te arm om te kopen, te rijk om te huren...

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij zijn hier niet al te lang geleden ook mee bezig geweest, gelukkig hebben wij nu een ander huis deze kwam de donderdag voor oud en nieuw in de krant was precies wat we wilden aan de achterkant uitkijkend op het kanaal een tussenwoning we zitten hier heel erg fijn. we hebben geinformeerd en doordat deze voor 1 januari in de krant was viel die nog in de oude regeling maar we durfden pas adem te halen toen ik getekend had.

we zijn bezig geweest om te kopen en zoveel zitten we niet boven de 33.000 gezamenlijk inkomen maar we kregen nog geen 120.000 euro bij de banken, daar doe je toch echt niet veel mee, we hadden ons oog laten vallen op ene woning in dezelfde straat als waar we nu wonen maar helaas,
    wij kunnen en willen de regio niet uit wonen in de buurt van gorinchem, werken beiden in de randstad, hebben kort getwijfeld naar almere te gaan door huis van oom wat te koop staat waar w everliefd op zijn beiden maar willen dit niet met de afstand en tevens zelfs die konden we niet betalen.

het is een drama ik besef me heel goed dat wij echt enorm geluk hebben gehad

2. girl21

girl21 Niet meer actief

we kijken regelmatig, maar ivm met diverse dingen waaronder werk, kunnen we niet heel ver buiten dit dorp kijken.. dan moeten we alweer veel inleveren, en dat is net niet de bedoeling.. we willen iets anders om er op vooruit te gaan...

3. girl21

girl21 Niet meer actief

en zo bedoel ik het precies indd!
    en tja, ben bang dat er niuks anders op zit voor ons.. hoopte alleen op beter nieuws;)

4. Rono

Rono Niet meer actief

Hier in Wageningen heb je gewoon vrije sector woningen van de woningstichting. Wij betalen 719 euro per maand, 4 slaapkamers, hoekhuis met grote tuin.

Dit hadden we nooit gedaan als we hadden geweten dat ik mn baan zou verliezen.. zucht

5. girl21

girl21 Niet meer actief

in ons geval:

een hypotheek van 250.000 ben ik enorm jaloers op!!!:p
    en een rijtjes huis hebben we hele slechte ervaring mee, en mochten we die hier willen kopen, is het ook voor onze maximale hypotheek zoals het nu lijkt..(dan kunnen we beter nog even hier wonen en het afwachten...)

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

#47 brenda1976, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2011
    rono:tja dat snap ik niet, ik kom ook uit jou regio, voor dat bedrag kan je ook een hoekhuis kopen! (met belastingterugave)

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Of wellicht twee-onder-1-kap?

8. girl21

girl21 Niet meer actief

ow das balen!

dat is ook iets waar we rekening mee moeten houden.. mn man staat vaak in de winter op de ww (afhankelijk van het weer en de goedgevigheid van zn baas) en ik ben part-time zelfstandig ondernemer.. (net 3 jaar, dus ook moeilijk een hypotheek mee te krijgen)

en zekerheid ben je in deze tijd denk ik wel redelijk nodig.. je kunt je huis niet zo maar van de 1 op adnere dag kwijt in geval van nood!

9. girl21

girl21 Niet meer actief

een hoekhuis of 2 onder 1 kap vinden we ook goed, vrijstaand zal hem nooit worden voor ons ;) sorry dat ik dat niet duidelijker had vermeld... we willen alleen geen tussenwoning.. (verkeerd geformuleerd, excuses)

10. girl21

girl21 Niet meer actief

hoop dat ik iedereen beantwoord heb, doe mn best!

en in de dorpen naast ons dorp, zijn er wel goedkopere woningen, maar niet iets wat voor ons een vooruitgang is op de woning die we nu huren...

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

Wil je de plaats zeggen of niet? Wil best meedenken..

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij wonen in het midden van het land tussen Utrecht en Den Bosch ongeveer. Het enige wat we willen is een huis (dus geen appartement want daar wonen we nu) met een tuintje....niet meer. Hoeft echt geen hoekwoning of wat dan ook te zijn. Maar we zijn door meerdere redenen gebonden aan onze huidige woonplaats en daar vind je echt onder de 250 geen koopwoning (of er moet nog zoveel aan gebeuren dat je alsnog die kosten gaat maken) en in de vrije/particuliere sector is er zo goed als geen aanbod

13. 1234

1234 Niet meer actief

14. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    nog een betere vraag, waar willen jullie wonen? en hoeveel kunnen jullie krijgen voor een hypotheek??
    hier zijn veel huizen te koop die onderhand ook al aardig met de prijs zijn gezakt. zo heeft mijn broer zijn huis gekocht en toch 11.000 van de prijs gesnoept.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is het niet beter om dan maar een paar jaar te wachten en er wat meer zekerheid is wat betreft jullie inkomsten en er een hogere hypotheek mogelijk is?

16. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
  17. Mayon

Mayon Niet meer actief

18. girl21

girl21 Niet meer actief

iedereen bedankt voor het meedenken naar een woning, maar het is me meer te doen naar een regeling.. we zijn hier enkele leuke woningen tegen gekomen, maar we komen iedere keer net 20 duizend euro te kort;)

of een regeling voor een huurwoning dan.

maar denk toch dat we moeten wachten, maar hoopte op de ideale tip! ;)

19. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Euh, nogmaals ligt er maar net aan waar je wilt gaan wonen, hier zijn de prijzen niet hoog.
    Kijk maar eens op Funda, en ik kan nog steeds een hypotheek krijgen van 120.000,- zijn laatst zelf gaan informeren en mijn vriend kan rond de 200.000,- krijgen en die zit ook niet hoger dan 20.000 per jaar, dus het kan wel!
    Ligt maar net aan je eisen en wensen natuurlijk.
    En nogmaals waar je gaat wonen.

Appartement te koop: Zeskant 56 6412 DR Heerlen [funda]
    Een voorbeeld.

Deel Deze Pagina