bah bah wat kan een mens zenuwachtig zijn.. Ik post het hier maar want heb geen idee waar dit ergens thuis hoort... Ik heb tumoren in mijn lever en die heb ik gekregen door de AC pil.. daardoor erg veel meegemaakt. Nu hebben we dus sinds 14 maand groen licht, en nog steeds geen succes. Nu krijg ik woensdag eind van de middag telefoon van mijn lever arts, over hoe het nu met de tumoren gaat,of ze er nog "goed" uitzien, en of ze mooi geslonken zijn. Woensdag krijg ik ook de kans om te vragen of ik überhaupt vruchtbaarheidsbehandelingen zou mogen ondergaan.Omdat ik de tumoren heb gekregen door hormonen.. Hier hangt voor mijn gevoel veel vanaf.. De ferti kliniek in zwolle wil ons niet helpen ivm mijn overgewicht, ze willen me niet eens onderzoeken.. dus ik heb geen idee waarom het zwanger worden niet lukt. ze willen me pas onderzoeken als ik 15 kilo of meer ben afgevallen. We weten dus sowieso niet waar we aantoe zijn.Waar het aan ligt en of er wat aan te doen is. We hopen toch zo dat de arts ook groen licht geeft voor eventuele behandelingen, mocht dat nodig zijn. We willen dan naar de Geertgen kliniek gaan, veel over gelezen.. wel ver van huis, maar je moet toch wat. Het is zo dubbel, ik hoop dat we behandelingen (onderzoeken) kunnen krijgen, al had ik zo gehoopt het niet nodig te hoeven zijn.. Als we GEEN toestemming krijgen, denk ik dat we ons sowieso maar moeten laten onderzoeken.. en als we te horen krijgen dat er iets niet goed is.. zullen we ons er bij neer moeten leggen ben ik bang... ik ben zooo gespannen voor woensdag, weet niet waar ik het zoeken moet pfff... kan wel janken.. het is zo spannend allemaal... sorry voor het warrige verhaal, maar wou zo graag even mn hart luchten...
Ik hoop dat je positief bericht krijgt! En wat heftig met die tumoren! Ik wens je alle sterkte toe! Ben je ook bezig met afvallen? Ik heb van horen zeggen dat overgewicht ook voor minder vruchtbaarheid kan zorgen.
Thnx het gaat met ups en downs. blijft niet erg stabiel. En het kàn inderdaad ... maar is niet gezegd dat het daar door komt...
Allereerst veel sterkte toegewenst! Ontzettend heftig! Misschien begrijp ik het verkeerd, maar is 15 kilo afvallen geen optie? Volgens mij kan dat ook een oorzaak zijn van een uitblijvende zwangerschap toch? Wellicht is het een optie, het kan nooit kwaad! Je kunt dan in ieder geval een stuk dichter bij huis blijven
Ik weet niet of dat wat is ik ben al 23 kilo afvallen waarvan in het laatste 1, 5 jr er 10 kilo weer bij is gekomen. En ik doe mijn best maar de mogelijkheden zijn beperkt qua beweging enzo.. het is en blijft gewoon een strijd, afvallen.. maar inderdaad ik hou goed in de gaten wat ik eet, maar het gaat niet zo snel...
Hey meid, veel sterkte en succes morgen! je hebt al veel tegenslag gekregen hopelijk mag het nu eens positief zijn... Als je inderdaad al moeilijk kunt gaan sporten of extra bewegen is het toch wel moeilijk denk ik om af te vallen en zo te blijven, ik ben ook iemand die snel blijkomt en moeilijk afvalt, en blijf nu mooi op gewicht dankzij het sporten. En 15kg is wel veel, dat val je niet op 123 af. Dus ik wens je echt veel succes!
thnx all.. Nee dat doe je zeker niet zo eventjes nee.. valt vies tegen.. maar gewoon verstand op 0 en proberen door te gaan.. wat een stress over morgen.. pff
Jeetje wat een heftig verhaal zeg. Ik wens je ontzettend veel succes vandaag! Hoop dat de dag een beetje snel voorbij gaat en dat je goed nieuws krijgt vanmiddag!
hoezo lukt bewegen dan niet goed?vanwege kantoorbaan of zo? wandelen of hardlopen is gratis in ieder geval. Succes vandaag iig
Nee bewegen lukt niet goed omdat ik in 2011 een spoedoperatie heb ondergaan voor een enorme hernia. Mijn linkerbeen deed het al niet meer, kon niet meer normaal naar de wc.. plassen voelde ik nog nauwelijks... Daarna naar de sportschool, goed aan t sporten geweest, dat ging steeds slechter en binnen 9 maand tijd, zat op exact dezelfde plek wéér een hernia waar ze niets aan konden doen, omdat mijn rug dat niet aan zou kunnen.. dus die moest met rust overgaan.. De pijn en naweeën van de hernia's gaan niet meer weg, moet er mee leren leven, en kan/mag gewoon verrekte weinig nog met mn rug.. Helaas.. en thnx
@RSL; oef, heftig! Dan is afvallen inderdaad niet maar zo even geregeld. lijkt me bij een eventuele zwangerschap ook wel even spannend hoe het dan met je rug zal gaan, er komt natuurlijk best wat gewicht aan je buik te hangen
@muppet.. daar ben ik nog niet zo bang voor.. ben gewent veel pijn te hebben.. helaas.. ben banger voor wat voor dingen mn lever gaat doen, omdat de tumoren zullen gaan groeien tijdens een zwangerschap. Heb al 2x in het ziekenhuis gelegen omdat er turmoren waren geknapt en ik dus inwendige bloedingen in mn lever had. vanmiddag hoor ik of ze weer geslonken zijn of niet. Mocht ik tijdens een zwangerschap in gevaar komen, en het kleintje, dan word het een spoedoperatie, om de bloedvaten naar de grootste tumoren dicht te branden. Maar dat is alleen als "noodoplossing" en nu dus geen optie helaas.. Het zal de nodige risico's met zich mee dragen, een zwangerschap. Maar ik hoop dat het ons "gegeven" word. Vanmiddag hoop ik antwoord te krijgen, of we hulp mogen krijgen met hormonen, of dat dat uitgesloten is..
idd.. het is allemaal nogal wat.. word er zelf ook niet bepaald vrolijk van.. maar we proberen positief te blijven, en hoop dat de dokter me verteld alles er goed uit ziet, en dat we hulp mogen zoeken.. Mja we shall see... thnx!!