te beschermend...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kirrebir, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Dat klopt. Daarbij zijn de kinderen tussen 2 en 12jaar de groote bacteriën-dragers. Veel groter dan volwassenen.

Kindjes van deze leeftijden mogen bijv niet op bezoek komen bij er zieke kinderen of bij couveusekinderen in het ziekenhuis. Omdat er zoveel bacteriën op hun 'rondzwerven'.

Op het moment dat een kind daarnaast ook nog eens verkouden en snotterig is, vind ik het eerlijk gezegd niet kunnen om bij een pasgeboren baby in de buurt te komen.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik deel jou mening!

Zal verder ook een van de weinige zijn maar wat overdreven!
    Als die moeder alleen was gekomen had ze die bacterie ook al bij zich gedragen en daar bij je baby kan ook verkouden worden idd van de supermarkt!

Een verkoudheid kan je niet voorkomen hij zal het toch op de een of andere manier krijgen. Daar bij moet je kind dan maar altijd beschermen van alles wat ziek zou kunnen zijn.

En oke er is wel een uitzondering bijvoorbeeld kindjes die al een zwakinmumsysteem hebben of te vroeg geboren zijn of net al ziek zijn geweest dan kan ik het me nog voorstellen voor de rest!

Nee niet mijn ding. ;)

3. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Kirrebir, ik snap jouw reactie wel een beetje, je wilt je kindje zo lang mogelijk beschermen tegen ziektes, etc. Een hele natuurlijke reactie, denk ik, zeker bij een eerste kindje. En in jouw geval was de bron van besmetting duidelijk, nl. het kindje dat mee kwam op kraamvisite.

Helaas is het gewoon niet te voorkomen dat je kindje met ziektes en vooral met verkoudheid in aanraking gaat komen. Als je dat zou willen zou je bij wijze van spreken je kraamvisitie enige tijd in quarantaine moeten houden, want vaak ben je al besmettelijk nog voordat je zelf klachten of symptomen van iets hebt. Maar je kan wel hygiene regels in acht nemen om besmetting te beperken. En je zegt het zelf al een beetje, als je verlof niet was verlengt, was je kindje al naar het KDV geweest waar het ook de meest groene snottebellen op gaat lopen.

Echter ik persoonlijk zie wel een verschil tussen gewoon verkouden zonder koorts en ziek (koorts en andere symptomen). De laatste categorie vind ik not done om uberhaupt ergens op visite te gaan, laat staan op kraamvisite.
    Ik zou daarom visite met een verkoudheid niet weren, wel zou ik ze gevraagd hebben om mijn kindje zo min mogelijk aan te raken en handen te wassen. (ik zelf was eigenlijk altijd mijn handen als ik ergens op kraamvisite ga en de baby ga aanraken, heb ik overgehouden aan mijn eigen kraamtijd/ kraamhulp).
    Verder zou ik ook niet toestaan om de baby op schoot te nemen als iemand verkouden is. Nogmaals helemaal voorkomen kun je niet, maar ik zou niet mijn kind op de bron van verkoudheid ''plakken''.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ik redeneer zelf dat als je een twedee krijgt en de oudste is ziek, je baby het dan ook overneemt. Dus ik heb er zelf nooit een reden voor gezien om kraamvisite te weigeren.
    Bij heftiger dingen zou ik dat wel doen, (waterpokken en andere kinderziektes), maar hiermee niet hoor.
    Ik bel zelf altijd wel even of anderen liever een andere afspraak maken als een van ons loopt te snotteren, want als iemand het liever niet heeft, respecteer ik dat gewoon, maar mijn eigen redenatie is dus dat je je babytje er toch niet tegen kunt beschermen, dus tja....
    (als ze het niet van dat snotterende kindje krijgen, dan wel via via omdat die bacterien en virussen toch wel overal rond gaan waren).

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Als wij ergens op kraambezoek gaan en mijn kindjes zijn verkouden dan bel ik wel even.
    Maar andersom mogen ze bij ons gewoon komen. Mijn zoontje is de laatste weken weer best vaak verkouden, maar ook dol op zijn zusje dus ik ga hem niet telkens wegsturen als hij haar wil knuffelen. Dus verkouden wordt ze toch wel, of het nu van hem of van kraambezoek is.

Deel Deze Pagina