Doorkomende tandjes, zo vroeg al.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wolkjuh, May 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi!

Bij mijn zoontje van 3 en een halve maand zijn er twee snijtandjes doorgekomen. Is dat niet erg vroeg? Ik had de 2 stipjes al eerder opgemerkt maar de laatste dagen is hij zo onrustig, eet bijna zijn vingers op en het kwijl wat hij verliest kan ik haast elke dag gaan opdweilen bij wijze van spreken, zoveel. Dus ik voelde vandaag eventjes met mijn vinger (die hij niet meer wilde los laten) en ja hoor 2 hard half door gekomen snijtandjes. 8)

Zijn er nog meer moeders met ervaringen met zo vroeg al tandjes krijgen van hun babytje?

Ik geef volledige borstvoeding, hoop dat ik dit nog lang mag geven,ondanks dat hij tandjes heeft/krijgt. Hij drinkt ook minder vind ik zelf sinds de klachten, moet ik hier het cb of huisarts ofzo over inlichten? hoe lang kunnen de klachten duren? Wil namelijk niet dat mijn productie achteruit gaat.

Ps: weet niet of ik de topic hier op het juiste forum plaats.

Alvast bedankt voor het lezen en reageren.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb hier op het forum gelezen dat het zeker kan hoor, sommige baby's worden zelfs al met tandjes geboren. Het gemiddelde is 6 maand voor de eerste tand, maar dat kan dus ook eerder of later zijn. Is hij er gewoon vroeg bij.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn kindje is ook vroeg met tandjes. Hij is nog geen 6 maanden en tandje 4 en 5 zijn bijna door. Hij heeft er nu 3 onder en bijna 2 boven.

Die van mij drinkt wel minder tijdens de periode dat de tandjes echt doorkomen. Zelf ben ik blij dat ik geen borstvoeding meer geef want mijn jochie is nogal een bijtertje.

4. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Koala wat goed zeg, je zoontje is er ook lekker vroeg bij.

Ellen, met tandjes geboren :$ ongelooflijk wat bijzonder.

Dus de klachten houden pas op als de tandjes helemaal doorgekomen zijn begrijp ik dat goed? Want hij heeft ook nog last van luieruitslag, zo zielig. (dat schijnt ook een symptoom te zijn bij door komende tandjes).

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja dat las ik hier op het forum dat er kindjes zijn die geboren worden met tandjes. erg bijzonder idd. ik weet niet precies wanneer het ophoudt mar meestal als je merkt dat je kindje bijvoorbeeld niet wil drinken, of spuitluiers heeft of hangerig is kan het vaak aan tandjes liggen. Het ene kind heeft er meer last van als het andere kind. Meestal als ze door zijn dan is de pijn ook weg.

6. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    HEy wolkjuh! Hier ook een kwijlekind haha. Morgen toch maar eens kijken of ik iets voel/zie. Gaat het goed??!!

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    zou het kunnen zijn dat mijn zoontje ook tandjes krijgt, hij kwijlt ook enorm veel, eet zijn vingers zowat op, heeft hele rooie kaken, en had vanmiddag een enorme spuitluier, zijn rug zat helemaal onder, ook is ie allemaal wat zeurderig, ook met slapen gaan is ie erg onrustig en moet echt even bij hem blijven, en zijn handje vast houden en dan valt ie pas in slaap.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    3,5 maand is inderdaad erg vroeg. Alexandra had precies met 4 maanden haar eerste tandjes, ook behoorlijk vroeg. Die zitten met z'n tweeen al 3 maanden te wachten op de rest, die volgens mij elk moment kunnen doorkomen.

9. klavertje77

Apr 30, 2009
    86
    0
    0
    Hier ook de twee snijtandjes door bij 4 mnd! Oko erg kwijlen en huilerig, luieruitslag. Was een paar daagjes geloof ik. Nu ze echt door zijn heeft ze er geen last van.

10. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hee Edge!!!! Hier gaat het wel, want hij heeft er veel last van. Snachts slaapt hij er ook heel slecht van terwijl hij normaal zo 4uurtjes achter elkaar slaapt tot een voeding, en nu zit die de hele tijd te piepen van de pijn, zielig hoor. En hoe is met ons andere valentijntje, je mooie meissie? :D

Ps: sorry dat ik niet reageer, maar ben niet zo heel vaak online, als ik er ben dan zoef ik door de pagina's en log ik alweer uit. :)

Esther dat kan heel goed hoor, ik ging mijn vinger goed wassen en daarna in zijn mondje voelen en ja hoor 2 harde puntjes, en lekker dat hij dat vind als ik erover heen wrijf, brengt hem verlichting, doe ik nu vaker op de dag. Ik geef hem een bijt ringetje maar daar kan hij niet mee omgaan is hij nog veelste klein voor, dus die ligt meer op de grond dan in zijn handje. :p oh en spuitluiers hier ook, hij heeft ze nu 2 a 3x per dag en goede ook! En van het handje vast houden herken ik ook, vooral bij het slapen gaan, dan wilt die gewoon voelen dat ik er ben, dus ik laat zijn handje/gezichtje (aaien) pas los wanneer ik zie dat hij diep slaapt. Zielig he die kleintjes dat ze nu al zo lijden.

Charmed, ook lekker vroeg hoor met 4maandjes de eerste tandjes, had je kleintje er ook last van?

Klavertje, dus een paar dagen dan moet het over zijn, gelukkig maar want wil mijn rustige babytje weer terug, gelukkig blijft hij ondanks alles toch lekker vrolijk en veel lachen tussendoor om gekke mama die hem probeert af te leiden met gekke bekken trekken. :p

11. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

En bedankt nog voor jullie reacties lieve meiden! :)

Share This Page