TE goed groeien... kan dat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mumtobe21, Jan 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Joh lekker toch zo'n dikke beer. Beter dat dan te mager hoor. Ik hou wel van een lekkere flinkerd.

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Vind haar niet dik hoor. Enne als ze strax gaat lopen dan groeit ze veel minder hard ;) mijn zoon had ook altijd een dikke bolle toet als baby maar nu is daar niks meer van over nu hij loopt. Wel jammer ik vond die dikke bolle toet altijd zo lief staan ;)

3. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    hier ook en dochtertje wat enorm hard groeit
    op mn dnder gehadbij cb omdat we dr zouden overvoeden en al
    maar ze heeft t gewoon nodig ook wij doe met de laatste fes vaak al rijstebloem ern
    heeft mn moeder ook bij mij en mn broertjes en zusje gedaan vanaf 4 weken en ik heb er ook niets aan over gehouden

groeigrafiekje op drbabysite -=] valkje.babysite.nl [=-
    bij geboorte 52 cm en 3775 gr
    afgelopen week met 8 weken was ze 60 cm en 5790 gram
    ze wordt door iedereen ook voor ouder aangezien maar ze is gewoon lang en z is gewoon lekker vol

ze krijgt per voeding +- 50 cc bv (ik heb niet genoeg bv) dus ook 5 x 180 water met 2 schepjes friso comfort en 4 friso standaard en beetje nutriton en eventueel rijstebloem en we zien wel wat ze laat staan.
    de laatste fles (de 5de) krijgt ze wanneer ze zelf komt savonds
    meestal rond 3 uur snachts
    maken we dr eerder wakker voor die voeding komt ze alsnog voor een 6de voeding

wij doen n u gewoon op gevoel wat wij het beste vinden
    ook krijgt ze al een maandje thee tussendoor.

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@mum2be21, nee mn meisje loopt nog niet, maar ze is een ontzettende slechte eter.

5. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

Mar 25, 2009
    356
    0
    0
    Meid ik lees ook even stiekem mee want ik vroeg me hetzelfde af (ook door opmerking CB). Onze knul is drie dagen jonger dan jullie dochter en groeit ook als kool. Ik begrijp je zorgen wel hoor, maar je dochter ziet er helemaal niet te zwaar uit. Ik baal zelf ook van de opmerkingen als ...zo het is wel een dikkerdje he......grrrr :x. De groeicurve van onze zoon is ongeveer als volgt (kan het nu niet op de gram nakijken en mijn geheugen is nog altijd zooo
    slecht...)

16 september 3300 gram geboortegewicht, afgevallen tot 3010 gram bij 50 cm
    Na een maand 4200 gram
    November 5200 gram
    December 6100 gram 61,5 cm

En ik gok dat hij nu over de 7 kilo weegt en 65 cm lang is.

Ik vind dat je jullie meisje in ieder geval niet teveel voeding geeft ruim binnen de marge zou ik zeggen. Onze zoon krijgt ook niet meer dan hij mag maar toch vinden ze dat we moeten opletten voor overvoeding. Ik zou niet weten hoe we het anders moeten doen hoor, een kind wat honger heeft is toch ook geen goede zaak lijkt me.
    Zoals hiervoor al gezegd, laat je niet gek maken hoor volgens mij komt het helemaal goed.

Wat zit jullie dochter al mooi rechtop trouwens!!!
    Wat voor kledingmaat heeft zij nu als ik vragen mag?

Groetjes mixedbeeb

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Claire: Dimara was hier met 8,5 week 5720 gram en met de geboorte ook precie 3775 gram... onze dochters gaan dus ongeveer gelijk op, alleen is Dimara een beetje ouder!

@ Loesjuh: ow dat is ook moeilijk zeg als ze zo moeilijk eet! Succes ermee!

@ Mixedbeeb: Wat toevallig dat onze verhalen zo op elkaar lijken.. Dimara zit nu in maat 62 en heeft af en toe shirtjes in maat 68 aan, maar dat komt meer omdat ze te smal zijn, want haar mouwen moet ik dan nog tig keer omslaan en ik zou het shirtje ook als jurkje aan kunnen trekken hihi!
    Dimara zit idd al heel stevig... ook in de kinderstoel zit ze prima, en houdt ze het een minuut of 10 vol! ook staat ze al heel stevig... en als ik haar tactisch neerzet kan ze zelfs al even los tegen de rugleuning van de bank staan!

7. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

Mar 25, 2009
    356
    0
    0
    Haha ja grappig he. Hier ook kleding maat 62/68, al heeft ons liefie wel lange amen en benen dus juist voor lengte regelmatig 68 nodig, en trouwens het ligt ook aan het merk. We moeten volgende week naar het CB dus ben benieuwd wat hij dan weegt en of ze er op het Cb iets van gaan zeggen

8. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    het is inderdaad door de opmerkingen van t cb dat je zo enorm gaat twijfelen en dubben
    bn benieuwd aankomende maandag moet ik naar de kinderarts weliswaar voor iets toaal anders maar ja standaard meten en wegen
    en volgende week ook weer naar t cb

dus yippy
    en dan te bedenken dat die er juist waren om je te ondersteunen en je juist een zelfverzekerder gevoel te geven

ondertussen zijn ze mn grootste vijand

ons meisie zit al volop in maat 62 van de week zelfs een pakje 68 al aangehad, wel wat te ruim nog maar goedmanlief is heel lang en ikzelf woog 8 kilo bij 8 weken dus zal ook wel iets van meekrijgen

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Mixedbeeb: Ik moet de 15e weer... ik ben ook erg benieuwd... zou het leuk vinden als je me via dit topic op de hoogte zou willen brengen (mag ook via PB ofzo) :)

@ Claire: Dat zal idd ook wel mee"wegen" de bouw van de ouders.. nu was ikzelf ook een flinke baby dus daar zal t idd ook wel mee te maken hebben...

10. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

Mar 25, 2009
    356
    0
    0
    Ja dat lijkt me ook leuk, zo kunnen we een beetje vergelijken en/of steun bij elkaar vinden als het vreselijk was op het cb :D
    Zonder gekheid, het is fijn als je er met iemand over kan praten die hetzelfde meemaakt en met dezelfde vragen zit, dus laten we elkaar op de hoogte houden. Ik was trouwens een kleine lichte baby, mijn man ook, maar die is nu heel lang dus ja het is ook wel te verwachten dat ons menneke wat groter wordt.

groetjes mixedbeeb

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Mixedbeeb: precies wat je zegt! zeker omdat ze van dezelfde leeftijd zijn is dat wel heel fijn!

Dimara is trouwens wel precies 2 weken "te laat" geboren...

12. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

Mar 25, 2009
    356
    0
    0
    K. is trouwens drie weken te vroeg geboren, dus hij zou bij de geboorte bij 40 weken ook echt al flik geweest zijn denk ik, maar ja dat is gokwerk want dat zullen we nooit weten. Ik hoop trouwens dat ons mannetje ook binnenkort zo stevig kan zitten dat zou hem goed doen denk ik, hij lijkt zo gefrustreerd vaak dat hij nog niet zoveel kan. Heeft Dimara dat ook?

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Mixedbeeb: Nee dat herken ik helemaal niet, Dimara doet eigenlijk al veel teveel voor haar leeftijd.... zo wil ze de hele dag staan, staan, staan! Liggen is zoooo 2009 en wil ze dus ook echt niet (alleen in de box) als ze op de bank zit, laat ze zichzelf omvallen en tijgert vervolgens langzaam maar zeker de bank over...

Kijk eens wat ik al kan...

14. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

Mar 25, 2009
    356
    0
    0
    Wauw!! WAt een leuke foto jullie meisje is echt fotogeniek. Wat leuk dat Dimara al zoveel kan, ik hoop ook echt dat het bij ons ook snel komt, want meneer die heeft er genoeg van om te liggen en op schoot te zitten hij wil zelf van alles en verveeld zich snel :D

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    Hmmm dat vervelen herken ik hier maar al te goed, Dimara gaat gillen als ze het beu is (lees na 5 minuten, als ik geluk heb 10 minuten...) de box, het speelkleed, haar fisher price schommelstoel, de wipstoel, naast mama op de bank voor de tv... alles is maar heel even leuk! vermoeiend hoor!
    kan me voorstellen dat je hoopt dat het bij jullie ook allemaal snel zal gaan, als je kleintje boos wordt omdat hem/haar iets niet lukt is het ook erg lastig voor mama, ik ben dan snel geneigd om te helpen terwijl ze het zelf moeten leren!

16. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Wat een heerlijk kind!

17. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ mum2be.... wat een heerlijk moppie zeg!

hier ook eentje die zich snel verveelt en gefrustreerd raakt
    en ze kan al behooorlijk wat brabbelen
    en vaak dat manlief en ik aan elkaar vragen was jij dat of??

@ foto mn meisje net 7 weekjes

18. Skye

Skye Niet meer actief

Die lekkere bolle wangetjes heeft mijn meisje hier ook. Ze heeft ook van die lekkere kneepjes overal. En je meisje groeit lekker hoor. Gewoon lekker van genieten, en je niet te druk maken. Je kindje groeit op haar eigen tempo en zometeen komt er waarschijnlijk een tijd dat ze even stil staat.

Prachtig meisje trouwens!!!!!

19. appeltje

appeltje Niet meer actief

Lekker bolleke hoor!! Maar als ik je eerste bericht lees krijgt ze al op (veel te!) vroege leeftijd fruit, daarnaast in al haar flessen johannesbroodpitmeel en ook nog eens rijstebloem. Natuurlijk komt het ene kindje sneller aan dan de andere, maar in haar geval zou ik het toch ook wel een beetje in de voeding zoeken.
    Kijk je uit voor te vroeg bijvoeden? Zeker met allergische kinderen geven ze het advies om pas bij 6 maanden bij te voeden. Niet allergische kinderen mogen vanaf 4 maanden proberen, maar jij bent al vanaf 3 maanden begonnen en dat terwijl je kindje koemelkallergie heeft.
    Ik zou eea zeker overleggen met het cb, want het lijkt mij allemaal iets teveel nog. Het is denk ik niet voor niets dat je over die rijstebloem niets durft te vertellen.

Over het snel aankomen: ik geef bv dus dan is er geen max. In mijn geval ideaal, want ik heb 2 heel snel aankomende kindjes (gehad). De jongste spant de kroon, die is de eerste maand 2,3 kilo aangekomen... recordhouder van het cb. Cb-arts had het nog in haar statistieken opgezocht, hiervoor was het record 1,9 kilo.

20. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    TS, hoe ben je te weten gekomen dat ze KMA heeft?

Share This Page