Woon hier inmiddels al weer wat jaartjes samen met mijn man en inmiddels 2 kinderen, maar toch mis ik de gezelligheid of even een praatje met anderen. Om bij het begin te beginnen, ben 7 jaar geleden verhuisd van een andere provincie naar brabant waar ik ben gaan samenwonen met inmiddels man. Regelmatig contact met vriendinnen van vrienden van hem waar het goed mee klikte en ik ook wel wekelijks wat ging doen. Nu met 2 kinderen erbij snap ik dat het niet meer is zo als in het begin en dat je elkaar wat minder ziet enzo, maar zelf contact opnemen met me doet niemand! Ik ga dan erg aan mezelf twijfelen en denk van ligt het aan mij? Op de dagen dat ik dan vrij ben van mijn werk en alleen zit met de kinderen denk ik soms echt van hoe kom ik deze dag door! Probeer echt wel wat te ondernemen hoor met de kinderen, lekker zwemmen/kinderboerderij/boodschapjes doen/wandelen enzovoort maar is ook wel eens fijn om af en toe wat andere aanspraak (is dat een woord ) te hebben. Mijn hele familie woont 2 uur rijden verderop, dus het is ook niet dat ik zomaar even daar naartoe ga. Pfff mis gewoon wat gezellig mensen om gezellig mee te buurten en af en toe is kopje koffie/thee te drinken! Fijn dat dit forum bestaat, af en toe even van je afschrijven
Zijn er geen collega's waar je buiten je werk niet wat mee kan afspreken? Ik zou me ook ontzettend eenzaam voelen...
of ga misschien een cursus zoeken of sportvereniging zodat je hier vrienden aan overhoud die in de omgeving wonen
Misschien als je ze zelf een sms stuurt? Weet niet of je dat al gedaan hebt? Gewoon, hey hallo hoe is ie? Lange tijd niet gezien of zoiets. Of een mailtje. Meteen een opening als je iets terug krijgt. Zou mezelf niet te druk maken en gewoon denken niet geschoten is altijd mis. Toch? De vrienden hier zijn ook via mijn man, maar met de dames hebben we zo nu een dan een meidenavond bijv. Gaan we gezellig met alleen de dames uit eten ofzo. Misschien kun je zoiets voorstellen? Of plan een gezellige avond bij jullie thuis? Ik heb hier 1 keer Sinterklaas aangeboden als een house warming, nu doen we het dus elk jaar, want ze vinden het zo gezellig. Ik kan ook niet zomaar naar mijn familie wanneer ik wil, maar heb leuke mensen hier om me heen die ervoor zorgen dat ik niet teveel heimwee krijg. Maar, soms zie je ze idd een tijd niet en andere keren lopen je elkaars deur plat als het ware. Cursus of sportvereniging is idd ook een goed idee. Ben hier begonnen met Pilates en je leert idd meer mensen kennen. Andere aanspraak idd.
dit is zo herkenbaar!!! hier precies hetzelfde!! je moet constant achter mensen aan als je iets wilt ondernemen, niemand hoe ook maar eens een berichtje stuurt van hoe gaat het ermee.. hoef je elkaar niet eens voor te zien. Ik zit fulltime thuis op dit moment en ik mis het ook ontzettend!
Stuur regelmatig smsjes en krijg dan ook wel wat terug maar om af te spreken hebben ze geen tijd.... Voor een cursus zal ik eens op zoek gaan wat er wordt aangeboden in de omgeving. Hoe lang woon je al in engeland?
Ja en op den duur ben je er klaar mee om steeds maar zelf iets van je te laten horen, ipv dat hun dat een keer doen!
Durf je aan te geven dat je het jammer vindt dat het contact verwaterd op deze manier? Misschien dat dat openheid geeft en je vrienden/kennissen gaan er over na gaan denken.... (als je het aandurft om het open te gooien op deze manier, geef dan wel aan dat het jouw gevoel is en ga niet op de 'beschuldigende' toer, want dan maak je vaak meer kapot dan je lief is)
Een vriendin van mij heeft hetzelfde. Zij zegt ook ik ben meer dan moeder alleen. Nu spreekt zij vaak af met andere mama's bij bv een grote speeltuin. Misschien is een workshop een idee? Op zo'n avond ontmoet je vaak nieuwe mensen.
Ah, ja dan houdt het op een gegeven moment op idd. Jammer... Ik woon er in sept 9 jaar. Leerde mijn man kennen na ongeveer 2 jaar hier. Zeker niet altijd makkelijk als je anderen ziet en hoort over "naar de ouders gaan voor een bakkie", maar ja, er is gelukkig e-mail, skype etc.
Bij 1 vriendin heb ik idd gevraagd waarom we de laatste tijd niet meer afspreken, ze gaf aan dat ze het ook jammer vindt maar veel moet werken. Begrijp ik ook heel goed, en als ze een dag vrij is snap ik ook dat ze soms geen zin heeft om af te spreken maar al is het af en toe maar even een belletje/smsje of uurtje kletsen... Hoeft de deur niet plat te lopen me elkaar.
hoi! ik woon sinds een jaar ook in een ander dorp. mijn vriendin die ik eerst had zie ik nog steeds evenvaak. maar zij woont ook verder weg maar was eerst ook al zo. verder heb ik hier veel aanspraak van klanten van ons ( als ik behoefte heb aan een praatje hoef ik maar de werkplaats in te lopen en vaak is het zo dat ik weleens vlucht omdat ik gek wordt van het gepraat!) verder maak ik een praatje met wat mensen in de straat als ik met de kids ene rondje loop. maar echt contacten wat jij bedoeld heb ik ook niet hoor. maar ik moet er dan wel weer bij zeggen dat ik er persoonlijk ook geen behoefte aan heb. maar idd ga bij een vereniging ofzo.
Wat herkenbaar! Hier precies zo, mijn vriendinnenclub is totaal uit elkaar gevallen door verhuizingen maar met 1 daarvan heb ik een tijd geleden nog wel contact gehad na de geboorte van haar kleine. Daarna niets meer, geen belletje, smsje of wat dan ook. Heb nog naar haar gesmst, via Hyves contact gezocht, maar niets..... Ik heb 1 goede vriendin die ik regelmatig zie maar heb eigenlijk wel behoefte aan meer vriendinnen Hier dus ook soms eenzaam, ik ben ook nog eens fulltime thuis dus dat werkt ook niet echt mee.