Te dik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi!

Ik zit met een vraag.. Ik hoor van (bijna) iedereen om me heen dat ze Chloe zo stevig vinden (of soms zelfs dik! :confused: ).. Het begint me behoorlijk te irriteren en ik kan ook alleen nog maar kattige reacties geven wanneer mensen er WEER over beginnen. Toch knaagt het en vraag ik me af of ze niet echt (te) dik is.

Chloe is nu iets meer dan 8 maanden, ruim 76 cm en (ik denk) zo'n 9 kilo..

Wat vinden jullie? Ze eet gewoon normaal:

06:00 - fles (180 cc)
    10:00 - fruit (150 - 200 gram)
    14:00 - fles (180 cc)
    19:00 - groente (200 gram)

Soms slaapt ze lekker door en als ze wakker wordt 's avonds krijgt ze nog vaak een pyjamapapje van 210 cc..

Is dit te veel? Het lijkt mij van niet..

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze meid was ook een zware beeb bij de geboorte.
    53 cm en 4610 gram haha
    wat ik te hoeren kreeg was: sow dat is een reuuuze baby :confused:

op een gegeven moment werd me dat ook teveel en heb ik gezegd ze komt tenminste niks tekort sjongejonge!

en dit zei ik niet met de bedoeling dat ''normale'' babys te weinig krijgen, nee gewoon om van het gezeik af te zijn pffff wat denken ze wel!

of zei is een baby wat is jouw excuus hahah ;)

inmiddels is ze niet zo zwaar meer was puur bij de geboorte...
    9 kilo was ze met 74 cm en toen was ze 9 maanden dus niks van aantrekken hoor!

3. Laat die mensen lekker zeiken.. Het lijkt mij dat ze niks teveel krijgt hoor.. Ze haalt gewoon alles uit haar voeding wat ze nodig heeft..

Ik krijg het nu ook al te horen hoor, en Wayne is nog maar 3 maanden.. Nou en hij krijgt nog lang niet dat wat hij mag hebben.. Maar goed..

Mensen moeten nu eenmaal wat te zeiken hebben..

Trek je er niks van aan joh..

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Irritant he dat soort opmerkingen... Hoewel mensen er meestal niks kwaads mee bedoelen, dan zeggen ze zoiets als: oh wat een lekker dikkerdje!
    Dat schijnt bij baby's een compliment te zijn. Nou heb ik een baby ook liever wat molliger dan zo'n magere staak, maar leuk is dat niet altijd om te horen...
    Je doet het prima hoor! Niks van aantrekken....

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik vind haar helemaal niet dik! Ze is juist erg lang volgens mij. En nee je geeft haar echt niks te veel hoor.

6. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik zou ze lekker laten zeuren horen, ik roep altijd dat Deyna het voorbeeld is van Hollandse Welvaart.

Over je eetschema, ik zou juist denken dat het wat weinig is als ze geen avondfles krijgt. Krijgt ze geen sap tussendoor of een broodje ''s middags?

Deyna is nu 9 maanden en woog vorige maand bijna 9 kilo en was toen 71,5 cm.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Vind haar zeker niet te dik, maar ik weet hoe irritant het is.

Hoe vaak ik al niet heb gehoord, oh, hollands welvaart, lekker mollig, dikkie, bolle wangetjes enz.

Maar ik trek me er maar niet teveel van aan, Jesper is altijd al groot geweest. Het eerste wat de gynaecoloog zei nadat hij Jesper uit mijn buik haalde (ks) was 'oh, echt hollands welvaart! (56 cm en 4960 gram)

Hij was bij 9 maanden 12 kilo en 76 cm, dus ruim 3 kilo zwaarder als jouw dochter. Ik vind Jesper nog niet te dik, dus kan me niet voorstellen dat jouw dochtertje te dik/zwaar is hoor! Ook op het CB vonden ze Jesper niet te zwaar, hij is gewoon groot.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Als ik dat lees ben ik juist weer helemaal gerust gesteld. Op het cb zeiden ze dat mijn dochtertje (59 cm, 6 kg, 4 maanden toen) "richting de 200 cc per keer" moet drinken. Dat haalt ze bij lange na niet, meestal zon 120cc en ondertussen van die michelenbeentjes en armpjes en een ronde toet. Ik vroeg me al af wat ik met zo'n cb opmerking moest. Maar jouw baby is maanden ouder en groter en die drinkt dat maar net (200cc). Nou, laat ze maar kletsen, zou ik dan zeggen.
    Wel erg, eigenlijk, dat dat soort modegrillen (mager is mooi) nu ook al op babys wordt geprojecteerd. :( Tot voor kort was bij baby's hoe dikker hoe beter, in de meeste niet-westerse landen is dat nogsteeds zo. Het is goed hoor, als een baby wat reserves heeft. Geeft bescherming en reserves.

9. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Bedankt voor jullie positieve reacties! Het is en blijft gewoon vervelend, die opmerkingen!

Tussendoor krijgt Chloe gewoon een tuitbeker met water (soms gemengd met wat diksap)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zo te horen met haar lengte en gewicht is ze prima, echt niet te dik! Maar ik ken het hoor, mijn meisje is keurig in verhouding, ze ligt helemaal op het gemiddelde met de verhoudingen en groeilijnen, maar heeft gewoon lekker wangetjes. Ik krijg ook dus regelmatig van die Hollands Welvaren-opmerkingen 'die komt niets tekort' etc.
    Ik snap sowieso niet dat mensen maar denken vanalles over een kind te kunnen zeggen. Ik ga in de supermarkt toch ook geen opmerkingen maken tegen wildvreemden over hun onderkin, spillebenen of wat dan ook :(. En ik zeg dat soort dingen ook niet tegen moeders over hun kinderen. Bovendien al was het zo, ze hebben zelf ook ogen om dat te kunnen zien.

11. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik krijg ook regelmatig dat soort opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd. Mijn zoontje was bij de geboorte 54 cm en 4900 gram en nog steeds is hij groot en heeft hij van die lekkere spekbeentjes (64 cm en 7 kilo). Mijn kleine nichtje was ook zo'n lekker behoorlijk mollig baby'tje. M'n schoonzus kreeg dat ook heel veel vervelende reacties over. Maar zodra ze ging kruipen/lopen vlogen de kilo's er van af. Ze is nu 2 jaar en het is echt een sprinkhaan.

Maak je dus vooral geen zorgen, je dochter doet het prima zo/

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Is absoluut niet te zwaar hoor ! Ze is een lange meid. Als ik jou schema zie vind ik het zelfs weinig. Mijn dochter drinkt wel 2 flesse waarvan 1 met 3 scheppen bambix, maar daarnaast eet ze ook een hele boterham met boter en beleg en tussendoor een stukje soepstengel.

13. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Niets van aantrekken. Ik had het ook altijd met Fleur. Met 4 maanden vroeg de tandartsbalietrut al of het klopte dat ze 'stevig' was... dom wijf denk ik dan. Ze zat toen nog zelfs onder de curve maar heeft gewoon een bolle toet. Maar niet fijn om te horen van mensen die je helemaal niet kent. En al helemaal niet als je voor het eerst moeder bent en aan het ontzwangeren bent.

Niets van aantrekken dus...

Groetjes, M

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Pfff... erg vervelend he die reacties... krijg ik ook al maanden over m'n dochtertje en dat terwijl de curve van haar gewicht altijd al iets onder die van haar lengte zat en ze dus bijna perfect in verhouding is. Ze is nu goed 13 maand, weegt 10800 gram en is 80cm. 't Is ook gewoon een grote meid. Gelukkig geeft de kinderarts me vaak een pluim, omdat ik nog steeds bv geef en ze gewoon supergezond is, hij zegt ook dat ik me niks van die opmerkingen moet aantrekken. Wij hebben gewoon gezonde kids!

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    die michelin randjes vind ik altijd zo schattig... lars had ook lekker babyspek, tot hij ging kruipen en lopen, dan gaat het er zo af.
    bovendien, als ze dan een keer ziek zijn kunnen ze het tenminste een beetje missen.

dat gezeur over gewicht word ik ook altijd simpel van, wat belangrijk is is een vrolijk gezond kind toch.

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mensen kunnen je zo onzeker maken. Mijn zoon is 8,5 week te vroeg geboren, en was dus in het begin echt een ukkie waar maar weinig vet op zat.
    Van sommige mensen hoor ik dan nu ineens: ja nu is het tenminste echt een baby, want hij is lekker dik aan t worden...

Wat moet ik daar nu weer van denken? Dat ze he eerst een scharminkeltje vonden, of dat ie nu (te) dik aan t worden is? Het is ook nooit goed....

Volgens mij is onze zoon nu precies goed! (alleen wat klein... ;) )

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Chloe is prachtig

18. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Amber, wat lief!

Ik heb nieuwe fotootjes in mijn album.. kunnen jullie eventjes zien hoe ze nu is.. :) (Het is en blijft wel een dotje hoor.. -smelt!-)

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Nee hoor ze is helemaal niet te dik :D
    Luca was met 8 mnd net geen 10 kilo. Hij zat boven het gemiddelde maar met lengte ook. Op het cb vonden ze hem ook niet te dik.

20. Heidy

Heidy Lid

15 jul 2006
    85
    0
    0
    Hoi

Mijn dochter heeft precies dezelfde lengte en gewicht(9 kilo) ,maar zij is ruim 14 maanden.Ze is dus klein..zit onder het gemiddelde.Maar maak je niet druk zolang ze het goed doet is het prima toch.
    Heb haar foto gezien en ik vind haar helemaal niet dik.

Groetjes Heidy

Deel Deze Pagina