onvoldoende kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by anira, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    Ik heb al een poosje het idee dat mn productie achteruit loopt.
    Toen ik ging werken kolvde ik meer dan voldoende voor mn mannetje maar geleidelijk aan werd dit minder.
    Sinds vorige week kolf ik overdag ook niet meer genoeg en kolf ik 's avonds extra een keer om mn voorraad voor de oppas op pijl te houden.
    Door overdag en 's avonds te koven had ik precies genoeg.
    Nu had mn mannetje gister niet genoeg aan aan flessen die hij normaal bij de oppas krijgt en heeft een extra fles gedronken en ook nog meteen bij mij toen ik thuis kwam. Vorige week had de oppas ook al het idee dat Justin eigenlijk wel meer melk wilde maar hij was er nog niet mopperig of jengelig van. Gister dus wel.
    Van het weekend was er nog niets aan de hand, Justin kwam gewoon om de 3 uur voor een voeding en was na iedere voeding gewoon tevreden.

Vandaag ben ik een dagje vrij en las ik een regeldag in maar wat kan ik doen zodat mijn productie snel weer voldoende is?
    Mijn voorraad in de vriezer is niet zo groot meer en ik wil echt geen kunstvoeding bij geven!

Wat ik trouwens tot nu toe doe met kolven en voeden:

Na Justin zijn eerste voeding van de dag kolf ik mijn borsten na. Opbrenst is dan 20 a 30 cc.
    Als ik moet werken kolf ik op de tijden dat Justin drinkt, om 9 / 12 / 15 uur.
    Als ik vrij ben drinkt Justin natuurlijk live bij mij en als ik het idee heb dat mn borsten nog niet leeg zijn kolf ik ze na .

Iedere avond als Justin op bed ligt kolf ik zo rond 21.30 nog een keertje voordat ik zelf ga slapen.

Justin drinkt over het algemeen rond de volgende tijden: 01:00 / 4:00 / 6:15 / 9:00 / 12:00 / 15:00 / 18:00 / 20:00.
    Tis allemaal op Justin zijn verzoek alleen de voeding van 6:15uur niet. Als ik moet werken moet ik hem om 6:00uur wakker maken en geef ik hem eten rond 6:15 voordat ik hem naar de oppas breng.
    Ben ik vrij dan komt Justin vaak zelf om een voeding tussen 6:30 en 7:00.

Ik hoop dat je tips voor me hebt om de borstvoeding weer op te krikken want ik wil eigenlijk nog lang niet stoppen of KV bij moeten geven.

2. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    wilde even laten weten dat ik in overleg met een lactatiekundige begonnen ben met domperidon sinds vrijdag.
    heb het idee dat mn kolf opbrengst al wat beter aan het worden is

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat goed dat je een LK hebt benaderd. Domperidon is een goed middel om de productie te verhogen! Hiermee moet je zeker vooruitgang kunnen boeken. Mocht je later nog vragen hebben dan weet je het forum te vinden.

Succes

Ilse

Share This Page