafdeling bouwmarkt) klaar te leggen dat je in de auto zou kunnen gebruiken.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Onze Vk zegt dat het onder medisch vervoer valt een daarom niet is verzekerd. STEL dat ik in haar auto beval en er gebeurd iets dan kan ik haar aanklagen in principe. en daarom doen ze dat niet.

En bij ons komen ze pas (en alleen tussen 8-17 uur) als je kindje boven de 40 graden koorts heeft en niet met een PCM weggaat. Ik moet zoiezo 20 kilometer rijden voor de eerste beste dokter en bijna 30 kilometer voro in het weekend een huisartsenpost het zou gewoonweg onverantwoordelijk zijn om in een dorp zoals deze geen auto te hebben, in de stad gaat dat natuurlijk wel wat makkelijker, maar wil je echt jezelf zo afhankelijk maken van iedereen? het is jouw kindje / jouw bevalling ik zou niet zo afhankelijk willen zijn eerlijk gezegd, ik ben liever zelfstandig, als mijn kind met nood wegmoet wil ik niet eerst aanbellen bij de buren bij wijze van spreken (die zijn zoiezo al een kilometer lopen haha)

Zelf rijden is zoiezo aantrekkelijker als ambulance (die doet er onegveer 30 minuten langer over als mij om te komen alleen al) het ligt dus ook in de regio waar je woont, in Den Haag en 5 minuten ritje is natuurlijk wel wat makkelijker als in dorpjes..

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    tegen de tijd dat je vk je naar het ziekenhuis laat gaan zit je over het algemeen al redelijk in de weeen, als ik terug denk aan de geboorte van Sven krijgen ze mij nu met geen 10 paarden in een auto als ik zelf moet rijden. dá's pas onverantwoord.

maar zodra iets medisch vervoer is dan val je toch ook onder een ambulance?

als mijn vk mij hier zou laten staan, terwijl ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen klaag ik haar sowieso aan! en ik denk dat ik dan ook best een zaak heb.

dat een auto prettig is als je een kleintje hebt zal ik niet ontkennen, ik ben blij met de zelfstandigheid die een auto mij geeft, maar zonder auto is het ook te doen.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja een auto is inderdaad prettig, ik ben blij dat wij hem hebben maar sommige mensen kunnen dat financieel niet opbrengen, en natuurlijk ben je liever zelfstandig, dat zijn mensen zonder vast ook liever maar om het onverantwoordelijk te noemen als iemand geen auto heeft :(

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Zou mn auto niet willen missen, maar aan de andere kant zijn er vaak ook 'helpenden' genoeg. Ik zou idd ff kijken of een buuf of vriendin standby kan/wil staan. En anders een taxi, hier doen ze er niet moeilijk over. Zorg wel dat je extra matjes hebt, dat wordt wel op prijs gesteld.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ff goed lezen zou prettig zijn :rolleyes: er staat "een dorp als deze" zou het onverantwoord zijn om er zonder auto te gaan wonen..

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben midden in de nacht, om 01.00 met een taxi naar het ziekenhuis gesjeesd. Ik had toen al sterke weeen. Was bij het taxi-bedrijf geen probleem, sterker nog, ze stuurden een extra hoge-instap-taxi. Dat was ideaal.
    Leg gewoon een handdoek klaar en mocht je bloed/vruchtwater verliezen, doe dan een kraam- of maandverband in je onderbroek of doe twee onderbroeken over elkaar aan. Zo heb ik het ook gedaan. Niks geen vieze zooi.

8. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    sorry hoor maar ik vind het echt niet onverantwoord om een kindje te krijgen als je geen auto hebt :oops: en ja als mijn kindje ziek wordt en het is in zoon toestand dat het nog op de fiets kan dan doe ik dat en als dat niet kan bel ik de ha dat ze hier moeten komen heel simpel waarom konden ze dat vroeger wel zonder auto`s en nu ineens niet het is gewoon gemak zucht van de meesten sorry is niet de bedoeling om bot over te komen mijn moeder is vroeger door mijn oom op de FIETS naar het ziekenhuis gebracht toen ze moest bevallen van mij en heeft ook nooit een auto gehad nou en ben ik er minder om geworden echt niet dus ja het is maar net hoe je op bent gevoed denk ik als je in een goed dorp/stad woond waar je alles in debuurt hebt zitten dan moet je het makkelijk op de fiets of lopend afkunnen

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het goed gelezen meid, ik zag "in een dorp als deze" heus wel in die zin maar dan nog, er zijn meer mensen die in dorpen als de jouwe wonen, please :rolleyes:

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    duidelijk niet, anders zou je er anders over denken, je kan hier geeneens een pak melk halen zonder auto laat staan de belangrijkere zaken.

Ik vind het zielig om een ziek kind (en net niet ziek genoeg) 20 kilometer op de fiets te laten zitten of om hem dood te laten bloeden omdat we geen auto hebben (een ambulance komt hier namelijk niet optijd) duurt 2 keer langer als dat ik kan rijden vaak... dat risico wil ik helemaal niet lopen en dat vind ik ook onze verantwoordelijkheid, om hier zonder auto te wonen is dus niet op zijn minst zeer onverstandig te noemen (en dat doet dus ook niemand hier)

In een stad is het heel anders (en makkelijker) maar dan nog als ik mijn man moest vragen om de auto te lenen of mij weg te brengen zou ik me echt niet prettig voelen..

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vreemd dat de vk van mijn zus haar gewoon zonder problemen gebracht heeft terwijl mijn vader ook aanbood te rijden...Ik denk dat het echt per vk en per praktijk verschilt hoor. En mijn zus woont ook in een klein dorpje dus.....

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nou nou nou, overdrijven is ook een vak. hier ook opgegroeid in een durp, ziekenhuis ook 20 km weg en mijn moeder had geen auto, mijn vader werkte altijd overdag. ik denk dat dit een situatie is waar erg veel mensen in leven hoor.

mijn ervaring in dit dorp was juist dat mensen elkaar veel helpen doordat je wat afgelegen woont. er stond altijd wel iemand klaar om te helpen.

toen mijn moeder van mij bevallen is was de huisarts te laat, mijn buurvrouw heeft geholpen mij op de wereld te zetten.

zo zit het leven in elkaar. als jij bang bent dat je kind 'doodbloed' (geen idee waarom kinderen dat spontaan zouden doen, maar goed) en je het onverantwoord vind om dan geen auto te hebben, kan ik een stapje verder: dan vind ik het onverantwoord dat jij daar woont en zou je in de stad moeten wonen. je auto kan ook stuk gaan bijvoorbeeld?! mss overkomt jouw (ook) iets en kan je zelf niet rijden?!

je zegt trouwens meerdere keren dat jij 2x zo snel bent als een ambulance. klinkt haast alsof ze dagelijks op de stoep staan.

kom op mensen, waar hebben we het nu over?!
    echt, ik dacht dat ik een doomdenker kon zijn, maar hier is overdrijven een ware kunst :(

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nou nou nou, overdrijven is ook een vak. hier ook opgegroeid in een durp, ziekenhuis ook 20 km weg en mijn moeder had geen auto, mijn vader werkte altijd overdag. ik denk dat dit een situatie is waar erg veel mensen in leven hoor.

mijn ervaring in dit dorp was juist dat mensen elkaar veel helpen doordat je wat afgelegen woont. er stond altijd wel iemand klaar om te helpen.

toen mijn moeder van mij bevallen is was de huisarts te laat, mijn buurvrouw heeft geholpen mij op de wereld te zetten.

zo zit het leven in elkaar. als jij bang bent dat je kind 'doodbloed' (geen idee waarom kinderen dat spontaan zouden doen, maar goed) en je het onverantwoord vind om dan geen auto te hebben, kan ik een stapje verder: dan vind ik het onverantwoord dat jij daar woont en zou je in de stad moeten wonen. je auto kan ook stuk gaan bijvoorbeeld?! mss overkomt jouw (ook) iets en kan je zelf niet rijden?!

je zegt trouwens meerdere keren dat jij 2x zo snel bent als een ambulance. klinkt haast alsof ze dagelijks op de stoep staan.

kom op mensen, waar hebben we het nu over?!
    echt, ik dacht dat ik een doomdenker kon zijn, maar hier is overdrijven een ware kunst :(

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Wij hebben ook geen auto maar ja.. enige verscchiil is dat wij zowat tegenover het ziekenhuis wonen. dus ff doorbijten en lopen dan ben ik er. Mocht het echt niet lukken kunnen we nog altijd mn schoonmoeder bellen die ons dan met de auto brengt.

En een autootje huren voor een dag? is dat mischien een optie of heeft geen van jullie een rijbewijs? Ik woon helaas niet in de buurt van portugaal anders ken ik wel een hoop mensen die bereid zijn je naar het ziekenhuis te brengen. mja voordat we er zijn heb je je baby al in je armen :D

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De VK kan je ook gewoon brengen. Als ze een auto heeft dan.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    onzin, ik ben gewoon verzekerd, valt gewoon onder je inzittendeverzekering en eventuele schade aan je bekleding is gewoon de WA verzekering van de zwangere. De VK brengt je gewoon naar het ziekenhuis.

Zal lekker worden, wil je daar bevallen, zegt je VK nee ik breng je niet

Ja hallo

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben ook in de vk haar auto naar het zh gebracht de laatste keer.

En ook 3 keer met de taxi trouwens, nooit geen problemen mee gehad, ik nam gewoon een handdoekje mee om op te zitten :)

18. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij hebben de taxi heen genomen en na de bevalling de bus terug :)

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij wonen in een dorp zoals dat en hebben geen auto. Wij doen dus alles met de fiets, bus of in noodgevallen een taxi. Gaat prima hoor. Dokter komt aan huis als het nodig is, en als het echt ernstig is bellen we wel een ambu.

20. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    daarom zeg ik als je geen auto heb is echt niet het einde van de wereld hoor zou leuk worden mensen die geen auto hebben mogen geen kinderen krijgen omdat het onvrandwoordelijk is kom op nou je kan echt wel een kind op voeden zonder auto ja oke het zal soms wat lastiger zijn maar het is gewoon gemakzucht tuurlijk is een auto fijn maar zonder red ik me ook wel hoor ik heb niet eens een auto nodig als ik weg wil pak ik de fiets en neem ik eht kind mee op de fiets en anders pak ik de kinderwagen en ga ik lopen of de trein of bus brengt me ook overal waar ik heen wil

Deel Deze Pagina