Mijn hemel!(tandjes)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dacht van de week al wat te voelen tijdens het voeden.

Net geef ik hem zijn vit K en vit D op een theelepel en denk wat voel ik :confused: :confused: :confused:

Hup ik met mijn vinger erin en ja hoor de eerste puntjes zijn erdoor.

1 onder en 2 boven.

Mijn dochter was ook amper 2 mnd toen ze doorkwamen en dacht das gewoon bijzonder,maar nee hoor Justin dus ook en is pas 8 weken.

Hoe ga ik dat oplossen mocht hij een keer bijten?
    Dat begrijpt hij toch nooit met zijn 8 weken als ik auw roep :rolleyes:

2. randi

randi Niet meer actief

mijn dochter was ook 3 maand toen haar eerste tandjes erdoor kwamen en ik gebruikte toen een tepelhoesje, deze twee meiden hun tanden zijn ook aan het doorkomen nu ( is blijkbaar erfelijk vroeg tanden krijgen hier :D ) maar nu geef ik fv dus heb ik dat probleem niet meer maar die tepelhoesjes deden het wel goed bij mij toen

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen snappen heel snel wat wel en niet kan aan de borst hoor, dus over bijten hoef je je echt geen zorgen te maken. Als hij het zou gaan doen: let goed op hoe hij drinkt.
    Zolang een kindje echt aan het drinken is ligt het tongetje over de onderkaak, zou hij dan bijten dan zou hij zich pijn doen (en dat is iets wat babies van nature niet doen, zichzelf pijnigen).
    Pas als ze aan het einde van een voeding zijn en gaan sabbelen komt de kans om te bijten. Door goed naar je kind te kijken kun je het bijtmoment voor zijn, gewoon losmaken voor het de kans krijgt om te bijten. Wil het dan nog drinken, dan leg je gewoon opnieuw aan.

Tepelhoedjes zijn geen goede oplossing tegen bijten, omdat ze te veel nadelen hebben (minder melk, andere drinktechiek).

Deel Deze Pagina