te gespannen bekkenbodem

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door koekwaus, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan mijn vorige zwangerschap hield ik een te strakke bekkenbodemspier over. Volgens de bekkenfysio had dit te maken met de zware bevalling, het ingeknipt zijn, maar vermoedelijk ook met het feit dat de kraamperiode emotioneel zwaar was (wegens overlijden in de familie).
    Ik had pijn bij het vrijen en ook mijn stuitje deed zeer.
    Na oefeningen van de fysio ging dit over.

Wel is mijn bekkenbodem volgens de fysio nog steeds te gespannen. Ik merk dit dus alleen niet.

Nu ben ik zwanger van de 2e. Nog maar net 1 maand.
    Vanmorgen moest ik 2 keer achter elkaar hard niezen en dat deed hartstikke pijn in mijn bekkenbodem. Anders heb ik dat nooit. Het deed echt zo zeer dat ik het een uur naderhand nog zeer deed.
    Wat moet ik hier mee doen?

Verder vraag ik me af of een te strakke bekkenbodem een bevalling bemoeilijkt?
    Bij de bevalling van mijn dochter schoot de ontsluiting helemaal niet op. Kan dat komen door een te strakke bekkenbodem, die ik misschien voor de bevalling ook al had?

Alvast dankjewel!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een te strakke bekkenbodemspier heeft geen invloed op de ontsluiting, het kan wel de uitdrijving (persen) verlengen.

Met de klachten van het niezen zou ik opnieuw naar de fysio gaan.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina