onzekerheid....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MVG87, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MVG87

MVG87 Actief lid

18 jul 2014
    348
    0
    0
    Ik ben nu 3 weken en 2 dagen zwanger (8 juli startte mn laatste menstruatie en op dag 13 had ik al mijn eisprong) en officieel is mijn NOD pas zondag maar heb dinsdagavond al positief getest (en daarna nog 10 testen meer.. hihi) maar nu hoor ik allemaal enge vragen over dat de kans dat het misgaat voor de NOD nog 50%!!! is....
    ik heb heel af en toe lichte menstruatiekrampjes maar dit schijnt dan ook weer geen teken te zijn of kwaad te kunnen..?
    Hopelijk kan iemand me hier een beetje gerust stellen.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Zo jij hebt wel heel vroeg getest! Met wat voor test als ik vragen mag? Je zou bijna denken dat het er dan twee zijn haha
    Je leest ook wel eens iets over testen die reageren op een eisprong. Ik kan je niet echt van je onzekerheid afhelpen want het is wel waar dat je echt heel vroeg hebt getest en het idd nog mis kan gaan. Wat ik natuurlijk niet voor je hoop. Je zou wel elke dag een testje kunnen doen en als de streepjes donkerder worden richting je nod kun je er wel een beetje vanuit gaan dat het goed zit.

3. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Wow, dat is inderdaad vroeg. Gefeliciteerd.
    Van mijn verloskundige heb ik begrepen dat het voor de ongesteldheidsdatum inderdaad nog vaak fout gaat. Veelal weet men dat niet omdat pas getest wordt rond die datum.
    Je zult dus gewoon moeten afwachten.
    Wat betreft die krampjes zei ze dat het twee dingen kon betekenen: naderende menstruatie, maar ook innesteling. Ook wat dat betreft: afwachten.
    Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan. Zo niet, dan zou ik een volgende keer later testen, anders maak je jezelf helemaal gek.

4. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Uitgaande van een standaard cyclus van 28 dagen zou je nu inderdaad 3w2d zijn, maar uitgaande van jouw vroege eisprong op dag 13, kun je wel zeggen dat je 3w4d bent.

Je eerste positieve test was op 9dpo, wat erg vroeg is, maar zeker niet onmogelijk. Ik had het zelf ook en zie mijn banner :D

Bij de termijnecho bepalen ze definitief je termijn, maar daarvoor rekende ik zelf altijd dat ik op de dag van eisprong 2 weken zwanger was (en vanaf daar dan verder tellen).

Wat betreft de kans dat het misgaat nog voor NOD, die is er zeker helaas. Grootste nadeel van (te) vroeg testen... Maar probeer vertrouwen te hebben dat het goed blijft gaan!

5. MVG87

MVG87 Actief lid

18 jul 2014
    348
    0
    0
    Ik heb gewoon een kortere cyclus en testen 4/5 dagen voor NOD lees ik hier wel vaker dus dat heel vroeg valt volgens mij wel mee.. heb 11...... ja schaam.. testen gedaan.. alle 11 positief.. van kruidvat 2 v 5.tot ultragevoelige tot clearblue die 1-2 wkn aangaf.
    en HCG maak je toch pas aan NA de innesteling van een ei? + dat gebeurt 5 tot 7 dgn na ovulatie? En ik zit al op 11 dgn na mn ovulatie.... nog maar afwachten dan.... spannend..

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Geduld..... ;)

Daarom testte ik nooit voor een paar dagen ná mijn NOD... wel moeilijk maar die onzekerheid voor die tijd lijkt me nog lastiger. Dan weet je nog niks zeker. Ik dacht altijd maar zo; als ik zwanger ben en het is goed, dan ben ik over een week nog steeds wel zwanger. En ben ik niet zwanger, dan wordt ik wel ongesteld en heb ik weer een test bespaard ;)
    Succes, hoop voor je dat je zwanger bent!

7. sunshineS1976

Heel spannend idd!! Maar een cb digital vind ik al erg positief met 1-2 weken!! Voorzichtig gefeliciteerd!!

8. sunshineS1976

Ik had deze ronde ook 5 dagen voor nod posi getest trouwens. Wel licht streepje hoor, moest wel ff turen. Maar waren er wel twee :)

9. MVG87

MVG87 Actief lid

18 jul 2014
    348
    0
    0
    Dan kan inprincipe nog steeds positief testen na een eventuele miskraam net voor nod toch? Of zie ik dat verkeerd?

10. MVG87

MVG87 Actief lid

18 jul 2014
    348
    0
    0
    2.. wauw.. gaaf zeg!! Gefeliciteerd!

11. sunshineS1976

Misschien bij jou ook wel ;)

12. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dat ze zwanger is lijkt me na 11 positieve testen, waaronder een CB digitaal 1-2, wel duidelijk ;)

Haar vraag is of het goed blijft gaan, aangezien ze nog voor NOD zit, maar die onzekerheid blijf je altijd houden in het begin (ook na NOD).

Gelukkig mogen we allemaal onze eigen keuze maken wanneer we willen testen!
    De een doet dat (ruim) voor NOD, de ander een week later (daar zie ik persoonlijk dan weer het nut niet van in, dan weet je toch allang dat je zwanger bent, omdat je niet ongesteld bent geworden???)

MVG87, ik ben benieuwd of het er uiteindelijk 2 blijken te zijn!
    Bij mij was dit wel het geval, alleen 1 vruchtzakje bleef leeg en het andere kindje groeit nog steeds lekker door!

Deel Deze Pagina