Mijn zus is nu 12 weken zwanger en gisteren verloor ze ineens heel veel donkerbruine slijm. Ze moest naar het ziekenhuis toe en daar kwamen ze er achter dat de navelstreng veel te dik is. De gynaecoloog vertelde ze dat het kindje heel erg het syndroom van down heeft of dat het niet levensvatbaar buiten de baarmoeder zal zijn of dat de verdikking wel weg kan trekken maar het kindje na de geboorte wel gelijk geopereerd moet worden. Nu moeten ze morgen naar een ander ziekenhuis voor onderzoeken, omdat ze in het ziekenhuis bij ons in de buurt niet de juiste apparatuur daarvoor hebben. Daar zullen ze binnen 2 weken horen wat het nou precies is en hoe nou verder te gaan. Nu voelen we ons allemaal helemaal rot omdat we zo gehoopt hadden dat het deze keer wel goed zou gaan (in oktober kreeg ze met 7 weken ongeveer een miskraam) Wel heeft ze al een gezond zoontje van bijna 2, dus het zal niet met erfelijke afwijkingen te maken hebben denk ik. Hebben jullie hier misschien ervaring mee en wat zeiden de artsen bij jullie ervan? Liefs De Nageltjes
Ik heb er geen ervaring mee (gelukkig). Wil julle veel sterkte toewensen, vooral ook je zus en vriend met de keuzes die ze waarschijnlijk moeten maken.