ik heb net een massage gehad, en ben zwanger, heb dit alleen niet vertelt. beetje dom, want nu lees ik van alles op internet, had er eenvoudigweg niet aan gedacht dat het niet verstandig was. iemand ervaring hier mee???
Ehm, hoezo zou een massage niet goed zijn dan? Nog nooit van gehoord, ik kon wel een massage gebruiken op het moment haha.
Ik kan ook wel een massage gebruiken hoor! Heerlijk Maar je bent nog niet zo ver, zo erg zal het niet zijn toch? Heb er ook niets over gehoord dat het schadelijk zou zijn..
Misschien kunnen we ergens 2 voor de prijs van 1 regelen Joyce. Moeten ze in de massagetafel wel ook een opening maken waar we onze buik in kunnen parkeren hihi. Loesje, lijkt me echt niet dat het kwaad kan meid.
Er woRdt wel geadviseerd te melden dat je zwanger bent ...mag nl ook niet te waar ivm de afvalstoffen en niet alle olieen zijn geschikt.. Ik heb momenteel zeer luxe een massage aan huis af en toe via care and carry die heeft zelfs een speciale zwangermassage tafel Verder is het idd wel heerlijk een massage
Toen ik zwanger was ben ik wekelijks gemasseerd door mijn man die met een cursus bezig was. Heeeeeerlijk! En ik kon het ook erg goed gebruiken, haha! Nooit over nagedacht dat daar iets mis mee kon zijn - ontspannen is toch juist goed voor je? Niet te druk om maken, hoor. Lekker genieten!
heeft inderdaad te maken met afvalstoffen en drukpunten die ze bij zwangeren graag willen vermijden... maar de precieze consequenties daar heb ik nog nooit iets over gehoord...
Ook nog nooit van gehoord. Heb van de fysio al tig massages gehad inmiddels (zittend op een stoel) voor mijn nek en bovenrug.
Of er zo vroeg risico's aan verbonden zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat de masseur waar ik wel eens kwam, standaard aan zijn vrouwelijke klanten vraagt of ze zwanger zijn. En als je zwanger bent, moest je er bij hem zelfs voor tekenen dat je vk geen bezwaar heeft aangegeven tegen massage. (ik kwam daar voor speciale zwangerschapsmassage, was al 30 weken op weg. Hoewel er geen hard bewijs voor is, wordt er toch rekening mee gehouden dat een verkeerde massage weeën zou kunnen opwekken. Net als met voetmassages, die mag je ook niet als je zwanger bent. Ook hier is geen hard bewijs dat het kwaad kan, maar de meeste masseurs en pedicures willen het risico gewoon echt niet nemen dat er iets mis gaat en zij daar vervolgens op worden aangekeken.) Sowieso is het nu al gebeurd dus je kunt er niks meer aan doen. Volgende keer wel even melden dat je zwanger bent.
Ik heb een massage gehad toen ik 10 weken zwanger was en heb dat toen wel aangegeven. Kon toen wel nog gewoon op mijn buik liggen, al werd dat wel eerst aan me gevraagd. En er werd een ander soort olie gebruikt, want schijnbaar mag niet alles gebruikt worden. Maar verder was de massage erg hetzelfde als altijd.