Hallo Verloskundige, Ik ben gister bij mijn verloskundige geweest en kreeg de uitslag van mijn bloedonderzoek ik Heb een bloed van A positief & Factor Rhesus C Negatief,Nu vertelde de verloskundige assistente dat ik me niet zo druk er over hoefde temaken omdat het niet erg was. en het Boekje Zwanger die je altijd mee krijg goed door moes lezen er over. Mijn vriend belde ff later op de dag nog de verloskundige want we snapte de uitdraai er van niet Toen vertelde ze dat ik dat dus had en dat ik met 27 weken nog is bloed onderzoek moes doen om tekijken of het nog het zelfde was en of de baby ook Negatief had.zoniet zou ik prikken krijgen maar daar over lees ik alleen bij het Puntje als je D hebt.vedder vertelde ze nog dat er een onderzoek wert gedaan want het zou ook bloedarmoede kunnen verorzaken als mijn Baby bv D had en ik C en daar voor een transfusie nodig had Klopt t nou allemaal of hebben wij het verkeerd begrepen vriendin van mij had precies t zelfde alleen die kreeg tehoren dat het alleen getest werd als je ongeluk heb gehad enzv maar daar over lees ik niks in het boekje dus hoe zit het nou precies? Ik hoop dat u mij kan helpen en mij kan uitleggen wat nu precies de bedoeling is Groetjes!
Hallo, Er worden inderdaad wat dingen door elkaar gehaald. Je bloedgroep is A positief. Daarvoor is geen extra bloedonderzoek nodig, dat is alleen bij negatief, dan moet er gekeken worden met 27 wkn wat die kleine is en is die positief krijg je een spuit met 30 wkn met anti-d en na de geboorte en wordt er nogmaals gekeken bij 27 wkn naar antistoffen. Rhesus C negatief daarvoor moet extra bloedonderzoek gedaan worden bij 27 wkn, dan wordt er nogmaals gekeken of je geen antistoffen aanmaakt daar is bij het eerste bloedonderzoek ook naar gekeken. Het rhesus C wordt per 1 juli 2011 meegeprikt. We prikken die antistoffen omdat als je die hebt en je hebt bloed contact met je kindje deze antistoffen het bloed van je kindje kunnen afbreken en dat kan gevaarlijk zijn. Hopelijk is het nu duidelijker. Groetjes Ineke
ineke bedankt! over die a positief wis ik dat daar niks aan gedaan word maar die rhesus was voor mij onduidelijk! alsnog bedankt bn weer wat wijzer! nu maar die 27 weken afwachten! pff nog zo verweg trouwens hoezo word het dan pas weer gecontroleerd en niet eerder want er zit nogal aantal weekjes tussen wat best onrust geeft
Hallo, Er is alleen maar risico als er tussen jou en de baby bloedcontact optreedt, tijdens de zwangerschap is deze kans nihil, dan moet er bijvoorbeeld een flinke harde stomp in jou buik gegeven worden dan bestaat dat risico. Bij de bevalling is die kans groter op bloedcontact tussen jou en de baby. Groetjes Ineke