te dun baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sanst, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 3 IUI behandelingen was het baarmoederslijmvlies 6, 7 en een keer 7,5. Begin september heb ik een plaatsing gehad d.mv. eiceldonatie. Toen was mijn baarmoederslijmvlies 6mm. Er werd gezegd het is niet optimaal, maar ook niet slecht. Deze keer gaan ze mijn baarmoederslijmvlies meten zonder dat ik medicatie gebruik. Ze vinden het toch aan de dunne kant. Nu lees ik verschillende berichten dat ze niets kunnen doen aan de dikte van je baarmoederslijmvlies en je leest dat ze de medicatie opvoeren. Heeft iemand positieve ervaring dat door de medicatie het baarmoederslijmvlies toch dikker is geworden? Of is het een oplossing om tarwekiemolie te gebruiken. Ik hoor graag tips.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt wel degelijk medicijnen gebruiken om het dikker te laten worden. Hormoonmedicatie om gelijktijdig je eisprong te stimuleren, of alleen Progynova. Vervolgens Utrogestan om het in stand te houden. Tarwekiemolie zal weinig effect hebben, denk ik.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoor goede dingen over utrogestan maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Wel heb ik ervaring met te dun baarmoederslijmvlies en wat er eventueel aan te doen is;

Bij Clomid en Puregon is het soms zo dat het baarmoederslijmvlies niet goed meegroeit.
    Menopur kan wel zorgen voor beter baarmoederslijmvlies. Dit komt door de LH die erin zit. Ik ben het bewijs dat dat een heel groot verschil kan maken. Ik weet niet of je aan Menopur kan of iets anders met LH kan krijgen?

Verder; niet te licht zijn qua gewicht en wat huis-tuin en keukenmiddelen betreft; niet teveel rauwkost en andere vocht en vezelrijke dingen eten. Heeft iets te maken met het (her)opnemen van eustrogeen in het lichaam dat ook helpt bij het groeien van het baarmoederslijmvlies.
    Niet stoppen met vezels he! Ze zijn wel belangrijk, maar niet teveel.

4. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn baarmoederslijmvlies groeide bij clomid ook niet helemaal goed mee.
    Nu bij menopur gaat het super goed.

Met andere middelen heb ik geen ervaring.

5. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen keer heb ik progynova en utrogestan gebruikt. Maandag wordt mijn baarmoederslijmvlies gemeten in een normale cyclus zonder medicatie. Afhankelijk van het resultaat wordt de medicatie aangepast.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bij mij was het ook elke keer te dun (met clomid en zonder medicatie).
    Met puregon groeide het supergoed, vroeg in de cyclus had ik al rond de 8-9 mm en rond de eisprong 10 of meer.

7. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik had hetzelfde probleem, mijn baarmoederslijmvlies kwam niet verder dan 5 mm..
    Bij ons werd gezegd dat er niet zoveel aan te doen was, en de ivf waar wij voor ingepland waren had net zo weinig zin als alle iui-pogingen die wij hebben ondergaan. Eigenlijk was de boodschap: Het zal heel lastig worden om een kindje van jullie zelf te krijgen... (Maar zelf heb ik dit nooit willen geloven en ben ik er heilig van overtuigd geweest dat wij hoe dan ook een kindje van onszelf zouden kunnen krijgen.)

Uiteindelijk was ik een beetje klaar met het hele MMM-gedoe en ben ik tarwekiemolie gaan slikken en ben ik naar een alternatief genezer gegaan om mezelf weer een beetje terug te vinden.

Dé boodschap kregen wij in november 2012 (daarna ook behandelingen gestopt) in januari had ik me hier een beetje bij neergelegd en hebben we besloten een jaartje MMM-rust te nemen. En eind februari hielden we een positieve test in handen.
    Wat maar wil zeggen: Altijd een lage baarmoederslijmvlies zegt niet altijd wat.

Volgens mijn alternatief genezer (die ik bewust niet heb gezegd dat ik een laag b baarmoederslijmvlies ms had) had ik teveel spanningen in mijn lichaam, waardoor ik de verkeerde voedingsstoffen uit mijn voeding haalde. Dit zorgde ervoor dat ik 'verzuurde' en zo mijzelf en een evt. groeiend vruchtje 'vergiftigde'.

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
  9. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Tijdens mijn ICSI behandeling (3x voordat onze dochter geboren is) had ik steeds een baarmoederslijmvlies van rond de 6 mm. Liefst zagen de artsen mijn baarmoederslijmvlies dikker. Bij onze laatste poging neem ik gaan googlen en kwam ik op een forum terecht waar een vrouwe vertelde dat ze tarwekiemolie slikte om een dikker baarmoederslijmvlies te krijgen. Bij haar hielp het. Dus ik ben dat ook gaan proberen: baat het niet dan schaad het niet dacht ik. Onze laatste ICSI is toen geslaagd en ik had daarbij een dikker baarmoederslijmvlies, namelijk 8 mm.

Nu zijn we bezig met een brusje voor onze dochter via ICSI. Weer tarwekiemolie gaan gebruiken. Had de laatste echo 10 mm. Ik zweer dus bij deze pillen!!

Ik gebruik kruidvatmerk. Het zijn kleine ronde doorzichtige bolletjes die je 3x per dag slikt.

10. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Ik heb vanmiddag de tarwekiemcapsules gehaald,heb met de gyn overlegd en baad het niet dan schaad het niet zei ze.Ook had ze zelf net een diploma voor accupunctuur binnen,en dat raadde ze mij ook aan.Helaas heeft ze zelf nog geen ruimte daarvoor dus moet ik hier in de buurt even wat zoeken.

Ik moet volgende week terug komen,er zaten wel eitjes,maar niet groter dan 8mm....dus dat is te klein.

Mocht er volgende week nog steeds niks veranderd zijn dan ga ik waarschijnlijk aan de clomid!Stiekem hoop ik dat ik volgende week weer kom en dat ze ineens een mooie laag bms ziet ;)

Wel raar dat het bij sommige meiden zo goed helpt zoals bij Druifje en bij een ander totaal niet!Zelf denk ik dat mijn redbull gebruik van een tijd terug ook nog wel eens van invloed kan zijn,zat zo op 10 blikjes per dag en van te veel caffeine gaat blijkbaar je bms ook minderen.Dus dat heb ik de deur uit gedaan...moeilijk...want ik ben dr echt aan verslaafd geraakt!!

11. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Ik hoop ook dat je volgende week een goede laag hebt opgebouwd!! Succes!!

12. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    haha dank je wel!!Ik hoop dat jullie snel een brusje in de oven hebben!!!

13. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Oestradiol heb ik ervoor gehad. E2.

14. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    de afspraak is nu dat ik donderdag afwacht,zelf heb ik het idee dat er in mijn buik veel aan de gang is.Sinds ik de tarweoliecapsules slik heb ik namelijk een weeig gevoel in mijn buik,lage rugpijn en ik kan moeilijk naar de wc...dus ik hoop dat mijn lichaam zo druk aan het werk is dat ik donderdag een mooie laag baarmoederslijmvlies heb...ook heb ik voor het eerst sinds jaren een andere soort afscheiding...beetje vies praatje maar viel mij wel op!

Mocht ik het toch verkeerd hebben en er is niks opgebouwd dan gaan we blind starten met de clomid!

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Clomid staat erom bekend dat het juist een negatief effect op het baarmoederslijmvlies heeft. Het groeit minder goed mee en blijft dunner dan zou moeten. Als je nu al problemen met je baarmoederslijmvlies hebt, denk ik niet dat Clomid de juiste keuze is.

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    De gyn zei dat ik twee keuzes had..of clomid of de pil voor een paar maanden.Voor de rest zijn er wat haar betreft geen opties,en ik ben niet echt een type dat zelf met dingen aankomet omdat ik gewoon niet weet wat het beste is..

17. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Lastig he! Wisten we maar wat het beste was! Ik hoop dat de tarwekiemolie zijn werk doet!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zweer ook bij acupunctuur!!! Leverde mij altijd een baarmoederslijmvlies op van rond de 12/13 mm. Mijn artsen waren er ook zeer positief over evenals vele lotgenoeten die het geprobeerd hebben.

Heel veel sterkte en succes, geef niet op!

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan heb jij een gyn waar je niet veel mee kunt...;) De pil is zeker geen optie en Clomid is niet de juiste keuze als je baarmoederslijmvlies nu al steeds te dun is.

Je kunt Pregnyl proberen om een goede eisprong te krijgen en je luteale fase te verlengen. Je kunt andere hormonen spuiten, zodat ook de groei van een eicel en daarmee de groei van je baarmoederslijmvlies bevordert wordt (Menopur, Puregon). Je kunt Progynova proberen, dat speciaal bedoeld is om het baarmoederslijmvlies dikker te laten worden. Je kunt Utrogestan-bolletjes proberen in de tweede helft van je cyclus. Genoeg opties!

Mijn advies: Een andere gyn zoeken, want hier kom je niet verder mee. Wij hebben twee jaar verspild doordat we bij een gyn zaten, die niet geschikt was voor onze situatie.

Ik geloof niet in acupunctuur of tarwekiemolie om je baarmoederslijmvlies dikker te maken. Het is een hormonenkwestie.

Succes!

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Er is zoveel van invloed; (schommelingen in) hormonen, gezondheid etc. dat het gewoon moeilijk te achterhalen is waar het aan ligt. Het kan zelfs met dezelfde medicatie de ene keer heel goed gaan en de andere keer heel slecht.

Clomid staat erom bekend niet zo goed te zijn voor het baarmoederslijmvlies maar dat is niet bij iedereen zo; ik had bijvoorbeeld dik baarmoederslijmvlies met clomid en dun met puregon. Menopur hangt er een beetje tussenin.

Ik denk dat het niet zozeer de tarwekielolie is maar de aanwezigheid van goede vetten (welke plantaardige of vis olie dan ook) die kunnen helpen. Goede vetten zijn immers goed voor hart en bloedvaten dus dat zou het best eens kunnen zijn.

Acupunctuur helpt mij ook maar idd; wat er precies werkt of dat het een combi is, weet ik niet.

Deel Deze Pagina