Na clomid starten Gonal-F

Discussie in 'MMM clubs' gestart door AnnevdH, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Heey ik zal mij even voorstellen.
    Ik ben Anne en ben al sinds juli 2012 bezig om zwanger te worden. Wist al vanaf 16 jaar oud dat het moeilijk zou worden. Jaren is er gezegd dat ik PCOS zou hebben. Echter nu verhuisd en een nieuwe gynaecoloog en hij zegt dat het geen PCOS is. Wat het wel is.. Is niet duidelijk!
    Heb geen eiontwikkeling en geen eisprong. Echter wel veel eitjes (gelukkig)!

Nu heb ik in 2013 een kuur van primolut en clomid 50mg gehad. Toen weer een pauze omdat ik in november ten huwelijk was gevraagd en wij augustus wilden trouwen! Heb ik in juli 2014 (kon niet meer wachten...) 100mg clomid gehad! Echter geen resultaten en kreeg ik 150mg clomid na een kuur van primolut.
    Eind september resultaat gehoord en helaas weer geen eiontwikkeling / eisprong!

Vorige week met mn man naar de gynaecoloog gegaan en hebben optie besproken om te starten met fsh-injecties! Omdat wij eerst nog op huwelijksreis gaan hebben we besproken om half november te starten met de injecties!! Spannenddd!

Zoek een klein groepje om ervaringen uit te wisselen en elkaar te kunnen steunen!! :)

Groetjes anne

2. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi! Ik wil graag met je mee kletsen! Wat vervelend dat je al zo'n tijd bezig bent en ondanks alles nog nooit een eisprong hebt gehad.. Idd wel fijn dat je wel eitjes hebt! Hopelijk gaat het wel lukken met fsh injecties. Wel naar dat het allemaal zo moeizaam gaat hè.
    Nog gefeliciteerd met je huwelijk! Wel even iets leuks tussen al het wachten door :) En je gaat nog een mooie reis maken, heerlijk!

Wij zijn nu (pas) een jaar bezig waarvan een half jaar met clomid omdat ik door pcos lange cyclussen bleek te hebben. Heb tussendoor een vroege miskraam gehad en daarna niks meer. Onze gyn zei dat ze eigenlijk niet zo goed weten hoe ze vrouwen het beste kunnen behandelen na half jaar clomid en daar nu onderzoek naar doen, en hij vroeg of wij mee wilden doen. Daarom zijn we nu gestart met injecties sinds afgelopen week! Prikken valt me heel erg mee en tot nu toe nog minder last van bijwerkingen dan bij de clomid, toen veel opvliegers en vaak duizelig/(bijna)flauwvallen. Had jij last van de clomid?

Spannend allemaal!! Laten we hopen dat dit beter werkt :) heb jij ook een HSG gehad voor je mag beginnen met fsh injecties? Ik net achter de rug, gelukkig zijn beide eileiders open, dus dat is niet de reden dat het niet lukt.

Geniet van je huwelijksreis! Waar gaat deze naar toe? En duimen dat volgende of een van volgende rondes eens raak mag zijn :)

3. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Hoi haartje!

Leuk dat je mee wil kletsen!!

Jij hebt ook al een tijd erop zitten hoor! Bij mij is het erg met tussenposes geweest dus lijkt langer dan dat het misschien is! ;)
    Half jaar clomid zeg je, op welke hoogte heb je dit gehad?
    Bij mij gaf hij ook aan dat 150mg maximum was en daarom. U verder met volgende stap! :)

Ik had erg veel last van bijwerkingen daarom ook wel erg zenuwachtig voor de spuiten! Wel goed om te horen dat jij er minder last van hebt!!

Je moet me ff helpen... hSG? Haha is dat voor het opwekken van menstruatie? Ik moet namelijk wel met primolut starten voordat ik kan gaan prikken. Heb nu afspraak staan voor 26november als eertse prikafspraak im het te leren!! Spannend hoor!

Hoe ervaar jij de hele situatie en hie gaat je partner hiermee om?

En soort experiment zitten jullie nu in zeg je.. Wat houdt dat precies in? :)
    Hoe zien je dagen er nu uit en qua controles?

Wij gaan 26oktober naar zuid afrika!! Kan niet wachten! :D haha eerst nog twee weekjes werken (helaas :p) werk nog maar tot half december,, helaas wegens bezuinigingen moet ik weg! Dus die druk hangt ook nog boven mn hoofd maar ga er gelukkig al wel beter mee! :D

Fijne dag nog!

4. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

ik wil ook wel gezellig meekletsen! vandaag mijn laatste dagje provera, dan wachten op menstruatie en dan mag ik beginnen aan hormonen spuiten. Ik heb Gonal F gekregen en dan uiteindelijk Pregnyl. Heb het al meteen na 1 ronde clomid gekregen. Eitje groeide wel maar geen eisprong dus gynaecoloog was bang dat dit zo zou zijn ook bij hogere dosering van clomid. Dus maar meteen over op injecties. Ben er eigenlijk wel blij mee, door die Pregnyl bijna zeker eisprong. Aangezien ik begin dit jaar al een keer spontaan zwanger ben geweest (helaas uitgelopen op miskraam) ziet mijn gynaecoloog het positief in.

Had dit in ander topic geplaatst maar ga deze maar verwijderen... had deze over t hoofd gezien!

5. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi!! Ik heb een heel stuk tekst getypt en toen ik het wilde verzenden was het opeens weg.. Ik schrijf het nog een keer maar hopelijk komt het er dan niet dubbel op te staan, anders sorry!

Hoi Anne,

Heel gaaf dat je naar zuid Afrika gaat! Wilden jullie daar altijd al naartoe? Rondreizen of relaxen in luxe? Vast heel warm daar nu of niet? Gaaf!! Aftellen zeker ;)
    Wel heel erg balen van je baan.. Kan me voorstellen dat dat een hoop druk geeft. Kan je in jouw werk makkelijk een nieuwe baan vinden? Ik ga nog even extra voor je duimen dan!

Welke bijwerkingen had je van clomid? Ik ben nu pas een weekje aan het spuiten dus ik weet niet of bijwerkingen van gonal F nog erger gaan worden (nu nergens last van), maar ik lees hier op het forum een beetje dat de meesten wel blij zijn om over te stappen, toch minder last van gonal F dan van clomid. Ik vind het spuiten zelf ook wel mee vallen, je voelt er bijna niks van, alleen het naaldje echt in je buik steken is even eng, maar dat is vooral het idee denk ik. Ga jij jezelf prikken denk je? Of laat je het je man doen?

Een HSG is trouwens een rontgenfoto van je baarmoeder en eileiders, om te zien of de boel open is of niet. Gelukkig had jij die niet nodig, geen pretje kan ik zeggen!
    Ik moest voor we begonnen op dag 3 van de cyclus komen voor een echo, dan spuitles om het zo maar even te noemen en dat onderzoek van de baarmoeder en eileiders. Ben nu dus een weekje echt bezig en vanaf nu elke maand voor een echo om te zien of de boel goed reageert op de gonal F en ook of het niet te erg reageert met meer dan 3 eitjes tegelijk. Hoe gaat dat er bij jou uitzien?

Kunnen jullie en beetje praten over alles? Heb je het ook soms moeilijk waarom het nog steeds niet lukt enzo? Heeft je man het er ook moeilijk mee? Ik kan met de mijne er redelijk over praten, maar hij vindt ook wel een beetje dat ik er gewoon niet zo mee bezig moet zijn, dat komt het wel..

Maar jullie eerst even lekker genieten van een welverdiende vakantie! Heerlijk!

Hoi Elsje,

Gezellig! En spannend ook! Mag je dan deze week al beginnen? Fijn dat je gyn je meteen over heeft gezet op hormonen spuiten, niet eerst weer een eeuwigheid wachten op vanalles. Loop je ook al lang bij de gyn? Zijn jullie al lang bezig al ik vragen mag? Wel heel naar dat je een miskraam hebt gehad.. :S Was je al ver toen? Je zei dat je spontaan zwanger was geworden, had je toen wel gewoon een eisprong?

Ohh sorry ik zie dat het een hele lap tekst is geworden, ik zal de volgende keer wat minderen ;) Succes meiden met alles en ik ga voor jullie duimen dat het maar snel raak mag zijn met deze hormonen!

6. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @haartje
    Haha lang verhaal, vervelend he als je het dan opnieuw moet doen! :p
    Maar ja afrika was altijd mijn wens en heb gelukkig mn man zo ver gekregen plus van alle gasten gekd geschonken om reis te maken!! Gaan klein rondreisje doen door zuid afrika met een huurauto! Zin in!!

Wat betreft werk.. Nee zijn Geen vacatures op dit moment! Zit inde verslavingszorg en er zijn heel veel bezuinigingen! Komt vast wel goed ;)!

Ik werk erg vermoeid van de clomid en stemmingswisselingen... Erg vervelend want ben nu pas mezelf weer, eerst 10dagen primolut.. Dan 5 clomid en eigenlijk pas op moment dat ik ongesteld zou moeten worden ga ik me beter voelen! Word ook niet ongesteld dus vandaar injecties poging!

Al die afkortingen en namen moet ik nog leren hoor! Zegt me alle aal weinig :p
    Bij mij gaat het zo uitzien: eerst primolut om menstruatie op te wekken. Dan 3e dag van menstruatie starten met injecties. Moet dan aantal keer per week voor controle, inwendige echo, om groei van eicellen bij te houden. Als ze. Iet groeien gaat dosering omhoog en als ze gegroeid zijn rind 18mm dan krijg ik een andere injectie om eisprong op te wekken en dan gemeenschap te hebben :p

Apart dat jij maar eens per maand voor controle hoeft... Hij had het bij mij echt over meerdere keren per week!! :eek:

Ik kan wel goed met mn man hierover praten. Hij is wel echt een leek erin dus moet nog wel veel uitleg krijgen zeg maar.. Maar vind t wel erg fijn! Hij wist natuurlijk waar die aan begon... Ik wist vanaf mn 16e al dat ik moeilijk zeanger zou kunnen worden! Had hem keuze gegeven en hij is gebleven! :D
    Maar heb het er zelf wel aantal keren moeilijk mee hoor.. Vooral de negatieve uitslagen zijn zwaar! Wil her wel erg graag maar ben me bewust van dat het geen moeten moet zijn omdat dat ook vaak tegen werkt! Eigenlijk zoals jouw man zegt! ;)

@elsje
    Leuk dat je hier mee komt kletsen! Zeker omdat we alle drie op zelfde punt zitten!
    Wel,vervelend die miskraam! Maar aan andere kant positief dat je wel bewijs heb dat je zwanger kan worden! Zeker nu ermee verder gaan!
    Je hebt wel een fijne gynaecoloog dat je gelijk zo snel mag!! Scheelt weer kang wachten en ook vooral veel teleurstelling!
    Benieuwd hoe je je eerste keer spuiten gaat ervaren!!
    Heb je inderdaad een korte introductie van jezelf zoals haartje's vragen? :D

Ik heb ook een erg lange tekst... Sorry! :p

Hoor graag jullie ervaringen, klachten wat jullie mee maken met het spuiten!! Kan ik mijzelf mentaal gaan voorbereiden! :D

7. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

ja fijn ( nou ja fijn.... jullie snappen wat ik bedoel) dat we in hetzelfde schuitje zitten!

@ haartje, Ik hoop dat ik deze week mag beginnen, ben aan het wachten op mijn menstruatie die de vorige keer niet gekomen is na provera maar lag er aan dat ik toen te weinig baarmoederslijmvlies had en dat was nu niet het geval aldus de gynaecoloog. Ja, heel fijn dat mijn gyn me meteen over heeft gezet, ze wilde inderdaad niet telkens die teleurstellingen voor mij. Heb niet echt een vaste gynaecoloog ivm echo's, probeer wel telkens bij 1 iemand te gaan omdat ik haar zo fijn vind. Er is een gynaecoloog die ik vermijd in het ziekenhuis, ga echt niet bij haar omdat ik met haar een nare ervaring heb gehad, misschien leg ik het later nog eens uit. In juni ben ik de eerste keer bij de gynaecoloog geweest omdat mn menstruatie uitbleef zonder zwanger te zijn. Toen gaf hij aan dat er een cyste zat en ik moest 3 maanden later terugkomen. Werd toen snel ongesteld maar vervolgens weer lange cyclus dus weer gebeld en toen bleek dus dat ik geen eisprong meer had. En begon heel de mmm. We zijn vorig jaar augustus getrouwd en na onze huwelijksreis naar Dominicaanse republiek in september begonnen. Ik ben toen 2 keer ongesteld geweest en toen zwanger. Zo, dat gaat snel dachten we nog. Maar helaas na 11 weken een hele nare echo waarbij we te horen kregen dat het hartje niet meer klopte terwijl 2 weken eerder het hartje heel mooi klopte. Dmv pillen miskraam opgewekt. Heftige periode maar we dachten, ach vorige keer ook snel zwanger geraakt, doen we ff ;) Nou, niets is minder waar dus, na mijn miskraam begon de ellende met mijn cyclussen. Ik heb dus ooit wel een keer een eisprong gehad anders was ik niet zwanger geworden. Waarom ik dat nu niet meer heb weet ik niet en uit de onderzoeken komt ook niets. Maakt me ook niet uit, als ik maar geholpen wordt!

Anne, veel plezier op je huwelijksreis, geniet er nog even lekker van voordat alles gaat beginnen!

8. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi hoi!

@ Anne:
    Heel erg gaaf! Dat wordt echt genieten!! :D Tassen al gepakt? ;)

Inderdaad apart dat het zo verschilt dan met echo's! Misschien willen ze gewoon zeker weten dat je goed reageert? Ene kant heel fijn dat ze alles goed in de gaten houden, andere kant misschien ook weer een belasting zo vaak naar het ziekenhuis.. Hoe denk jij erover?

Ja die negatieve uitslagen zijn heel naar he! Heb je ook vriendinnen waar je mee kan praten? Of weet verder niemand het?

@ Elsje:
    Jeetje, dat je al zo ver was voordat het mis ging, dat is echt naar! :S Helemaal geen oorzaak gevonden dus? Dat is misschien nog lastiger dan als er wel een oorzaak was gevonden. Ben wel benieuwd naar je verhaal maar snap ook heel goed als je dat niet wil vertellen. Toch vervelend als je geen vertrouwen in je gyn hebt, gaat om zo iets belangrijks.
    Hopelijk mag je gauw beginnen met spuiten. Wanneer verwacht je je menstruatie ongeveer? Ben benieuwd hoe het bij jou gaat, of je er last van hebt enzo.

Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor een echo en met goed resultaat! Een groot ei dus mocht vanavond dat andere hormoon zetten voor de eisprong. Dat is wel een beetje meer vloeistof dan de gonal f, dus ook wel iets pijnlijker (nog wel goed te doen hoor! Heb het heel langzaam gedaan). Nu aankomende twee weken maar weer afwachten..
    Hoe komen jullie die wachtweken door? Ik probeer er ook niet zo aan te denken maar eerlijk gezegd lukt dat niet zo goed. Ik wilde al heel erg lang kinderen voordat we het echt gingen proberen (mijn man wilde nog niet) dus toen het niet meteen lukte had ik het gevoel dat we al heel lang bezig waren, wat dus eigenlijk niet zo was. Maar ondertussen is mijn geduld een beetje op ;) Herkennen jullie dit ook? Of kunnen jullie er wat beter mee om gaan?

Elsje, ook succes met afwachten, hopelijk komt het snel en kan je beginnen!
    Anne, wanneer ga je precies weg? Geniet ervan!

9. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    @ Haartje, ik ga van het weekend al je vragen beantwoorden!

Maar voor nu..... ik ben vandaag ongesteld geworden!!! Dus zaterdag beginnen met spuiten, spannend!

10. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Jeeej spannend! Dan mag je eindelijk beginnen! Ik wacht je verhaal af!

11. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Jeej jullie beide dus goed nieuws!! Ene moet klussen en ander moet gaan spuiten ;) !! Haha

@elsje, wat vervelend dat je zoiets hebt mee gemaakt! Is nooit prettig als er iets vervelends gebeurd bij een arts en persoonlijk vind ik t bij een gynaecoloog al helemaal vreselijk o dat je al zo "bloot" bent!!

Hoe oud zijn jullie iegenlijk?? Ik ben 25 jaar oud :)

Wij gaan 26oktober!! Moet dus nog ff weekje bikkelen haha dus nee tassen (helaas) nog niet ingepakt!

De wachtweken... Pff ja praat me er niet na, ja ik vind het vreselijk en doe wel alsof ik geduldig kan wachten maar van binnen pruttelt t met de dag wat meer! Stomme is ook dat ik ga "denken" dingen te voelen ... Bijv pijnlijke borsten etc! En achteraf blijk ik niet eens in buurt van een eisprong of menstruatie te hebben gezeten!! Wat je hoofd al niet kan doen he? Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen met het spuiten en jouw resultaten over twee weekjes haartje! :p

Heb je trouwens bewust voor zaterdag gekozen om te starten elsje?

Fijne avond nog! En succes met je eerste spuitdag morgen!!

12. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Herkenbaar! Ik ben tot nu toe ook bijna elke maand zwanger geweest, als ik mijn gevoel moest geloven (wat dus niet zo was), zo voor de gek gehouden door je eigen lichaam! Irritant ;) Lukt het jullie om netjes tot je NOD te wachten of testen jullie eerder? Mij is het tot nu toe nog nooit gelukt om te wachten.. Ik weet trouwens niet of je door die hormonen wel een betrouwbare uitslag krijgt als je te vroeg test, hebben jullie daar iets over gehoord?

@ Anne: een weekje, duurt nog lang! ;) Heb je je route al helemaal uitgestippeld? Ik ben trouwens 29!

@ Elsje: vandaag eerste keer spuiten! Hoe ging het?

13. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Ik heb de uitnodiging gehad maar kon niet accepteren.. Kan je die nog eens sturen?

14. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Welk uitnodiging? ;)

Ik heb tot nu toe elke keer wel tot mn NoD gewacht omdat er al weinig vertrouwen in was eigenlijk! Dus wou mezelf dan wel echt zeker wetne als ik t zou doen dat t niet te vroeg zou zijn!! :)

Hoe gaat het spuiten elsje??

15. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    ik zal je ook even uitnodiging sturen AnnevdH! Als er meerdere liefhebbers zijn om mee te doen aan een priveclubje hoor ik dit graag....

Deel Deze Pagina