Te dik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaat888, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Mensen hebben toch altijd wat op een ander aan te merken, of je nou zwanger bent of niet! Ik was voor de zwangerschap niet meer slank en nu dus ook nog steeds niet!
    Uiteindelijk maakt het niet uit hoe je bent, vroeger toen ik nog wel vel over bot was liep ook iedereen te zeuren, met overgwicht nog steeds, maar ik leef wel doe alles wat ik leuk vind en heb tegenwoordig schijt aan wat andere denken!

dat is hetzelfde dat ik door vreemde op straat wordt aangesproken van: phoe jij zal het wel zwaar hebben! Of hoe lang moet je nog? Op dat laatste geef ik meestal maar een antwoord als: Hoezo hoe lang nog? Denk je dat ik zwanger ben? Bedankt voor de beledeging! En dan moet je de gezichten zien van andere mensen! Ik vind het gewoon onbeschoft om zulke dingen te vragen of te roepen zo midden op straat. Mensen mogen best wel wat vragen of zeggen als ik bijvoorbeeld ergens sta te wachten of wat dan ook maar als ik gewoon ergens mee bezig ben of onderweg ben (dus loop) vind ik dat erg onbeschoft!

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hier schrikken ze ook als ik zeg dat ik nog een klein maandje moet. Maar ik zeg ook als ze zeggen dat ik een dikke buik heb, 'he, niks slechts he over m'n buik, er zit wel een wezentje in!'
    Dan stoppen ze meestal gauw met dat gezeur ;)

3. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Dit vind ik dan weer net een kleine buik voor 22 weken. Hier was ik 24 weken en kreeg te horen of het er geen 3 waren ipv 2, was maar eentje!

@TS Mensen gaan altijd commentaar hebben. Heb je nu een kleine buik of een grote! Niets van aantrekken en gewoon genieten!!:)

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Inmiddels vind ik dat ik met 22 weken ook een keurig buikje had en dat sommige mensen gewoon flink zeuren. Op dat moment werd ik er soms best onzeker van. Nu ik ruim 38 weken onderweg ben heb ik wel een flinke buik maar mag het?! Het is knap dat je lijf dit allemaal kan, alleen dat is al iets om trots op zijn!

5. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Dit vind ik echt in de categorie lullige opmerkingen vallen (tegen iemand die zwanger is zeggen dat diegene te dik is is, is echt gemeen) dat vraagt om een bot antwoord terug: "Ach, IK heb tenminste een goede reden..." en daarna gewoon stil laten vallen. Mensen die dit soort opmerkingen maken tijdens zwangerschap kan je missen als kiespijn. Echte vrienden zeggen dit NOOIT: die zeggen juist (ook al is dat misschien niet waar) dat je er helemaal super uit ziet!

6. Ahh die stomme opmerkingen van mensen. Ik vind het juist leuk dat iedereen een ander buikje heeft! Ik kreeg en krijg de opmerkingen wanneer ik omval, of ik een voetbal heb ingeslikt, of het er 6 zijn, etc. Het gaat mijn ene oor in en de andere weer uit. Trots zijn op je buik, je kind groeit erin! :)

7. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties!hier kan ik zeker wat mee..

Groetjes

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Zo irritant dat mensen steeds commentaar moeten hebben.
    Ik kreeg vanaf week 20 al te horen of ik op het laatst liep.
    In de winkel ben ik uitgelachen omdat ik waggel en een enorme buik heb. Dit is me 5de zwangerschap, dan mag je toch wel flink groeien denk ik dan.....

Dames ik vind jullie zwangere buikjes prachtig. Niets is mooier dat een stralende zwangere vrouw die een prachtig kindje draagt. Wat een ander ook zegt of roept, geniet van je buik en de bewegingen.

9. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Vreselijke verhalen seg! Waarom denken ze toch ongenuanceerd te mogen commentariëren over een zwangere buik?! Zijn wij plots gemeenschappelijk goed geworden?

Ik had al vrij snel een buikje. Op 13 weken vertelde m'n man trots aan iemand dat m'n buikje nu aardig begon te groeien. Iemand anders dat erbij stond antwoordde: 'Op dit moment zou je nog helemaal niets mogen zien. Is het wel van de zwangerschap'. Ik voelde me heel onzeker, lelijk en dik na deze commentaar!

Op 17 weken vertelde een wildvreemde me dat haar dochter al verder was dan mij, maar nog niet zo DIK is?!! Wtf? Ik kende dat mens niet eens!!

Na zulke opmerkingen ben ik voor een paar dagen uit mijn lood geslagen en kan ik niet genieten van mijn veranderende zwangere lichaam. Erg hé, dat ik dat aan mijn hart laat komen? Ik ben blij zwanger te zijn en ik zou elk moment moeten genieten

10. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

6 mrt 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Ik weeg normaal 57 kilo.. En door medicijn gebruik, zwangerschap, stoppen met roken, bedrust ben ik de eerste 25 weken rum 30 kilo aangekomen.. Al na 6 weken kon ik het met geen mogelijkheid meer verbergen.. En tot 30 weken werd ik de hele dag door geconfronteerd met het dik zijn.. Mensen die zwaar in de lach schoten.. Mensen die me zogenaamd niet herkenden.. Als ik op een feestje wat at: zou je dat nou wel doen??

Totdat onze kleine man vanaf week 30 zo goed als stopte met groeien (hij doet het verder nog goed, en blijft hopelijk nog 10 dagen lekker zitten. Dan word ik ingeleid met 37 weken) maar m'n buik groeit dus nagenoeg niet meer.. Nu hoor ik alleen nog maar: ja het is idd wel een klein buikje hè?! Alleen jij bent zo moddervet..

Mensen kunnen echt heel naar zijn! Ik heb me r de eerste maanden ook heel slecht bij gevoeld.. Maar gelukkig veel steun aan m'n partner.. En nu er andere complicaties zijn realiseer ik me hoe weinig mijn gewicht en uiterlijk er toe doet.. Gooi er nog maar 30 kilo bij, als dat is wat onze kleine nodig heeft..

11. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    pff herken het echt wel, ben nu 14 weken, maar kreeg met een week of 8 al te horen dat ik toch wel heel erg dik werd. (had van mezelf aan een aardige buik) tja mijn darmen lagen bijna stil en vertikte het om ook maar iets werk te verzetten. kreeg de opmerking naar me kop: je zal wel veel vruchtwater hebben :S

ik word er zo moe van!

12. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier geen opmerkingen gehad nog.. Ben van mezelf aardig stevig, en nu begint mijn buikje ook lekker te groeien! Eerlijk gezegd ben ik er alleen maar trots op! Ik trek alleen strakke truitjes aan om mijn ZWANGERE buik te showen!!! Dus die opmerkingen kunnen me gestolen worden.

13. Koon

Koon Niet meer actief

Ohh zucht! Ik hoorde de ene dag "jeeeej wat ben je al dik" en de volgende dag "jeeeej wat is je buikje mooi klein".

Dus lekker niks van aan trekken en jezelf heel mooi vinden als zwangere vrouw!

Deel Deze Pagina