Te dikke baby!?

Discussie in 'Voeding' gestart door Tanja77, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Isabel is vandaag op het cb geweest en volgens de arts te dik. Ze is ook vreselijk hard gegroeid...van 4750 gram naar 5970 gram in 1 maand tijd. Dat is natuurlijk ook veel. Ze zit nog altijd op 6 flesjes van 165 cc want steeds als ik probeer terug te gaan naar 5 flessen komt ze ineens weer 's nachts. Nu hebben we dus het advies gekregen dat dan maar te negeren en haar pas als wij de dag willen beginnen haar een fles moeten geven. Heel moeilijk met zo'n temperamentvol kindje als onze Isabel want ze schreeuwt moord en brand. Wat mij wel verbaasde is dat het cb zegt dat Nutrilon Forte wel extra calorieën bevat terwijl dat niet zo op t pak staat. We mogen haar nu daarom nog maar 50/50 geven om te voorkomen dat ze in dit tempo doorgroeit.

Tanja

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    kan je haar in de andere flessen niet iets meer geven zodat de fles toch kan vervallen?
    en dan zo verderdelen dat ze kan doorslapen dus om de 3.5 tot 4 uur
    toen wij op 5 flessen zaten hadden we schema
    7.00 /11.00/15.00/18.30/23.00 en dan flessen van 180 ml water

suc6

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Nils krijgt ook forte (wel ook gemengd mat standaard), maar bij ons cb zeiden ze dat er geen extra caloriën inzitten. Als dat wel zo is zou het ook op het pak moeten staan. En daar wordt echt wel sterk op gecontroleerd, dus ik zou geloven wat er op het pak staat.

Toen wij Nils over gingen zetten op 5 flessen, hebben we idd de hoeveelheiden per fles opgehoogt.
    Ik heb even het groeiboekje erbij gepakt, kun je een beetje vergelijken:

Nils is geboren op 01-02-2007:

10-3: van 6x 150 water naar 5x 150 water.
    15-3: 5x 165 cc water + 5,5 schepje
    28-3 5x 180 cc + 6 schepjes

3-4: 165cc+ 3,5 standaard + 2 forte
    7-4: 165cc + 3 standaard + 2,5 forte
    14-4: 165cc + 4 standaard + 1,5 forte

Zoals je ziet hebben wij ook alles heel erg uit moeten proberen. Toen hij de forte erbij kreeg zijn zijn voedingen weer omlaag gezet, omdat hij het anders niet op kreeg. Maar haalde daardoor wel de 4 uur tussen de voedingen en 's nachts doorslapen. Bij de laatste fles deden we nog weleens wat meer forte en dan minder standaard.

Zijn gewichten:

01-02: 3760 gram
    06-03: 4600 gram
    03-04: 5460 gram
    09-05: 6440 gram
    05-06: 7500 gram
    02-07: 8220 gram

Ik zou me er dus echt geen zorgen om maken. En als ze meer forte nodig heeft, gewoon doen. Daardoor zal ze zichzelf ook veel lekkerder voelen.
    Wij hebben 's nachts de voeding afgebouwd, dus steeds minder gegeven en bij de derde keer minder zliep hij gewoon door. Ik weet niet of ze een speentje heeft, anders 's nachts mss nog een keer het speentje geven.

Nou, een heel verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan.

Veel succes verder en kijk maar gewoon in de groeicurve in het groeiboekje, dan is ze echt niet dik hoor. Ze heeft idd wel een groeispurt gemaakt, maar dat lijkt mij niet erg.

Groetjes Inge

4. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

We gaan er gewoon voor. Het moeilijke is alleen dat ze bij vorige pogingen om terug te gaan naar 5 voedingen steeds 's nachts begon. Bovendien meldt ze zich meestal tegen 5.30. Volgens het cb moeten we haar 's nachts dan maar sussen met een speen of wat water en haar pas tegen 7 uur haar eerste fles geven. Dat wordt dus huilen geblazen de komende dagen!

Overigens zie je aan haar groeicurve ook wel dat ze te hard gaat. Ze gaat veel harder dan de stijgende lijn van de curve is. Wil haar wel behoeden voor overgewicht op latere leeftijd dus we moeten maar even doorbijten vrees ik![/img]

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoeveel zou je dan in die 5 flessen moeten doen? En kun je die hoeveelheid niet gewoon over 6 flessen verdelen? Misschien is ze gewoon van meerdere kleine beetjes...

6. Niet meer actief

tegen mij zeiden ze ook dat als ze de volgende keer weer zoveel is bijgekomen dat ze dan op dieet moet. Ik voed haar nu bij met fruit/groente hapjes en dat vind ze erg lekker en daardoor krijgt ze iets minder in haar flessen.

Ik zou het zelf niet rekken tot wanneer je zelf wilt. Als ze echt zo'n honger heeft vind ik het zielig om haar maar te laten huilen. Ik zou zelf gewoon bijv. 180 water doen en dan nog steeds 5 schepjes van forte en ook tussendoor mischien wat water aanbieden!

7. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Ik vind het zelf ook zielig maar volgens het cb gaat ze er snel genoeg aan wennen. Hoop het maar. Zo niet dan verzinnen we iets anders...

8. Niet meer actief

heb je extra water al geprobeerd? of schepje nutrix erdoor? mag officieel nog niet maar je kunt het altijd proberen!

9. Ivana

Ivana Actief lid

21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet niet of je op dit advies zit te wachten maar wil het toch effe kwijt.

Ik heb echt een verschrikkelijke schurfthekel aan het cb. Bij mij zegt de ene dit en kom je 2 dagen later bij een ander dan zegt die weer iets anders.

Ik ben er namelijk van overtuigt dat als jou kindje honger heeft dat ze gewoon eten moet krijgen en tuurlijk hoeft dat niet meteen bij de eerste krijs maar als ze echt honger heeft. Jasmijn is in het begin ook per week 350 gram aangekomen en toen zeiden ze ook soms jeetje wat veel. Maar baby's hebben nou eenmaal groeispurten en groeien dus de ene keer harder dan de andere keer. Misschien komt ze de komende maand maar 500 gram aan bijvoorbeeld.

Maar wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is volg je eigen gevoel jij bent haar moeder en weet echt wel wat het beste is. Jasmijn heeft met 6 weken in het ziekenhuis gelegen ivm diarree en spugen daar vonden ze toen ook dat ze te veel voeding kreeg namelijk 6 x 135cc dit moest worden terug gebracht naar 7 x 100cc nou ik heb dagen met een huilend meisje gezeten die ontroostbaar was. Toen we eenmaal thuis kwamen heb ik haar een extra fles gegeven en ze was zo tevreden en dan weet je dat je naar je gevoel moet luisteren.

Hoop dat je er iets aan hebt en ja mijn advies is niet te veel naar het cb luisteren het is jou kind.

Liefs Ivana

10. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ook hier niet erg tevreden over het cb. Gisteren geweest en ze vonden ook dat Robin teveel voeding kreeg en dat die nachtvoeding er maar af moest...Dikke l*l. Ik ga niet met een ontevreden kind zitten 's nachts, omdat die mutsen daar zeggen dat ie die nachtvoeding niet mag hebben! Ik voed volledig op verzoek en ben ook van mening dat je daar de meest tevreden baby's mee krijg!

Als jij vind dat jouw kindje die voeding nodig heeft, gewoon geven! Jij voelt het beste jouw kindje aan en niet het cb hoor! Robin heeft 4 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan ruim anderhalve week alleen aan infuus, dus die is gewoon z'n schade aan het inhalen ;)

Succes ermee!

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat ze hierboven ook zeggen, luister naar je gevoel. Het CB is een adviesorgaan, jij beslist!

12. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hier hebben ze de melk in vloeibare vorm, dus niet aanmaken met water, die kleine van mij werd dat ooit eens aangeraden nadat ze steeds zo verstopt was, en honger bleef hebben.. sinds ze 6 weken is heeft ze deze vorm, en ze groeit als kool evengoed, maar deze melk vult ontzttend, en is erg makkelijk in gebruik. heeft ook iets minder calorieen dan de poeder melk. maar goed daar deed ik het niet om! met honger laten gillen zo ik dus niet doen, maar steeds een piepklein beetje minder, en met een speentje vangen ze dat piepkleine beetje op. is een iets lievere methode dan direct maar een fles minder te geven.
    ook tussendoor over de dag water aanbieden in een flesje, vaak hebben ze gewoon dorst.
    succes!

13. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ik zou het laatste flesje iets later proberen te geven en idd wat dikker maken.
    ga op je moedergevoel af.baby's die af moeten vallen is niet normaal.
    mijn zoontje was ook telkens te zwaar en nu nog iets.
    straks gaat je kleintje op onderzoek uit,leert kruipen,dan lopen,speelzaal of creche.nou dan mag een beetje extra wel hoor.en als je kleine ziek wordt hoef je je ook niet zo snel druk te maken.ziek zijn kost ook altijd een paar kilo's.
    succes meid

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hoe gaat het met de lengte dan? Mijne woog met 2 maand 6,3 kg maar was toen 61 cm en dus in verhouding. Nooit een onvertogen woord van het cb gehoord. Nu gaf ik volledig bv die tijd dus zit je toch niet te mieren met fles erbij / fles eraf / schepje er bij en dat soort.

Net wat gezegd wordt, zij geven een advies en jij doet lekker wat je zelf goed lijkt. Dat hoeft niet gelijk ook meer eten te zijn, de tip van 5 flessen over 6 verdelen vond ik ook wel een goeie....

in ieder geval, volg je eigen gevoel.

15. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Bedankt voor al jullie reacties en adviezen.

Isabel is in de lengte net zo hard gegroeid als qua gewicht, dus wat dat betreft is het wel in verhouding. Overigens krijgt ze nu niet al te veel minder voeding. Scheelt maar 90 cc (5 * 180 of 6 * 165). Overigens is 6 * 165 cc voeding ook nauwelijks meer dan het voedingsadvies van het cb toch? Bij een gewicht van ca. 6 kg mogen ze toch 6 * 150cc = 900 cc per dag? Eigenlijk vind ik het bij nader inzien dus ook wel erg gek dat ze zo hard gegroeid is. Zou dat dan van de Forte voeding moeten komen? Lijkt me sterk aangezien ze pas net aan haar tweede pak is begonnen. Maar goed. We hebben de adviezen van het cb toch maar even overgenomen en wat denk je? Isabel slaapt als een roos! Moeten haar om 6.30 echt wakker maken voor haar eerste fles. Snap er niks van, maar bevalt prima! Kan mamma langzaam eens vast beginnen om haar eigen voedings- en slaapritme weer aan te passen aan het werkende leven...Nog krap een maand te gaan....

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ha ha.....oke dan! Waarom wakker maken trouwens?

17. sim

sim Niet meer actief

nou één ding weet ik zeker, in de forte zitten geen extra calorieen, wel in nutrix, de samenstelling is iets anders waardoor het kindje een wat meer verzadigd gevoel heeft.

en het cb, dat gaat bij mij het ene oor in en het andere weer uit, het zijn inderdaad adviezen, en als je al eens ziet hoeveel cb's verschillende adviezen geven :(

volg je eigen gevoel! da's het beste :D

18. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

@Beccaatje: Dan went ze er vast aan. Mamma moet straks om 6 uur op en om 7 uur de deur uit.... :cry:
    Tanja

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri heeft ook lang nog de 6e fles rond 4 uur 's ochtends gehad, ik geloof tot bijna 5 maanden. Speen hielp niet.
    Hij kreeg wel maar 60 of 90 cc, geen hele fles. Hij nam daar genoegen mee. Je merkt vanzelf dat de speen wel gaat helpen en dan komt de dag dat ze helemaal niet meer wakker worden.
    Bij mij heeft het CB nooit gezegd dat de fles eraf moest. Terwijl hij toch ook goed groeit. Heb wel nutrix in de laatste fles gedaan vanaf 3 maanden. Maar dat hielp ook niet echt.

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa krijgt ook nog 6 flesje en die is ouder als jou dochter bij de ene gaat het gewoon wat sneller als bij de ander, als ze het nodig hebben dan is dat gewoon zo hoor! ik zou mijn kind niet laten huilen van de honger omdat ze dat op het cb zeggen.

Deel Deze Pagina