Afgelopen dinsdag was ik bij de Gyn voor een eerste gesprek. Ivm met mijn medicijnen. Ik ben nu 5 weken zwanger. Ik heb een inwendige echo gehad. Helaas was er (nog) niets te zien. Wel een piepklein plekje op één van mijn eileiders. Waarschijnlijk ben ik minder lang zwanger, maar heb ook de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik moest bloed prikken. De uitslag was 497. Dat was volgens de Gyn niet goed, en moet ik vrijdag weer terug komen. Wat nu? buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Wie van jullie heeft ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad? Hoe ging dat, hoe kwam je erachter en wat voelde je? Ik ben zo bang nu. Aan de ene kant voel het goed, ik weet zeker dat het goed is. Maar aan de andere kant ben ik heel bang... Of heeft iemand van jullie hetzelfde gehad en was toch gewoon zwanger? Liefs van mij
Hey Kainda, wat vervelend te lezen dat je nu in onzekerheid zit en dat je alleen maar kan afwachten en dat er een kans is dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. In nov afgelopen jaar heb ik zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, ik hoop dat ik je wat antwoorden kan geven op je vragen, echter verloopt elke zwangerschap en dus ook buitenbaarmoederlijke zwangerschap anders en hoop ik natuurlijk dat je alsnog goed nieuws krijgt morgen! Ik was 7.5 wkn zwanger toen ik geopereerd werd, eerste wkn heb ik mij op en top zwanger gevoeld, in de 6/7 week kreeg ik last van een beetje bruinverlies en halverwege week 7 namen mijn kwaaltjes af waardoor ik vraagtekens kreeg. Maandag op dinsdagnacht heb ik toen 2x kort krampen gehad maar gooide het op mijn spastische darmen en 's morgens na toiletbezoek kreeg ik hele erge pijn/krampen in buik aan linkerkant die zakte rustig weg, was maar een paar sec denk ik en is daarna weg gebleven. Toch de vk gebeld en we mochten rond 12en voor een echo komen. Mijn grootste angst kwam uit, ook niets te zien op de echo maar met 7,2 wkn hadden we eigenlijk veel moeten zien en horen. Vk vertrouwde het niet en we mochten meteen naar z'huis naar gyn. OM de dag bloed geprikt voor hcg want ook hij zag niets op echo. Mijn hcg steeg heel snel en dezelfde vrijdag heb ik een kijkoperatie gekregen waar ze zagen dat het vruchtje zich in mijn linkereileider had genesteld, ze hebben helaas mijn eileider moeten verwijderen. Ik heb dus eigenlijk minimale klachten gehad. Ik vond het een hele heftige tijd vol met onzekerheden. Ik wil je (jullie) heel veel sterkte wensen, heb je meer vragen. stel ze gerust...helaas zijn er meer meiden die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben gehad en je antwoorden of ervaringen kunnen vertellen. En nogmaals...misschien zoals gyn zegt, is het nog te klein om goed te zien en dat zou fantastisch zijn natuurlijk! Sterkte
HOi! Ook ik heb recent een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Voor het hoe en wat wil ik je verwijzen naar de topic buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik had overigens behalve zeurende buikpijn vanaf het begin van mijn zwangerschap ook geen klachten. Ik wens je heeel veel sterkte en babbel mee in het andere topic!
Hallo Afgelopen vrijdag heb ik opnieuw een echo gehad, bij een andere gyn. We hebben een vruchtzakje gezien in de baarmoeder Ik was zo blij. Over twee weken moet ik terugkomen voor een nieuwe echo.
Zeg dat is super nieuws...wauw...wat heerlijk zeg! Nou op naar de volgende echo en naar een kloppend hartje...ben heel blij voor jullie!
Gefeliciteerd Kainda. Dit topic is voor jou niet langer meer van toepassing, dus ik ga hem sluiten. Geniet van je zwangerschap. Groetjes Elvira (moderator)