Ik kwam vanavond thuis van mij werk en het was drama hier thuis,Sophie was volgens mij moeder al sinds 15.30 aan het huilen en ze was erg moe ( vanacht was ze vanb 04.00 tot 06.00 wakker,had een mega poepbroek ik ging haar verschonen en dat vond ze zo gezellig dat ze niet meer wilde slapen) uit eindelijk toch in slaap gevallen tot 07.45...normaal slaapt ze 1 keer op een dag maar vanmorgen om 10.30 storte ze al in dus mijn moeder haar op bed gelegd en heeft een uurtje geslapen,maar vanmiddag was ze zo moe maar niet willen slapen...toen mijn man thuis kwam en oppakte viel ze gelijk in zijn armen in slaap ( doet ze anders nooit,wel erg lief trouwens...) hij heeft haar toch maar op bedje gelegt maar wilde niet slapen....toen ik bij haar kwam voelde ze best warm aan ( kan ook zijn misschien dat ze al 2,5 uur aan het krijsen was...) temp gemeten 38...is dit nu eigenlijk koorts? Kan het zijn dat ze echt een beetje oververmoeid was? Ik heb haar nog een fles aangeboden en heeft 120 op en slaapt sinds 18.15...ik hoop niet dat ze ziekies wordt ( mijn man en ik zijn net beter...) Sorry voor het lange verhaal,maar zo had ik haar nog nooit eerder gezien...
Zielig he, als je kleintje zo aan het jammeren is en je weet niet wat er aan de hand is. Ik heb geleerd dat het pas koorts is boven de 38,5. Maar ja, wie ben ik... Hoe oud is Sophie? Misschien krijgt ze last van tandjes, oorontsteking of toch misschien een griepje dat eraan komt. Anders kun je misschien even aankijken hoe het vannacht gaat en morgenochtend de huisarts bellen? Als je denkt dat ze pijn heeft zou ik haar een paracetamol geven voor de nacht. Heeft hier gisterenavond ook wonderen gedaan
Hmm het is nu dat natascha het zegt want ik heb er dus overheen gelezen... 2,5 uur laten krijsen lijkt me een slechte zaak....
2,5 uur laten krijsen zal ze inderdaad wel verhoging van hebben gehad.... maar vind ik persoonlijk wel lang hoor... heb wel eens gelezen van een blaadje van hoelang laten huilen stond op maximaal 20 minuten .... maar dan nu de vraag of iets misschien krijsde ze wel van pijn en daarvan koorts of iets... maar dat was je vraag niet vanaf de 38 graden zegen ze koorts normaal is 37 a 37,5 du zal maar zeggen verhoging en gewoon even in de gaten houden...
Ik heb geleerd tot 38 graden is verhoging en vanaf 38 is het koorts. als kindjes heel lang huilen dan kunnen ze het inderdaad heel warm van krijgen. Maar misschien zijn het tandjes of iets anders.
Jeetje wat een reactie zeg sorry hoor maar ze heeft haar dochtertje heus niet 2.5 uur lang in bed laten krijsen! En ze vraagt jullie toch niet of dat wel of niet mag maar ofdat 38 graden koorts is. Sorry mischien voor mijn reactie maar kan er soms echt niet tegen dat mensen direct ergens heel raar op reageren en het beter weten met een opmerking ik hb eens gehoord dat je maar 20 min mag laten huilen! Soms huilen ze gewoon door ook al zitten ze op je arm.
ik vraag gewoon of ze 2.5 uur lang in bed heeft gekrijst (en dan denk ik heus niet meteen zonder proberen te troosten of iets dergelijks) en ze vraagt niet alleen of 38 graden koorts is ze vraagt ook of het misschien oververmoeidheid is (door het krijsen denk ik) ik stel gewoon een vraag zodat ik meer weet over het probleem zodat ik daar weer op kan reageren
Het was niet 2,5 krijsen op bed hoor! ook gewoon op de arm van mijn moeder ze was gewoon ontroostbaar!
@Natascha30 Ik snap wat je bedoelt maar ik reageerde ook niet op jouw maar op een ander. Dus sorry als het bij jouw verkeerd over kwam.
nee maar ik denk niet dat in dit topic iemand het als aanvallend bedoeld tenminste zo kwam het op mij niet over maar goed weer on topic hihi
@Ivana; adem in... adem uit..... Het maakt mij niks uit of je vind dat ik raar reageer of niet. Het gaat mij erom dat ik opheldering wilde... misschien had Toet een typfout gemaakt en bedoelde ze 2,5 minuut ofzo. Daarom zei ik ook, het LIJKT mij een slechte zaak. Toet heeft inmiddels uitlegd dat het niet zo is dat haar dochtertje 2,5 op bed heeft gekrijst maar dat ze gewoon ontroostbaar was. Als je mijn eerdere berichtje hebt gelezen zie je ook dat ik heel erg begaan ben en probeer mee te denken waarom Sophie zo overstuur was/is. Bovendien is dit een forum en mag iedereen hier zijn mening/kijk op de zaak geven. Als jij wil danwel verwacht dat iedereen die een reactie geeft alleen reageert op de specifieke vraag van de topictitel, zit je denk ik op het verkeerde forum. @toet; hoe gaat het nu met sophie? Heeft ze nog goed geslapen/gegeten? Hopelijk knapt ze snel op
ze zal mij ook wel bedoelen aangezien ikz eii heb wel eens gelezen/hegoort dat je maar 20 minuten mag huilen... en sorry hoor wist ik veel dat het ook op de arm was... kan me toch vergissen is toch menseliijk of niet dan!? en heb ook gewoon antwoord gegeven op haar vraag... maar tegenwoordig krijg je gelijk een tegenbericht als je iets verkeerds begrijp... nou zal voortaan dan wel mijn mond houden... maar inderdaad hoe gaat het nu met je kleine? weet niet of je het in huis heb vaak helpen zetpillen wel eens... heeft het weekend hier goed geholpen dan bij 41 graden koorts.. en mocht je het niet vertrouwen gewoon de huisarts bellen... en sorry voor me verkeerde reactie maar verkeerd begrepen sorry nogmaals
Naja ik denk dat het niet nodig is om er nog verder op te reageren want het gaat uit eindelijk om Sophie en niet om mij of wie dan ook maar ik vond het gewoon een beetje een rare reactie maar kan het misschien ook verkeerd hebben begrepen. En ik weet wel hoe dit forum werkt en natuurlijk mag iedereen zijn mening geven daar is zeker niets op tegen maar sommige reacties die snap ik niet en daarmee bedoel ik niet alleen deze topic maar het hele forum het is soms gewoon gelijk aanvallend tegen iemand! Dus sorry... Toet hoest nu met Sophie (je hebt een pb) Liefs Ivana
even wat anders, hoe oud is je meisje? Bij een zuigeling is 38 graden namelijk nog niet echt koorts, en hoef je je pas zorgen te maken als het de 40 graden gaat naderen....
Nou ze heeft geslapen van 18.15 tot 08.30 en vanmorgen had ze geen verhoging meer maar wel een loopoortje en is een beetje ziekies,dus vanmiddag even naar de huisarts....
Zo ze heeft dus flink geslapen! Maar mijn moeder zei altijd; slaap is het beste medicijn Wat zei de huisarts? Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
Ze heeft een oorontsteking en lichte bronchitus ze heeft een kuurtje gehad..hopelijk is mijn meisje snel beter..vind het zo sneu...!
Ja zielig is het als je kleine meisje zo ziekies is he... Lekker veel knuffelen en kroelen. Een dikke knuff van ons en dat ze maar snel beter mag worden!