hoeveel verdienen/werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door gelukkig, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik werk 35 uur per week (=4 / eens in de 3 weken 5 dagen) in de kinderopvang.
    Als ik zwanger ben en het kindje geboren is wil ik graag naar 24 uur (3 dagen) werken gaan. Ben alleen benieuwd wat ik dan zou verdienen.
    Ik weet dat ik daarvoor personeelszaken zou kunnen bellen binnen mijn stichting maar wil dit pas doen als ik echt zwanger ben.

Verdien met 35 uur per week ongeveer 1460 euro netto per maand, wat zou dat met 24 uur zijn?

En hoeveel dagen/uren per week werken jullie na de bevalling?

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    35x52=1820 uur per jaar werk je ongeveer...
    voor 1820 ontvang je (1460x12maanden=)17520pj
    17520/1820=9,63 per uur
    24x52=1248x9,63=12018pj
    12018/12maanden=1001

het is wel een grove berekening, sowieso al omdat het netto is, maar dan zou je ongeveer op 1000 euro zitten per maand.. niet meegerekend of je een 13e maand hebt..

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kom uit op(uitgaande van per 4 weken betaald krijgen):

1460 euro per maand / 140 uur per maand (35 uur per week)= 10,42 per uur netto.

10.42 x 86 uur per maand (24u per week) = 896 euro netto per maand.

Even globaal genomen.

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Bedankt meiden voor de berekeningen.
    Ik heb geen 13e maand.

Denk alleen dat ik wel meer verdien dan jullie berekeningen want een collega van mij is lager geschaald dan mij en werkt 24 uur en zei verdiende volgensmij al rond de 1100 per maand. Dus dan zou ik zeker meer dan haar moeten verdienen.

Als ik (ooit) zwanger ben ga ik personeelszaken bellen dan weet ik het pecies.

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    @devilchase, je berekening klopt niet, je werkt nml noit precies 4 weken in een maand.. Je kunt wel van weken naar een jaar rekenen.. ;)

En het kan goed kloppen dat het belastting tecgnish een stuk voordeliger is en je meer overhoudt, dat weet ik niet precies.. Daarbij komen ook nog je eventuele reiskosten en dergelijke andere extra's..

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik stop met werken na het verlof.. Maar misschien dat ik , wanneer ik het thuiszijn beu ben, wel weer een baan zoek, maar dan met regelmatige werktijden.. Want 2 met onregelmatige werktijden ( mijn man is melkveehouder en ik werk in de thuiszorg) is het vinden van goede opvang ( in mijn regio) (bijna) onmogelijk..

7. sammie82

sammie82 Lid

27 okt 2008
    64
    0
    0
    Kijk eens op loonwijzer.nl, klopt altijd vrij goed.

8. Esin

Esin Niet meer actief

Ik werk zelf nu 24 uur en verdien e1100 netto.. (In de zorg)

Na de bevalling van mijn 2e kindje heb ik besloten zeker 7 maanden thuis te zitten om op mijn gemak zonder stress voor mijn kindjes te zorgen en omdat ik mijn pasgeboren baby absoluut niet op een Kdv wil brengen..

Daarna wil ik 20 uur gaan werken...

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik werk nu 30/38 uur (ene week 4 dagen andere week 5 dagen) verdien 1750 bruto.

Na de bevalling wil ik 32 uur gaan werken of minder..eerste kindje dus hoe het allemaal verloopt weet ik nog niet.

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Stoppen met werken is voor mij geen optie, dan zouden wij het financieel nooit redden! We zijn nu al zeker 1 salaris kwijt aan alle vaste lasten.

Hypotheek, verzekeringen, v.v.e., zorgverzekeringen, auto, telefoonabblementen, internet, radio en tv, gas water en licht enz. enz.

En dan hebben we niet eens luxe dingen! Bijv. geen krant, tvgids of meespelen aan een loterij.

Dus werken zal ik altijd moeten blijven doen, maar denk dat ik dat ook wel lekker vind, beetje de sociale contacten bijhouden hahah.

Soms denk ik wel, zullen we ons huis verkopen en lekker goedkoop een 4 kamer woning gaan huren, dan houden we veel geld in ons zak voor leuke dingen. Maar ja we wonen nu in een leuk dorp en meestal als je goedkoop wilt huren woon je niet in een hele leuke wijk/stad.

Hopen dat we dinsdag een fors bedrag winnen in de staatsloterij. (Me vader heeft 10 loten gekocht, en dat wordt dan verdeeld over de kinderen als er een prijs valt) Zou wel erg leuk zijn hahah!

11. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Je kan toch ook vrijblijvens personeelszaken bellen voor een salarisberekening? Ook niet-zwangeren denken wel eens na over minder werken.

Zelf blijf ik na mijn bevalling en o-erlof (samen ca. 6 maanden) 32 uur werken en mijn man gaat dan ook 32 uur werken.

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    32 uur werken lijkt me best veel, ik zou dan 4 dagen moeten werken!
    Maar als het financieel beter is zal ik wel moeten. Me vriend heeft niet zo'n hele goede betaalde baan en als we op vakantie willen enz. is 4 dagen werken wel beter haalbaar.
    We zien het tegen die tijd allemaal wel.
    En idd. denk dat ik van de week maar eens personeelszaken ga bellen of ze het voor me willen utzoeken.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik werk als Jeugd- en jongerenwerker.

24 uur per week.
    Netto loon: 1.188 euro per maand excl. Onregelmatigheidstoeslag (ORT)
    Met ORT zit ik op ongeveer 1.235 euro.

Maar deze maand mijn laatste maand, heb ontslag genomen.

A.s. dinsdag een sollicitatiegepsprek voor de functie: Leidster Kinderopvang.
    Alleen is het op oproepbasis, maar bij het aantal uren staat er: 25 - 32 uur per week.
    Dat snap ik dus niet.
    Dus even vragen hoe dit precies zit want ik wil toch wel elke week werken, liefst minimaal 2 dagen in de week.

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    normaa gesproken zou dit inhouden dat ze je per week MIN. 25 uur nodig hebben met een MAX. van 32 uur.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik hoop het van harte.

32 uur is dan wel meer dan ik gepland had, maar nu trek ik het nog makkelijk!
    Liever teveel dan te weinig. De centjes zijn welkom met een beeb op komst.

Ik laat het morgen wel weten hoe mijn gesprek is gegaan en wat de werkelijke uren nou inhouden.
    Mijn recente ervaring is dat uitzendbureaus namelijk in de vacaturebeschrijving niet altijd correcte info geven over een functie.
    Ben dus heel benieuwd!

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Leuk die berekeningen, maar als je minder verdient, betaal je minder belasting en hou je dus netto per uur meer over. Ze kloppen dus niet.

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dat schreef ik ook al en de berekening klopt gewoon als je een grove "netto"berekening wilt hebben. heb het gisteren bij p&o nagevraagd omdat ik het zelf ook wilde weten en ik de mijne ook zo heb uitgerekend.. alleen heb ik de mijne bruto uitgerekend en die klopt precies :) en bij netto zit idd minder belasting zoals ik al schreef :)

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja bruto klopt natuurlijk, daar zit het probleem m ook niet in. Maar het kan netto echt wel aardig wat schelen hoor! Zeker als je je afvraagt of je rond kan komen, is 100 euro meer of minder nogal essentieel.

Deel Deze Pagina