Pregnyl en zs-test

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door samkids, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Een week en 5 dagen geleden heb ik een pregnyl spuit gehad, nadat ik een dikke week FSH had gespoten. Kan ik dan nu nog hCG in mijn lichaam hebben waardoor een zwangerschapstest vals-positief kan uitvallen? Weet iemand dat?

Liefs,
    Drew

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ligt eraan hoeveel eenheden pregnyl.
    5000 eenheden: 10 dagen
    10000: 14 dagen.

3. samkids

samkids Niet meer actief

10.000

Hmm, da's jammer. Was me al stiekem aan het verheugen na de lichtpositieve test.

En boem!!.. weer terug op de grond.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Als je 2 dagen wacht en je test nog eens en hij wordt lichter...dan is het hoogstwaarschijnlijk van pregnyl...wordt de test donkerder...dan kun je er vanuit gaan dat je zwanger bent!

Ik duim voor het laatste!

Liefs

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik duim ook voor het laatste!!!!

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ik had ook te vroeg getest na pregnyl. Echter de dag erna was ie donkerder en dag later nog donkerder. Ik was dus wel zwanger. Kon mezelf wel voor de kop slaan om zo vroeg te testen, want eigenlijk wist ik natuurlijk eerst nog niks. Kon van de pregnyl komen. Over 2 dagen, als ie dan donkerder is dan zou dat best positief kunnen zijn. Spannend! Succes!

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik spuit de Ovitrelle 6500 IE en heb net een test gedaan, 8 dagen na de injectie en die is spierwit!

Bij mij is het dus veel sneller me lichaam uit. Vorige maand ook al op 6 DPO en nu is het ook 6 DPO, dus dat klopt wel.

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb vandaag (10 dagen na de pregnyl) een test gedaan en het streepje was heeeel licht.
    Was eigenlijk wel verbaasd hoe lang het in je lijf blijft, ik had 5000.

9. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Anja, test morgen weer eens. Wie weet! Bij mij was dat net zo. Het resultaat zit hier in de box te spelen. Spannend meiden! moeilijk he om te wachten tot nod. Laten jullie het resultaat even weten over een paar dagen?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Volgens mij ben ik ook 1 van de weinigen bij wie het zo snel afbreekt haha.

Maar het is echt bewezen, zelfs dmv een bloedtest. Heerlijk dat het zo snel eruit is, test ook altijd even om zeker te weten dat er niks meer aanwezig is :).

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    babii bij mij was de pregnyl er ook snel uit maar over het algemeen waarschuwen ze idd met vroeg testen bv.
    Een kennis van mij ook 7 maanden geleden, had 10000 eenheden pregnyl bij haar iui en teste 4 dagen van te voren positief tja toen zat die pregnyl nog in haar bloed.
    Alhoewel zij dachten dat het een miskraam was, was het toch echt van de pregnyl.

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik mag met 10000eh pregnyl na 12 dagen testen van ziekenhuis.
    Houdt zelf nod aan en evt nog een dag als ik het red.
    Is volgens mij na een dag of 11 uit je lichaam dacht ik.
    Heb ooit iemand gezien die een schema had neergezet. Elke dag wordt de helft afgebroken van de pregnyl.

Ik hoop dat het goed is. Maar geef geen garanties.

13. samkids

samkids Niet meer actief

Nou, ik deed vanmorgen een test is die was volgens mij harstikke negatief. :( Waren trouwens ook gekke testjes gisteren. Eerst zag je best duidelijk een tweede streep, maar na een minuut of 10 was die nauwelijks zichtbaar meer. Vanmorgen had ik dat niet en toen deed te test gewoon 'normaal' maar wel zonder tweede streep...
    Ik zit nu op 14 dagen na de Pregnyl injectie. Op een andere website las ik dat de halfwaarde tijd van hCG 33 uur is. Als ik dus vrijdagochtend 23/01 om half 7 de injectie heb gezet van 10.000 eenheden, zou het zaterdag om 15.30 nog 5.000 U moeten zijn. Zo doorrekenend ben ik uitgekomen op +/- 9 U vandaag en gisteren dus 18 U. Net onder de detectielimiet van een thuistest volgens mij. Maar goed, het kan bij mij net allemaal wat anders gaan waardoor een thuistest misschien net positief is en vandaag niet meer.

De gynaecoloog zei trouwens dat ik pas 14/02 moest testen, maar de assistent daarna zei 07/02. Ja, ik weet het, ik ben veel te vroeg. Maar bij eerdere zwangerschappen testte ik ook rond 11 dpo positief. Maar goed, toen gebruikte ik geen Pregnyl, dus ik had toch naar de assisitent (of gyn) moeten luisteren.

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De tijd die ze aangeven om te testen wisselt nogal eens tussen de 2 en 3 weken. Weet alleen dat als ik zou willen na 12 dagen in ziekenhuis test mag komen doen. Wil ik niet hoor, wil het zelf doen. Maar hoor ook mensen die minimaal tot 17 dagen na iui moet wachten.

Jammer dat hij negatief was. Kan ook nog zijn dat het niet helemaal goed is gegaan. Of dat je nog net teveel pregnyl had. Sterkte met wachten

Deel Deze Pagina