Hi dames, We willen een dagje weg en hadden bedacht dat Keulen of Dusseldorf wel leuk zouden zijn. Welke stad zouden jullie aanraden? We willen zelf ergens lekker een hapje eten en lekker wat wandelen, maar nemen we kinderen mee van 1,5 en 3. Als die kunnen lopen is het prima, maar wat is dan het beste dat ze ook wat los kunnen lopen qua verkeer?
Wij zijn een keer enkele dagen naar Keulen geweest, wel nog voor dl geboren was. Mooi groot centrum welke goed is afgeschermd voor verkeer. Verder zit er in Keulen een chocolademuseum . Dusseldorf heb ik geen ervaring mee.
Dusseldorf nooit geweest, maar jaren geleden wel in Keulen. Qua verkeer e.d. kan ik me niet goed meer herinneren, volgens mij wel vrij druk in en om de stad, maar wij vonden Keulen wel echt een prachtige stad. Wij waren er destijds rond de kersttijd, dus misschien dat dat ook nog bijdraagt aan de sfeer die we toen hebben ervaren.
Ik ben fan van Dusseldorf. Leuke winkels om te shoppen, super leuke restaurantjes en barretjes waar je indien bij wat minder weer lekker naar binnen kan duiken, hele leuke kerstmarktjes op iedere hoek van de straat ( mocht je rond de kerst periode gaan ) Keulen vond ik persoonlijk in vergelijking met Dusseldorf wat killer over komen, weet niet, vond het er niet zo geweldig.
In Düsseldorf is de kerstmarkt vanaf 21 november (weet ik omdat ik 26 november vrij heb genomen om met mijn zus naar de kerstmarkt in Maastricht te gaan... Blijkt die pas vanaf 28 november te zijn! Toen gaan googlen naar alternatieven en op 26 nov is geloof ik alleen Düsseldorf al in kerstsfeer.)
Juist de grootste winkelstraat ligt aan een straat met trams, dusseldorf Keulen vind ik dan beter, das meer een autovrij centrum En idd dat chocolade museum
In het voorjaar in Keulen geweest, met 2 kinderen. Was erg leuk!!! Lekker door de binnenstad geslenterd en wat geshopt, terrasje gedaan in de altstadt. Mocht je een parkeerplek zoeken voor (volgens mij was het 2 euro voor de hele dag), buiten de milieuzone, laat het even weten. Vanaf daar was het 5 minuten lopen naar de binnenstad.
Keulen zou ik ook aanraden. Düsseldorf is wat "hip per" hihi en je qua shoppen is het daar naast de gebruikelijke ketens niet vriendelijk voor je portemonnee.
Ik heb ook goede ervaringen gehoord over de dierentuin in Keulen.. mocht het winkelen je niet bevallen