te droog in huis wie helpt me?

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

heey meiden,
    kunnen jullie me helpen?
    wij hebben sinds november een huis gekocht maar het is zo benauwd in huis, heb al van die dingen aan de verwarming hangen en zelfs bakke met water neer gezet!

alvast bedankt

2. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    even een uurtje door laten tochten? door ramen tegenover elkaar open te zetten.

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ramen open zetten?
    En op welke temp. staat je verwarming?

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik associeer benauwdheid altijd met teveel aan vocht.

maar inderdaad je huis elke dag even een half uurtje laten doortochten is een goeie,

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wij hebben dit probleem op kantoor omdat het te droog is. je wordt er gek van en zelfs de binnenkant van je neus doet pijn. we hebben nu een luchtbevochtiger staan. tis een lelijk ouderwets apparaat maar het werkt wel! de apparaten van vandaag de dag zijn veel minder lelijk trouwens

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Werkt het? Wil het nl. wel een keertje kopen.... heb ook altijd erg last van mijn neus als de lucht te droog wordt.

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ja ik vind dat het goed werkt. en mijn collega ook, zij had heel erg last van haar ogen omdat ze lenzen draagt. maar we hebben als hij niet aanstaat wel altijd het raam open.

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
  9. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    wij hebben ook een luchtbevochtiger gehad. het kostte wel wat maar werkt perfect

en idd elke dag even laten luchten of natte handdoeken op de kachel leggen werkt meestal beter als een bak water

10. djellybelly

nou die natte handdoeken ga ik toch maar eens uitproberen
    word er echt gek van heb iedere dag mega pijn inmijn keel mijn vriend ook echt een drama

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Heb je zo'n hygrometer in huis? Dan kun je even kijken hoe droog het precies is.

Zo'n luchtbevochtiger is wel goed. Ze hebben goeie op www.caracair.nl

12. djellybelly

het is een vrij oud huis en we hebben dus geen termostaat we hebben alleen knoppen op de verwarming en heb dus ook niet zon ding voor de luchtvocht te bepalen.
    ik vind het een beetje een hoop geld ik ga eerst maar proberen te doen met de andere.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben n luchtbevochtiger sinds n week, helpt t vochtgehalte op peil te houden in huis. Is ook tegen infecties/bacteriën etc.. Kostte wel 120 e bij de macro maja..

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik heb laatst eentje voor ik geloof 50 Euro bij de Makro gehaald, van Delonghi, best handig. 's Winters is die lucht zo droog in huis, dat je keel 's ochtends aanvoelt als een stuk schuurpapier. Helpt wel.

15. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Wij hebben er sinds twee dagen een, inderdaad veel minder last van ogen, luchtwegen, droge neus enz. Maar..... we hebben hem vooral gekocht omdat we lelijke grote kieren hebben in onze hardhouten vloer.
    De hygrometer gaf dan ook 34% aan..... en das wel heeeeeeel laag.....

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons zelfs soms 29% en gek vinden dat we vaak hoofdpijn hadden en n zere neus en keel.. :rolleyes:

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wij hebben ook zo'n luchtbevochtiger gekocht! werkt echt super. voelt veel prettiger nu. altijd droge mond, lippen en huid. was bij ons ook 34% veel te droog dus.

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    We hebben de droger de deur uitgedaan (was stuk jaja maar toch) en nu drogen we de was in de kamer en hebben we veel minder last van de droogte! ('s avonds ophangen, 's ochtends droog!

Kost geen cent!

19. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Nou, die plantenspuit..... Onze luchtbevochtiger gebruikt 7,5 liter water en doet hier ongeveer 16 uur over.
    Dat is dus ongeveer 0,5 liter per uur! Dan kan je wel blijven spuiten, maar zal niet veel helpen.

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier ook een huis wat veel te droog is. Onze hele houten vloer is aan het kromtrekken :-s We hebben 3 jaar terug dus maar 2 luchtbevochteraars gekocht en dat scheelde echt een hoop! Succes ermee!

Deel Deze Pagina