Te dik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door slingeraap74, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Patroeschka 1 keer slagroom kan toch wel dat doet iedereen.
    Het ging om het idee en te kijken hoe hij reageert. Tuurlijk vermijd ik al die dingen. Ik geef daarom ook amper banaan en liga.
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Even ter vergelijk.

    Op Kylian's verjaardag was mijn vriendin er ook met haar dochtertje, het kindje is een maand ouder dan Kylian.
    Ze zijn geweest van 3 uur s'middags tot 7 uur 's avonds.

    A heeft in die tijd gegeten.

    stuk gebak (zelfde stuk als de volwassenen aten)
    snoepjes
    chips
    2 stukjes kaas
    3 plakken worst
    patat met mayo
    halve frinkandel.

    Kylian at in hetzelfde tijdsbestek

    halve rijstewafel (hij wilde niet 1 hapje gebak)
    wat chipjes (nep nibits)
    wat patat

    Dan denk ik wel eens eet mijn kind nou zo weinig :(:
    Maar aan de andere kant, we bieden hem dan wel wat aan maar vaak wil hij het niet eens.

    zijn schema nu is

    8 uur brood met beker karnemelk
    9.30 uur beker diksap met een rijstewafel
    11.30 uur brood met beker karnemelk
    als hij wakker wordt fruit met een beker diksap
    17 uur warm eten met toetje
    19.30 uur beker karnemelk met 2 lepels bambix (weet het rare combi maar onze zoon vind het heerlijk)

    Groetjes anita
     
  3. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik zou me er ook niet zo druk over maken. Je let zelf al erg op de extra dingen.
    Maar wat ik me af vroeg... geef je niet veel te veel opvolgmelk? De dietiste heeft mij namelijk verteld dat je pas over mag op nr2 als je rond de 600 melkvoeding zit. De samenstelling is zo anders dat er wel een maximum voor staat. Misschien moet je dat eens aankaarten?

    En voor de rest lekker laten lullen. Wacht maar tot hij gaat bewegen! ;)
     
  4. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik wist niet dat ze uitgedroogd was, ze hadden bloedtesten en dat soort dingen bij haar gedaan..

    mamabee, weet je dat ik dat niet wist wat je nu vertelt? ze mogen maar 600 opvolgmelk? dus kan ze daar dan ziek van worden als ze te veel krijgt? kan ik haar beter dan gewoon weer nummer 1 geven? op het blik staat 4 van 240 met 8 schepjes? meer geef ik niet? is dat niet goed?
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sjongejongejongejonge, wij noemen het ook al het constarnatie bureau...

    Ik heb even in het groene boekje gekeken en bij een kindje van 6 maand is de maximale lengte 72,5 cm en het max gewicht is 9,5 kg. Ok, misschien hebben ze gelijk dat hij aan de zware kant is, maar hij gaat nog allemaal actieve ontwikkelingen doormaken zoals rollen, kruipen, gaan staan in de box, lopen...

    Volgens mij is het gewoon "in" om over gewicht bij kinderen te zeuren, ik durf te wedden dat ze bij het CB niets zullen zeggen over kindjes die qua lengte onder in de curve zitten en qua gewicht boven in de curve, maar omdat jou zoon net boven de gewichtslijn uitkomt, gaan ze meteen piepen en op tilt.
    Heb je trouwens in het begin BV gegeven? Daar willen kindjes ook wel eens flink van worden.

    Even een vergelijking: Leo met 6 maand, 71,5 cm en 9,5 kg zwaar. Scheelt dus niet zoveel met jou kerel. Bij mij hebben ze er nooit iets van gezegd, misschien ook wel omdat het een 2e is en ze niet meer zo goed durfen ;)
    Ja 1x, toen zei de WV hij is wel zwaar he, ik erachteraan: ja en ook lang, past toch prima bij elkaar? Ze keek nog eens in de curve en knikte toen. Bovendien was Leo 4 kilo bij geboorte, dus al een voorsprongetje.

    Laat je niet gek maken door het CB, er geldt altijd nog een regeltje: Mama knows best!

    Groet van Kiki
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het aantal calorien van nr1 en nr2 is gelijk toch?
     
  7. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    calorieen zijn misschien wel gelijk hoor maar de samenstelling is zo anders dat ze bijvoorbeeld verstopt kunnen gaan zitten omdat er in 2 heel veel meer ijzer zit. Ze kunnen vast niet ziek worden maar misschien wel wat mankementjes. Ik neem aan dat de hoeveelheid aan vetten ook anders is. Misschien moet je dat eens overleggen. Ik neem aan de de dietiste dat niet voor niks vertelde..... Ik moest vooral niet te snel over en liefste pas als hij onder de 600 zat.

    Als ik het omreken geef jij ruim een liter dus ik zou terug gaan naar 1 als ik jou was. Nr 2 is ook meer afgestemd op bijvoeding. Dat geef je nog bijna niet dus ik zou op 1 blijven.
     
  8. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik vind wel dat je er iets om moet denken, ik heb ook nog nooit gehoord dat een kleine zoveel (250 ml) in 1 keer krijgt. Het maximum is toch wel 200 ml. (naar mijn idee)
    Maar goed ik heb ook niks te klagen, Eliza geeft zelf heel duidelijk aan wanneer het haar te veel is, dan hoef ik ook echt niet meer met iets aan te komen, want dan slaat ze het weg, of draait dr hoofd weg.

    Eliza is nu 79 cm en 10 kg en ze is 11 maanden.

    Maar ach wat iemand ander ook al schreef, straks als ze meer beweging krijgen dan is het ook zo weer weg..
     
  9. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    @kiki

    is mijn kindje dan te kort? ;) :)
    zij is 72 cm en 10,5 kilo......


    nog even zeggen dat ik het ermee eens ben dat een kindje zelf wel aangeeft wanneer hij/zij honger heeft
     
  10. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    Anne dronk toen ze 6 maanden was zelfs flessen van 260 en at ook nog vanalles tussen door Ze was ook iets aan de stevige kant ook hier het zelfde op het cb ze was te zwaar maar Nu is ze een jaar en heel actief en komt ze onder het gemiddelde uit.
    Ik ben er van overtuigt dat je kindje zelf aangeeft hoeveel ze nodig hebben. En een keer een beetje slagroom of ijs is ook echt niet erg als we nu op een verjaardag zijn krijgt Anne ook gewoon een gebakje en soms zelfs ipv een boterham dan.Als dit niet vaak voorkomt zie ik het probleem niet.
    Ik denk juist als je het kind alles weigert het straks juist graag wil hebben (en stiekem gaat eten) Dit zie ik bij mijn nichtje ook die mocht nooit wat extra zat met anderhalf al op een echt dieet. Ze is nu 4 en zeurt de hele dag om koek en snoep en als je niet oplet pakt ze het.
    groetjes
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa kreeg van de nr. 1 4 flessen van 210 + 7. Sinds deze week krijgt ze opvolgmelk (nr 2). Volgens de dietiste van Friso is het wel belangrijk om over te stappen bij 6 maanden. Ongeacht de hoeveelheid die je baby op dat moment drinkt en ongeacht of je al wel bijvoeding geeft of niet. Wij hebben ervoor gekozen dit advies op te volgen. Jarissa krijgt nu dus 4 flessen van 180 + 6. Ik merk dat dit inderdaad verzadigd (zoals de dietiste al had verteld). Ze heeft er genoeg aan. In principe mogen ze van de opvolgmelk 800 ml per dag. Daar zit Jarissa dus precies op. Bijvoeding wil hier helemaal nog niet. Komt nog wel.
    Extraatjes als een vingertopje ijs of slagroom vind ik persoonlijk belachelijk. Prima hoor, als een ander dat wel doet. Maar ik wil die troep niet aanbieden. Dat kan later altijd nog. En ook al is het maar 1 keer, als je alles eerlijk optelt is het vaak toch meer dan je eigenlijk wilt.
    Een gezonde baby op dieet zetten vind ik nog belachelijker. Het CB kreeg mij niet zo gek. Dan maar een dikke baby. Wat Kiki al schreef: het is mode om daar op te letten. Misschien wel terecht omdat er zoveel te zware kinderen zijn. Maar om dit al bij baby's aan te kaarten die echt alleen melk en verantwoorde bijvoeding krijgen, nee, vind ik echt onzin.
     
  12. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Het is bij echt niet meer als ik wil hoor het is bij 1 keer gebleven en dat hou ik ook vol. Hij heeft verders niet anders gehad behalve 1x topje ijs en 1x topje slagroom.

    Dat met die opvolgmelk wist ik niet. Finn heeft altijd aangegeven dat hij honger heeft. Ik ben sinds 2 dagen meer fruit en groente gaan aanbieden ook omdat ik de flessen als voor 1/4 verminderd had en moet zeggen dat hij sinds gisteren zelfs 1 fles minder krijg en hier niet om piept omdat ik 1 uur van te voren (de flestijd) fruit geeft en hem dan niet meer hoor.

    Hij is trouwens vandaag ook weer gewogen en is maar 40 gram aangekomen in bijna 4 weken maar ook weer 3 cm gegroeid. En jullie gaan lachen als ik vertel wat ik nu te horen kreeg bij het CB.. Let op ze deelde nu mee dat hij mooi in een lijntje naar beneden ging maar het was niet te de bedoeling dat hij nog verder naar beneden ging. (en dat van dezelfde vrouw die vorige maand nog zei dat hij te dik was) want dat was ook niet goed. Wordt je dan gek of niet?
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je je wat van hun adviezen hierin zou aantrekken, word je inderdaad gek. Ik zou het mooi naast me neerleggen.
     

Deel Deze Pagina