Hoi hoi, vanmiddag hadden wij een mooie 20weken echo. gelukkig was alles goed, behalve het buikje, dat was aan de dikke kant (van de baby dan he!) het buikje loopt 1,5 week voor op groei, een dik buikje dus. Ik heb haar gevraagd hoe dat zou kunnen. Ze zegt dat het kan dat het kindje groter is dan gemiddeld, mogelijk door zwangerschapssuiker...kindje wordt dus ook al zwaarder geschat... mijn suiker was op 11 weken hoog, toen moest ik op 17 weken nog een keer opnieuw prikken en daarvoor 2 uur nuchter zijn, en die uitslag was goed. Toch ontwikkelen de meeste zwangerschapsdiabetussen zich rond de 22-24 weken...Moet ik hier alert op blijven? de uitslag gaat naar mijn verloskundige, en de echoscopiste adviseert verder geen nader onderzoek. maar ik ben natuurlijk wel benieuwd of dat buikje zo in groei vooruit blijft lopen en / of het nog dikker wordt. Wie heeft hier ervaring mee? Tuurlijk zal ik alles bij de verloskundigen navragen......maar ben benieuwd wie er misschien ervaring heeft...
hoi ts bij de 20 weken echo van mijn eerste zoontje liep zijn buikje maar liefst 2 weken voor op groei ! volgens de echoscopiste en mijn vk kon dit geen kwaad ! bij mijn 2de zoontje liep zijn buikje met de 20 wk echo ook 8 dagen voor ik heb 2 gezonde zoontje,s gekregen met beiden een prima gewicht hoe het zit met zwangerschapsdiabtes weet ik niet ik heb hier veder geen ervaring mee maar heb mijn vk daar veder ook nooit over gehoort na aan leiding van de echo,s
Bijn mijn beide kinderen liep het buikje heel erg voor, drie weken geloof ik. Mijn suiker was altijd perfect dus er was niks aan de hand, ze aijn gewoon met een ietwat dik buikje geboren. Mijn oudste is nu zo mager als een lat
Wow Petra fijn dat alles goed was. Is een hele geruststelling denk ik voor je. Kan je nu lekker roze shoppen. Krijg je nu nog een test dan om te kijken naar je suiker?
Thanks ladies! @Corina: zeker een opluchting ja....besef me nu echt dat we echt een meisje krijgen...hoewel ik het al 6 weken weet is dit toch wel even anders...de schakel is om...Vanochtend al wat kleding "proberen" weg te gooien van de jongens...maar dat vind ik lastig hahahaha... vind het zo zonde! Dus ik heb alleen de kapotte kleding weggegooid en met de onuitwasbare vlekken en de rest weer in de doos gestopt...wieweet kan ik er nog iemand blij mee maken, maar ik denk dat ik het pas weg kan doen als ik mijn meisje in mijn armen heb....
Petra, was ook zo benieuwd hoe het bij jullie zou zijn. Nu bij ons nog afwachten nog een week of 2. Nu kan je toch voor die volle honderd procent gaan genieten. Moet hier ook nog heel wat kleding uitzoeken, allemaal jongenskleding. Komt nog wel. Nou geniet er lekker van!!