hij wil zelf eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Man man man wat ene gezellige boel aan tafel heb net mijn hele keuken opnieuw kunnen schoonmaken alles zit onder de zooi meneer eet zelf althans hij doet een poging, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren de komende weken het weer was nu helaas weer wat minder van de week al 2 keer in ene romper in de tuin gezet en daarna zo door in de douche maar helaas was vandaag geen optie wel die douche die is zo nodigdan.

1 ding mama is wel supertots dat het hem lukt!

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

hoi hoi! Hoe deed je het voor die tijd als ik vragen mag, hapjes geven? Hier ook nog wel, maar ze eet al een paar maanden zelf haar prakje op en dit gaat heel goed. Wel vervelend als ze zo knoeien..

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier was het wisselend, soms at ze wekenlang best rustig zelf, soms moest ik haar heel veel helpen...
    Je kunt ook je zoontje samen met jouw laten eten, dus wel zijn vorkje of lepel in eigen handje laten houden, maar dan help jij met opscheppen en in de mond stoppen?

Danique heeft een paar maanden lang goed zelf gegeten en nu sinds een week maakt ze van elke maaltijd (ook koekje eten) een enorme smeerboel, dus help ik haar nu weer even wat vaker...

4. marilouise

Hij heeft nooit de behoefte gehad zelf te eten tot hij helemaal opknapte na een enorme tijd ziek zijn iedere keer, en nu sinds een maand eet hij zijn brood zelf ook met een vorkje soms prikt hij zelf eraan soms moeten wij het doen ook vlees doet die zelf met ene vorkje maar groente en dat soort dingen nee hoor meneer vond het wel best,

van de week moederdag hadden we een bbq voor de familie hier hij zat in de stoel naast me een banaantje te smikkelen ook zelf en vond het feit dat mama met de hangop bezig was wel leuk, op een gegeven moment was ik de pannenlikker en de grote lepel kwijt die zat hij met in iedere hand 1 omste beurt af te likken en overal zat de yoghurt van de hangop, man heeft hem nog even gedoucht sávonds heeft hij nog even een demonstratie gegeven hoe je het net nieteet zeg maar kon die were in bad wat zat die onder, het is wel leuk,

vanavond was ik alleen met hem aan het eten man heeft vergadering en heb ik hem een vorkje gegeven en ikzelf ook en het bordje vastgehouden en hij zat te scheppen en ik ook steeds een hapje bij hem naar binnen ging goed heeft netjes zijn bordje leeg.

1 nadeel hij wil nog wel eens in zijn eten gaan zitten slaan, dus ja blijft poetsen

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oh dat slaan, ja dat houd ook wel een keer op hoor...Danique gaat ineens weer onwijs in haar bord zitten graaien met de handen, terwijl ze dat ook maandenlang niet heeft gedaan, het gaat wel weer over, haha, ja wij moeders hebben genoeg te doen in ieder geval...

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Lijkt mij juist heel gezond...

wij Rapleyen... met de andere 2 ook gedaan. Dan eten ze vanaf 6 mnd alles zelf. Gaat best oke hoor... ik heb mn kinderen nooit gevoerd.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja Lynn dat graaien, dat doet mijn dochter nu ook steeds, maar volgens mij gaat het haar dan niet snel genoeg of zo. Als ze meteen lepel eet wil het er nog wel eens af schuiven. Ze pakt het dan snel met het andere handje en kijkt me aan, zo van: Mag niet he.. Hihi. Niks tegen op rapley, maar een prakje eet je niet met de handen.

Ja TS misschien is rapley wel iets voor jouw.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Daarom prak ik ook niet... ikzelf hou mn eten graag ook herkenbaar een aardappel, een boon enz. is niet hetzlefde als een groen bruine massa. Mocht iemand het willen prakken dan kan dat op het eigen bord gebeuren. Voor de smaakontwikkeling is het ook veel logischer om niet te prakken.

en in my defense mn kinderen van 4 en 5 eten nu keurig met bestek hoor... al jaren. Dat komt vanzelf wel.

9. marilouise

Nou we hebben geprobeerd te starten met rapley al met 5 maanden hij kreeg al heel vroeg bijvoeding, maar meneer heeft een vader en moeder die alles prakken en het anders niet eten, en meneer denkt er hetzelfde over. Hij eet stukjes (fruit momenteel op banaan na niet nadat hij bijna gestikt is in een rijstwafel een maand geleden was op kdv sindsdien wil hij geen stukjes meer ) en dus ok niets anders meer als plakjes banaan. als ik het helemaal fijn maal eet hij het wel maar hij is heel lees heel erg bang geworden om zich te verslikken als dit gebeurd wordt hij ook helemaal gek van angst.

we hebben dus steeds geprobeerd vanaf 5 maanden tot en met een maand of 9 om dus echt de groente en het fruit zo aan te geven fruit natuurlijk wel geschild en in stukken maar meneer verdomt het hij eet dan niets en dan ook echt niets alles gaat dan naar de hond en als je het goed prakt dan eet die het wel momenteel moet we dingen als boontjes enzo ook echt met de blender fijn malen.
    pasta at hij heel graag wil hij niet meer, hij is helemaal verzot op brood dit eet hij ook goed uit de hand of met een vork gaat erg goed, vlees vindt hij ook heerlijk gaat ook erg goed,

maar misschien is het ook dat hij niet houdt van iets wat aan zijn handjes kleeft als hij een boterham eet met smeerworst bijvoorbeeld en het komt op zijn hand gilt hij alles bij elkaar en gaat zitten wapperen tot het eraf is.

dus hoe graag we ook wilden rapley lukte echt niet (hebben ook gewoon een luie donder hij vindt het wel best hoor een fles melk heeft hij nog nooit zelf vastgehouden.)

het maakt me op zich ook niet zo heel veel uit vindt het ook wel leuk dat hij nu eindelijk aan het ontdekken slaat probeer er natuurlijk wel voor te zorgen dat ik natuurlijk niet opnieuw moet gaan schilderen straks, maar zoals de yoghurt at hij niet meer en nu weer wel dus ben er ook wel blij mee!

10. marilouise

ow ja en nog ter info onze zoon at echt alles bijna alle soorten fruit alleen mango en watermeloen niet dit lust hij echt niet, en met groente hebben we niets kunnen ontdekken wat hij niet luste maar nu langzaam aan gaat het de goede kant weer op steeds meer gaat hij weer eten maar hetgeen een stukje is dus zoals macaroni nee, en je merkt het ook duidelijk dat hij bang is volgens de dokter heeft het tijd nodig

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter kan met haar handjes best netjes eten. Het grootste gedeelte belant in haar mond.
    Ze heeft nu sinds een kleine 2 weken door dat je ook een vork kunt gebruiken om te eten. Ze prikt (lees ramt:D) met haar vork in haar schaaltje in de ronte, waardoor alles weer door de lucht vliegt. Geeft leuke taferelen als je ergens zit te eten:cool:.

Ook haar toetje kan ze zeluf eten. Bakje houden wij vast, ze schept zeer enthousiast met haar lepeltje, waardoor de helft er achter af vliegt, en stopt ze hem zeer trots in haar mond:D.

Misschien helpen met een lepeltje (lees je houd de achterkant van de lepel vast om bij te sturen), of groenten/vlees/aardappelen prikken met een vorkje?

Deel Deze Pagina