Het liefst wil ik iemand vertellen dat ik zwanger ben! Maar mijn man wil nog wachten omdat ik pas 4 weken ben! Snap ik ook wel natuurlijk! Maar het duurt zolang☺️ Wanneer hebben jullie het verteld of gaan jullie het vertellen?☺️
Ik heb tot 14 weken gewacht maar ik was ook wel erg angstig na laatste MA.. de keus is aan jou maar misschien zou je beter kunnen wachten tot na je eerste echo.. ik weet niet wanneer je die dan zou hebben
Zou inderdaad wachten tot je eerste echo, dan weet je zekerder dat er daadwerkelijk iets zit wat levensvatbaar is. Je kunt eventueel als je het echt graag bij iemand kwijt wil bijvoorbeeld 1 iemand in vertrouwen nemen.
Nog even een paar weekjes wachten zou ik je willen adviseren. Ook na mijn eerste zwangerschap dat eindigde op een MK, had ik het achteraf te snel verteld aan iedereen... Bij deze zwangerschap kwam het nieuws pas rond week 18 zo ongeveer naar buiten.
Ik vind een groot verschil zitten tussen iemand in vertrouwen nemen, zoals moeder, zus of vriendin, of meteen aan de grote klok hangen. Beste vriendin wist het meteen hoor, en m'n moeder ook! Verder stil gehouden tot 12 weken.
Mijn moeder en zusjes gelijk gebeld, schoonouders een week later verteld. Beste vrienden kwamen terug toen ik bijna 7 weken was en m'n 1e echo al gehad had. Toen ook aan hun verteld. En met 8 weken na de 2 e echo aan de rest verteld (werk, andere vrienden en familie) als het mis gaat wil ik het toch delen.
Mijn ouders, schoonouders en broers+aanhang wisten het al in week 5. Vervolgens net voor de 8e week onze eerste echo gehad en het aan de rest van de familie + vrienden verteld. Mijn werk wacht ik nog even mee maar dat zal ook binnenkort zijn. Ik wil ook graag dat mensen het weten omdat ze dan rekening kunnen houden met je, en mocht het mis gaan ze dit ook beter begrijpen omdat ze ook de vreugde hebben gezien.
Bij mij net als bij poesta. Mijn moeder en mijn beste vriendinnetje wisten het meteen. Mijn broers en zusjes enzo 2 weken later. De rest met 14 weken.
Mijn schoonouders + zwager en schoonzus wisten het dezelfde dag, Mijn moeder en haar vriend en mijn broer heb ik het de volgende dag verteld. Ik was toen 3 weken. Vorige week hebben we het aan vrienden en collega's verteld, toen was ik 11 weken,. Deze week zet ik het een keer op Facebook.
Direct aan de ouders en schoonouders Broer, zus, oma's bij 9 weken (na eerste echo) Rest van de wereld 12 weken Wat was dat spannend. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
Ouders wisten het met 6 weken. Na de echo (7+3 wkn) heb ik het ook verteld op mijn werk en mocht de rest het ook weten.
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap Ik wist meteen dat ik zwanger was. Ik was ontzettend bang dat het mis ging en wilde het graag delen met iemand. Met 7 weken heb ik aan mijn zusje in vertrouwen verteld. Na de 1e echo, met 9,5 week, hebben we het aan mijn ouders en schoonouders verteld. Na de 2e echo met 11 weken aan onze goede vrienden, familieleden etc. Op het werk heb ik het pas verteld nadat de 12 weken voorbij waren. Je moet gewoon doen waar je, je goed bij voelt. Ik herken je gevoel wel volledig. Dus misschien kun je, je beste vriendin/broer of zus in vertrouwen nemen als je er al graag met iemand over wilt praten.
Had het eerst met de kerst willen vertellen maar mn moeder kwam er zelf al mee (terwijl ze echt van niks wist). Hebben het ookk aan mn vader en schoonouders zwanger en sz verteld. Mn zusjehoort het dit weekend. Mn vriendinnetjes en de beste vriend van mn man weten het ook al. Na de eerste echo (over 2 weken) vertellen we het aan dichtbij familie en ergens in het nieuwe jaar mag de rest het ook weten^^!
Beide families meteen na de positieve test! Dus met 4.2 - 5 weken. Met 6 weken onze beste vrienden en rond week 8 wereldkundig gemaakt. Konden het toch niet voor ons houden 🙈
wij hebben alvorens ik zwanger was al verteld dat we er voor wilde gaan (en was binnen een maand al zwanger) hebben het na een week of 7 toen we de eerste echo hadden gehad en hartje zien kloppen uiteindelijk aan iedereen verteld...kon het echt niet voor me houden vond het zo fijn
Zusje gelijk na de test verteld. (Als mijn moeder nog leefde had zij het ook gelijk geweten) Schoonouders met 8 weken omdat ik zo ziek was en hun vlakbij wonen en gingen zich zorgen maken Op het werk met 8 weken omdat ik me ziekmelde door misselijkheid. Met 10 weken rest familie en op fb gezet.