Mijn zoontje geeft sinds deze week behoorlijk wat mondjes melk terug. Hij huilt er niet bij en is verder ook niet echt veranderd in zijn gedrag. Hij slaapt nu langer door en laat meer tijd tussen de voedingen zitten waardoor ik me zorgen maak dat hij te weinig binnen krijgt omdat hij zoveel uitspuugt. Kan dat? En moet ik hem dan maar vaker gaan aanleggen (ipv om de 4 uur bv om de 2 uur?). Ik heb net even dit berichtje moeten staken omdat er vier grote golven uitkwamen (achter elkaar) en zijn kleertjes helemaal onder zaten. Heb hem net verschoond en nu heeft hij de hik erbij gekregen. En hij heeft anderhalf uur geleden voor het laatst melk gehad (ik geef borstvoeding). Kan het zijn dat hij juist teveel melk had gedronken? Hij heeft geen last van krampjes maar wel is er veranderd dat hij gister geen grote boodschap heeft gedaan wat hij normaal gesproken wel elke dag doet. Verder is het nog steeds een blij kereltje.
hier ongeveer t zelfede probleem. nu met 1 hand typend, aan t voeden en net ook doek nodig gehad voor slootje melk dat terug kwam. Iemand ideeen over oorzaken en manieren om t te voorkomen?
Onze joey had in het begin ook veel last van spugen Wat hij gebruikt is Johannusbrodpitmeel Je kan het ook geven als je borst geeft Ik zou even de verpakking lezen MAAR het kan ook zijn dat wat je eet dat je kleine er niet over kan Dat is het nadeel van borst Je brood kan hem laten spugen bijv. als hij niet tegen gluten kan Ik zou het wel even nagaan en bij je dokter aangeven dat dit zo ineens gebeurd Ook even op schrijven wat je eet voordat je naar de dokter gaat
Ik zou als ik jou was gewoon in de gaten houden hoeveel plasluiers hij heeft. Dat moeten er ong 6 zijn per 24 uur. Als je zoontje verder tevreden is zou ik niets veranderen. Kan inderdaad zijn dat hij af en toe wat teveel drinkt. Het maagklepje sluit ook nog niet goed af, waardoor je kleintje ook kan gaan spugen. Hou hem gewoon in de gaten. Zolang hij verder nog gewoon alert en tevreden is zou ik me niet meteen te druk maken. Grote boodschap hoeft ook niet elke dag. Het kan zijn dat je voeding zich zo aanpast aan je kleintje dat er bijna geen reststoffen meer zijn, waardoor poepbroeken minder voorkomen. En een kleine tip: hou je kleintje na het voeden ongeveer een kwartier rechtop. Is geen garantie dat ie niet spuugt, maar schijnt wel te helpen.
Dank voor de reacties dames. Ik probeer hem na het voeden al inderdaad langer rechtop te houden. Hij heeft genoeg plasluiers maar nu al 4 dagen geen ontlasting (zie andere topic). Maar misselijk of iets lijkt me niet echt want hij is verder echt gewoon zichzelf en het is niet na/bij elke voeding maar verschilt wel. Ik houd het gewoon nog even in de gaten. Bedankt.
@Boordevol geef je borstvoeding? Dan is 4 dagen geen ontlasting helemaal prima hoor. Hier wel meer dan een week niks gehad. Betekent alleen maar dat je melk goed verteerd wordt. Hier geeft Jacob altijd ontzettend veel terug na een voeding (bv). Maar hij groeit goed en is tevreden dus niks aan de hand. Het lijkt soms ook meer dan dat het daadwerkelijk is. Drinkt je kleintje misschien erg gulzig? Hier is dat wel het geval en daardoor krijgt hij wat meer lucht binnen, ook drinkt hij zich zo het apelazerus dat hij gewoon echt vol zit volgens mij. Hou het even in de gaten maar als het een paar mondjes zijn dan denk ik dat het meevalt. Je kunt voor de zekerheid altijd even naar de HA gaan en het voorleggen. Het stelt je iig gerust.
@Puzzcat: UHMM voor zover ik weet waar iedereen die heeft zitten. Ik wist al dat je met bv 7 dagen zonder poepluiers mag zitten maar desondanks maakte ik me zorgen. Maar dat hoeft ook niet meer want vanochtend een overvolle poepluier Wup: dank voor j reactie. Ik herken me helemaal in dat gulzig drinken haha. Hij is verder ook tevreden dus voel me al gerustgestelder. Bedankt.