Te dik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liselotte, 15 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    schema is volgens mij niets mis mee. Zou alleen binnenkort stoppen met goede nacht, is erg zoet en je kleintje eet met 200 cc toch echt wel genoeg lijkt mij (maar dat mag je natuurlijk lekker zelf weten hoor).

groetjes Lisette

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    geen zorgen maken hoor. Rick woog met precies 8 maanden 11,5 kilo bij 74 cm. Ja ok hij zat boven de groeicurve, maar ze dachten bij het CB ook dat het geen probleem was. Hij kreeg eerst een tijdje vrij veel eten. Maar dat had ik rond die tijd net afgebouwd.

Je geeft echt niet teveel eten hoor!

3. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Jeetje, wat is er mis met een gezond lief tevreden kereltje, welke in mijn ogen niks teveel krijgt en ook niks teveel weegt.
    Laat je niet gek maken, hoor, je zal zien dat zodra hij gaat kruipen/klauteren en later lopen dat het er zo af is, en dat je blij zult zijn dat je het allemaal zo gedaan hebt!
    Het CB let op het gemiddelde, hé, en je moet ook kijken naar jezelf en je man. wanneer jullie beide geen aanleg hebben om "dik" te zijn/worden zou ik me helemaal niet druk maken. Ik vind dat een baby alle gelegenheid moet krijgen om tot een gezond kind op te groeien en sorry dat ik het zeg: "je man moet niet zo zeuren"!

Groetjes, vonneg

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ook hier een moeder van een gezonde boy die ter wereld kwam met een gewicht van 5 kilo en 55 cm. Als je op zijn website krijgt (onder het knopje) dan zul je zien dat hij in het begin ook altijd qua lengte en gewicht boven in de curve zit. Nu hij loopt is het helemaal veranderd, zijn lengte zit nog steeds boven in maar zijn gewicht buigt nu af naar beneden.

Kylian eet nu

1 boterham met melk of een fles pap.
    een koekje met ranja
    warm eten met yoghurt of 2 boterhammen met melk
    fruit met ranja
    warm eten met yoghurt of 2 boterhammen met melk
    en voor het naar bed gaan ranja met een plak ontbijtkoek of een bisquitje.

Kylian krijgt ook wel eens snoep of chips maar als hij niet in zijn kinderstoel zit dan is hij vaak veel te druk en vergeet dat het lekkers er is :)

Wij hebben ook 1 regel, we bieden alles aan maar hij hoeft het niet op te eten, ik heb hem vanaf het begin gezegd (zo klein als hij was) als je niet meer hoeft dan geef het maar terug aan mama. En dat doet hij ook, zodra hij vol zit krijg ik het bord toegeschoven en hij mopperd ook nooit als ik het opruim.

Wat ik wel vervelend vind is dat je man dus (onbewust) het seintje aan je kind geeft dat dikke mensen per defenitie ongezond zijn (en daardoor misschien wel minder respect krijgen).

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina