ligt het aan ons?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lunap, Apr 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Nu ga ik twijfelen en vandaar dat de vraag hier maar stel.
    Onze zoon is nu 10 maanden en is geen geweldige slaper, snel wakker en valt niet meer in slaap zonde speen/troosten . Nu was ik bij mijn moeder en vertelde dat beetje jaloers was op een vriendin waar bij de baby erg goed slaapt. Nu zei dat kwam omdat wij hem niet lieten huilen. Nu ben ik daar ook geen voorstander.

Mijn vraag, slapen jullie kinderen zelf weer verder als ze wakker worden? Of Laten jullie ze eerst huilen? Zoja hoe lang?

2. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Onzin. Lekkere dooddoener. Elk kindje is anders. Sommige zijn geweldige slapers, en sommige nou eenmaal helaas niet.

Gewoon doen waar jullie je fijn bij voelen!

3. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ons meisje wordt, sinds de 5e fles eraf is, vaak 1 a 2 x wakker in de nacht. Soms horen we dr kletsen, en valt ze even later zelf in slaap maar meestal huilt ze om haar speentje. Zodra ze die heeft is ze direct weer weg. Maar zodra ze huilt ga ik er op af, ben ook geen voorstander van laten huilen.

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met geen geweldige slaper? Overdag of de nacht?
    Mijn dochter slaapt al een hele tijd niet langer dan 1 uur per keer overdag. Ze valt dus ook niet terug in slaap overdag.

Als ze in de nacht wakker wordt huilt ze soms maar heel even. 1 minuutje ofzo. Als ze s mofgens vroeg wakker wordt laat ik haar soms jengelen, nooit echt huilen. Tenminste niet langer dan een paar minuutjes. Het ligt ook helemaal aan het huiltje zelf. Overstuur huilen is meteen actie.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    O de bekende discussie, bah wat moet ik dat ook vaak aanhoren. Ik doe wat ik denk wat goed is voor mijn kind. Mijn dochter huilt geregeld. Heeft reflux en verlatingsangst. Ik vertik het om haar verdrietig in haar bedje te laten liggen terwijl ze me nodig heeft. Ik ben wel eens zo wanhopig geweest dat ik een poging deed om haar te laten huilen, het werkte altijd averechts. Doe lekker wat jij denkt dat jouw kindje nodig heeft.

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    O en zit ie niet in een sprongetje? Volgens mij was mijn dochter rond die leeftijd ook veel wakker.

7. Linana

Linana Niet meer actief

Hier nooit laten huilen als baby. En dan echt nooit.

Als hij wakker werd en niet meer kon slapen werd er ook hier getroost etc. Ieder kindje is anders, zoals al gezegd.
    Doen waar jullie je goed bij voelen en wat werkt voor jullie kindje

8. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Ja dat laatste wilde ik ook net zeggen. Het zou net zo goed een sprongetje kunnen zijn rond deze leeftijd (namelijk de verlatingsangstfase) en dan hebben ze je juist heel hard nodig! Laten huilen is dan een afrader (moet iedere ouder voor zich weten maar ik ben er niet voor rond die fase). Wel kan je langzaam maar zeker bv. (als de verlatingsangstperiode helemaal over is en er is niks medisch) gecontroleerd laten huilen (bv. de 5 of 10 min. methode).

9. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik ben denk ik gezegend met een super makkelijke slaper. ze kan makkelijk van 8PM tot 9AM doorslapen, maar als het toch een keer niet lukt, wacht ik gewoon of ze gewoon eventjes huilt of echt doorhuilt. als ze echt doorhuilt ga ik altijd even troosten, voorlezen en kijken wat er scheelt (buikpijn bijv)
    ieder kind is anders, ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen. ik hou zelf meestal 10 minuten huilen aan, tenzij het echt schreeuwen/gillen is. dan ga ik wel meteen, dat doet ze namelijk zelden en dan is ze meestal geschrokken ofzo.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Bij huilen laat ik het even gaan, meestal vallen ze weer in slaap.
    Bij paniekerig huilen niet natuurlijk.
    Enja, ik laat de jongste ook wel huilen als ik weet dat hij huilt wegens moeheid en weldra in slaap zal vallen. Ook snachts doe ik dat. (wel controleren op vieze luier, koud, warm enz)
    Ik sta niet bij elke kik langs hun bedje, en noem me een slechte moeder of niet, maar ze slapen in ieder geval, klokje rond en op eigen kamer, wat ik erg belangrijk.vind..;)

11. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Denk wel dat het een fase is, het is ook niet zo hij verder heel lang wakker is, speen terug en meneer slaapt. 9/10 weer verder. In begin heeft hij ontzettend veel gehuild ivm reflux en sinds dien ben ik snel gespannen zodra hij huilt want dan ben onbewust toch weer bang voor uren huilen en niet getroost krijgen . Als hij huilt laat hem dan ook niet graag huilen.

Wat naar vind dat zo slecht gevoel de van krijg, net alsof ik het niet goed doe omdat het huilen vervelend vind....huilende baby's zijn toch ook vervelend ( zo zielig en hulpeloos)

12. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik vind een huilende baby echt zo zielig :( Kan er ook echt niet tegen en zou er nooit voor kiezen om mijn meisje bewust te laten huilen.
    Als ze wat ouder is en het is meer jengelen om in slaap te komen, dan vind ik dat anders. Dat doet ze op zich nu ook als ze wel bij mij ligt, heeft ze even nodig voordat ze echt slaapt.

Op advies van het cb heb ik het 1x geprobeerd om haar te laten huilen, want "dan slaapt ze goed" en "het huilen duurt nooit langer dan 20 minuten"... Na 20 minuten mee te hebben zitten huilen ben ik naar boven gegaan en heb ik haar opgepakt en getroost en heeft ze weer lekker bij mij geslapen.

13. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    He je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! Ik ben er van overtuigd dat iedere moeder weet wat goed is voor haar kindje en het best zijn huil/slaaprituelen etc. kent. :D

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Dochter is makkelijke slaper. Als ze heeft geslapen en wakker wordt dan valt ze meestal niet meermin slaap, maarja ze slaapt dan ook achter elkaar door. En gelukkig geen speen die er in en eruit gaat.
    Om in slaap te kunnen komen heeft ze periodes ( rond sprongetje) dat ze even moet huilen. Dat laat ik dan ook gebeuren, ze heeft het nodig om in slaap te vallen. Laat haar niet lang huilen en ook zeker niet als ik direct al hoor dat ze overstuur is.

15. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Fijn:) Ik weet ook zeker dat iedereen weet wat het beste is voor de kindjes. Idd, je kent je eigen kindje het best, ook al zijn de adviezen altijd goed bedoeld, doe wat voor jou en je kindje het beste voelt.

16. jalta

jalta Lid

Apr 21, 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    's avonds laat ik nooit huilen. Ligt in andere kamer dus je hoort het duidelijk. Overdag als ik beneden ben en de deur dicht is en de tv iets harder dan hoor ik haar niet, maar dan laat ik ook net aan 15 min huilen hoor. Als het echt van streek klinkt ben ik er heel snel bij. Ik heb gemerkt dat ze dan meestal weer in slaap valt. En 's avonds/'s nachts het gewoon pikkedonker laten...niet praten, geen oogcontact bij verschonen. Ik verschoon alleen als ze gepoept heeft of langer dan 4 uur met dezelfde luier zit. Kleine begon met 8 weken door te slapen. Maar vergeet niet...ieder kind is anders!

17. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Zo deden wij het ook. 9 van de 10 keer is ze eigenlijk niet echt wakker en is het binnen no time voorbij.
    Overstuur huilen gaan wij natuurlijk meteen naar toe.

18. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als baby liet ik haar nooit huilen. Maar omdat ze echt een verschrikkelijke slaper was, zijn wij rond 11 maand wel begonnen met gecontroleerd laten huilen. Wakker worden - 2 min laten huilen (echt met de timer erbij) - troosten zonder op te pakken - 5 min laten huilen - troosten - etc

Dat hebben we 1 nacht intensief gedaan, de 2e nacht ging al veel beter, en de 3e nacht sliep ze door. Zonder een kik. Terwijl ze daarvoor echt zonder overdrijven een keer of 6 per nacht lag te krijsen.

Dus ja, ik zie soms de voordelen van die methode wel. We zijn alledrie veel gelukkiger sinds die methode.

19. cindya1

cindya1 Actief lid

Nov 19, 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Je hebt huilen en overstuur huilen. Bij huilen wachten we altijd eerst even 5 minuten af. Bij overstuur huilen is het actie. Op een gegeven moment hebben ze dat wel door.

Onze zoon heeft de eerste 2 maanden veelgehuild. Daarna zijn weer gaan inbakeren. Als we hem overdag te slapen legden had hij altijd 10 minuten huilen nodig om in slaap te vallen. Dat deden we dan ook en daarna sliep hij gewoon in, meestal zon 3 uur.

Ik heb wel het idee dat we toen en gezonde basis hebben gelegd. Hij is nu een prima slaper, nachten van 19 uur tot 7 uur.

20. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ging ik in het begin ook steeds kijken bij elk kikje, gevolg dat B inderdaad elke keer uit bed wilde als ik kwam kijken.

Ondertussen hoor ik het verschil in huiltjes en aan de hand daarvan ga ik wel of niet kijken. B huilt namelijk soms ook in zijn slaap en wordt dus juist wakker als ik kom kijken. Als hij zacht huilt, jengelt of ligt te brabbelen negeer ik het. Als hij hard huilt dan ga ik wel meteen kijken, want dan is er vaak iets en valt hij toch niet zomaar in slaap.
    En elk kind is anders inderdaad. En ja, ondertussen laat ik B inderdaad af en toe huilen, maar meer omdat hij dus ook huilt als hij moe is of gewoon in zijn slaap.

Maar doe wat goed voelt. En hier ook geen geweldige slaper, maar dat was al vanaf dag 1 zo. En ik vraag me af of laten huilen de oplossing is. Meestal is het hier na een paar dagen ook wel weer beter. En een krijsend kind wat helemaal overstuur is vind ik ook niks. Hoe meer overstuur hoe langer ik bezig ben met troosten en hem rustig krijgen. En hoe meer last ik de dagen erna met hem heb.

Share This Page