Ik vind het een erg mooie naam. Ik ken er geen helin, vind het heerlijk Hollands klinken. Ik zeg doen.
Vind het een prima naam, erg leuk. komt totaal niet gekunsteld over of dat je twijfelt over hoe je het moet uitspreken (dat zijn zaken die ik regelmatig het probleem vind met namen die je niet zoveel hoort. Krijg dan vaak het gevoel dat de ouders perse een naam die niemand heeft -en dan denk ik: Ja, en waarom zou niemand die naam hebben... Juist). Ik zou dit zeker doen! Leuk!
Ik vind het geen mooie naam, doet me denken aan het woord heiden. Ik denk dat de naam in Scandinavie zelf ook wel bijzonder is. Ik heb bijv. even opgezocht hoe vaak de naam in Noorwegen voorkomt en dan is dat enkel 10 x als voornaam en 56 x als achternaam. Niet echt vaak dus, maar misschien dat het in een ander Scandinavisch land wel een hele gewone naam is.
Leuke naam! Origineel als in: eerste keer dat ik m hoor, niet als in: die hebben lopen knutselen op een originele naam zeg.. Denk ook dat het een naam is waar mensen heel snel aan wennen. Waar heb je die gevonden? Of hebben jullie m zelf bedacht?