Wanneer zwanger geworden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MvrOnzeker, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvrOnzeker

5 mei 2015
    12
    0
    0
    Hallo!

Ik had een vraagje aan jullie.
    Ik ben 25 mei uitgerekend dus al bijnaaa!
    Maar weten jullie dan welke dag ik ben zwanger geworden?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen word je zwanger op de dag van je eisprong. Dan vindt namelijk de bevruchting plaats. Iets met een eicel en een zaadcel. ;)

Maar er is soms niet exact op de dag nauwkeurig te zeggen wanneer je je eisprong had. Dan had je ovulatietesten moeten doen, moeten temperaturen, echo's of bloedonderzoek moeten hebben gehad. Maar dan nog kun je soms niet het precieze moment aanwijzen.

Vanwaar je vraag?

3. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik denk dat je dat zelf beter weet, maar er zijn sites waarbij je dat kunt berekenen.
    Ben wel gelijk nieuwsgierig naar waarom je dit vraagt.

4. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Rond 2 of 3 september denk ik..
    Ik ben 28 mei uitgerekend duidelijk positief getest op 18 september. Had een positieve ovulatietest op 6 september.

Ben ook wel benieuwd waarom je dit wilt weten

5. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk 1 september. Je bent nl 9 dagen na mij uitgerekend (ik op 16 mei) en ben zwanger geraakt op 23 augustus en 9 dagen later was het 1 september. Heb zelf iui gehad, dus weet bij mezelf zeker dat het die dag was.

6. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Is nooit exact terug te rekenen tenzij je ovulatietesten hebt gebruikt en je weet wanneer je eisprong plaat vond.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik zou het houden op de eerste week van september. Een dag is niet aan te wijzen.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zelfs dan weet je het niet zeker, omdat zaadcellen best even kunnen overleven en je ook niet exact weet hoe lng de eicel na de sprong onderweg is. Stel dus dat je een dag voor je eisprong seks hebt met Piet, dag van de eisprong met Henk en de dag erna met Sjaak... dan kun je niet weten wie van de drie de vader is. Die marge is zelfs nog wat ruimer.

9. MvrOnzeker

5 mei 2015
    12
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Half augustus 2014 heb ik een fout gemaakt door met iemand anders naar bed te gaan..
    Het is 1x gebeurd en heb er ontzettend veel spijt van.
    mn vriend weet dit en zijn er uiteindelijk gewoon samen uitgekomen! Maar nu ben ik bijna uitgerekend en twijfelt mn vriend heel erg of ie wel van hem is.. dat snap ik & de gedachte maakt mij ook erg onzeker!
    gelieve geen negatieve reacties, ik heb een fout gemaakt en t was dom dat weet ik.
    ik wil niks liever dan dat t kindje van mn vriend is, ik wil immers mn hele leven bij hem zijn.
    Maar als ik inderdaad begin september ben zwanger geworden is het van mn vriend!

10. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Wanneer had je een positieve test? En weet je nog wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest?

11. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Voor zulke vragen kan je ook bij de verloskundige terecht als je daar je verhaal durft te doen. Zij kan na aanleiding van je verhaal wel napluizen wanneer je 'eisprong' geweest kan zijn en natuurlijk ook de termijnecho..

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er is helaas niks van te zeggen, omdat je niet weet wanneer je eisprong was. Dit kun je niet uitrekenen aan de hand van andermans cyclus of zwangerschap. Het moment van de eisprong ligt niet vast en je luteale fase ook niet. Zaadcellen blijven gemiddeld 2-3 dagen leven in je lichaam, maar er zijn ook uitzonderingen bekend van een week.

De enige manier om duidelijkheid te krijgen, is om straks een DNA-test te laten doen. Rond welke datum kwam de termijnecho uit?

13. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zaadcellen blijven inderdaad 2 a 3 dagen leven in je lichaam. Heb je niet een termijnecho gehad? Vanuit je termijnecho zou je toch ongeveer een schatting kunnen maken van het hoe en wat. En anders gewoon een bloedtestje toch als de kleine er is. Tenzij jullie natuurlijk zoiets hebben van het maakt ons niet uit. En je kan inderdaad ook aan de gyn vragen of zij dit voor je kan uitpluizen. wanneer heb je gemeenschap gehad met de ander??

14. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Je bent 1 dag na mij uitgerekend.
    Ik had mijn eisprong 1 september, volgens ovulatietest en temperatuur.

Maar ik ken jouw cyclus natuurlijk niet dus het zegt niet zoveel.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Tja weet natuurlijk niet wat jij precies onder half augustus verstaat, maar je kan nog best bijv 25 aug sex hebben gehad en op 1 sept bijv je eisprong.

Ik zou als ik het was voor vriendlief (of het moet heel duidelijk zijn na de geboorte ;)) een DNA test laten uitvoeren. Dat hij in ieder geval zekerheid heeft.

Succes, lijkt me een erg vervelende situatie.

16. MvrOnzeker

5 mei 2015
    12
    0
    0
    Ik kwam er pas achter met 18 weken,ik had elke maand gewoon een beetje bloed & dacht dus niet aan zwanger zijn omdat mijn ongesteldheid nooit heel veel was.. tot dat ik een buikje kreeg & veel krampen ging ik naar de huisarts.
    Ik ben half augustus ongesteld geweest

17. MvrOnzeker

5 mei 2015
    12
    0
    0
    Wanneer kindje geboren is gaan we inderdaad gelijk dna test doen! De onzekerheid maakt ons gek vandaar dat ik het hier vraag. het is natuurlijk bij iedereen anders.
    Ik denk dat ik rond 17 augustus sex heb gehad met die ander en daarna pas weer in september met mn vriend

18. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik denk dat het kindje van je vriend is en niet van die ander.

19. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Als jij 17 augustus met die ander hebt gevreeën, lijkt het mij sterk dat het kindje van die man is.
    Ik denk dat je misser niet zo erg bestraft wordt. Dan zou je denk ik een week of 2 eerder uitgerekend zijn.

20. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ik denk ook dat het van je vriend is maar zeker weten doen we met ze allen nooit. DNA test kan jullie de zekerheid geven en voor nu nog even volhouden de laatste loodjes. Ik wil je veel succes en sterkte wensen.

Deel Deze Pagina